Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Peter Milton

Sider: [1] 2 3
1
Diverse / Sv: Værksteds Warming
« Dato: 12. September 2020 kl: 10:42:44 »
Så forstår jeg bedre, at jeg på det seneste ikke har set jeres bil på p-pladsen på Østergade, Venlig hilsen Peter Milton

2
T3'ens ABC. / Den blå har fået ny ejer
« Dato: 21. Maj 2019 kl: 16:47:59 »
Min kone og jeg har fundet nye ejere til den blå.
Køberen er uddannet mekaniker og har arbejdet i faget i 6 år, og sælger nu el-biler.
Den blå kommer til at dele garage med en Chevolet Corvet ligeledes fra 1984,
som køberen har sat i stand fra bunden.
Med min alder på 72 år et gammelt hus fra 1909, en Mehari fra 1974 og et par biler mere,
fandt vi at den blå fortjente en ny ejer der kan yde den mere opmærksomhed.
Skulle hilse fra den blå, der finder at klubben er enestående, og altid parat med gode råd og vejledning,
mange tak for det.
Har fortalt den nye ejer om klubben og dens fortræffeligheder.
Venlig hilsen Peter Milton

3
Mekanisk / Sv: Visning af kølevands temperatur
« Dato: 28. April 2019 kl: 12:02:42 »
Hej Carsten,
jeg husker at Bent havde problemer med hans sensor på DJ motoren,
havde fået den opfattelse at ledlampen ville lyse hvis sensoren ikke virkede,
rart at blive klogere, tak for det.
Venlig hilsen
Peter Milton

4
Biler.. / Sv: Efterlysning: Sukkersvinet (fundet)
« Dato: 28. April 2019 kl: 11:50:52 »
Hej Hjalde malling,
vil du sende mig en sms eller ringe 27515783,
der er noget jeg vil spørge dig om med hensyn til bilen.
Venlig hilsen Peter Milton

5
Mekanisk / Sv: Visning af kølevands temperatur
« Dato: 26. April 2019 kl: 10:37:52 »
Hej Otto,
tak for din tilbagemelding,
jeg printer dine løsningsforslag ud og afprøver dem.
Venlig hilsen
Peter Milton

6
Mekanisk / Visning af kølevands temperatur
« Dato: 20. April 2019 kl: 20:35:42 »
God påske.
I går fredag var jeg på tur fra Sorø til Hvidovre.
Jeg kørte fra morgenstunden hvor der var lidt køligt, så jeg havde sat varme på.
Bilen blev som sædvanligt dejlig varm efter et par km.
Da jeg kørte ned på motorvejen, så jeg at temperatur måleren stadig var i det nederste hvide felt,
altså at den, fra at pege lige ned ligesom benzinmåleren når der ikke er strøm på, kun havde flyttet sig 2 mm.
Jeg blev ikke særligt forskrækket. 
Jeg havde, som når jeg kører mine månedlige 15 - 20 kilometers lufteture vinteren igennem,
når veje og vejret er tørt set efter både kølevand og olie inden start.
Kølebeholderen bagerst til venstre var helt fuld, og den åbne beholder bag nummerpladen var fuld til maximum.
Selv om der jo var fin varme i bilen, valgte jeg at kører ind på Tuelsborg resteplads og undersøge sagen.
Med den øverste køler grill afmonteret, kunne jeg mærke at køleren var godt varm i toppen.
Jeg startede motoren igen, og lod den kører i tomgang små 5 min, så begyndte køleblæseren at køre,
så alt var og er tilsyneladende i orden, bortset fra at køler instrumentet ikke viser temperatur.
Jeg fortsatte til familiekomsammen i Hvidovre, og senere hjem igen.
Bilen kørte som den plejer som en drøm, og jeg sad meget af vejen og tænkte flyvende tæppe, flyvende tæppe.
Jeg vil nu alligevel gerne vide hvorfor kølevands viseren er begyndt at være i u-du,
og er der nogen her, der ved hvor jeg skal søge?
Venlig hilsen Peter Milton.

7
Indmelding i T3Klub Danmark / Sv: Kontingent 2019 til T3 Klubben
« Dato: 08. Januar 2019 kl: 11:49:10 »
Godt nytår,
betalt!
Venlig hilsen
Peter Milton

8
WBX/LBX Fora / Sv: Høj temperatur
« Dato: 16. Maj 2018 kl: 11:33:56 »
Jeg har tidligere oversat afsnittet om køling i Haynes servise and Repair Manual ved hjælp af Free online OCR og google translate, der foreskrives blandt at forenden af bussen skal løftes 40 cm ved udluftning. Jeg sættet teksten ind herunder:

Ny kølervæske på VW T3 VBX.                                                                                                                                                                                           
 1 Åben for bilens varmeapparat.                                                                                           
 2. Fjern ekspansionsbeholderens og overløbsbeholderens låg.                                        .   
 3. Fjern gitteret ved forlygterne, og fjern udluftningsskruen fra højre side øverst på køleren.                                                                                                                         
 4. Sæt en stor balje på ca. 20 liter under motoren, og fjern de to drænpropper der sidder under motoren i hver side over
 ventilløfternes beskyttelsesplader, og lad kølevæsken løbe,  Er propper rustet fast, kan systemet tømmes ved at tage den laveste
 kølerslange af.                                                                           
 5. Når kølevæsken er løbet ud, fjernes baljen under motoren. Gammel kølevæske er giftig og skal afleveres på den kommunale
 genbrugsstation.                                                                                                 
 6. Afmonter de to store kølerslanger fra termostathus og cirkulationspumpen. Forbind en haveslange til den ene af slangerne, gør
 samlingen tæt med en klud, og led vandværksvand gennem kølerslangen under bilen, op gennem køleren og ud af den anden
 kølerslange under bilen. Lad vandet løbe, indtil det ser rent ud, og gentag processen i den modsatte retning.                                                                                                                                     
 7. Afmonter varmeapparatets slange fra motoren, og skyl varmeapparatet igennem med vandværksvand.                                                                                                                     
 8. Til sidst skylles motorens vandkanaler omhyggeligt ved at forbinde haveslangen med tætningskluden til vandpumpen og fylde vand
 i motoren, så det løber ud af dræn proppernes huller under motoren.                                                                                         
 9. Så er bilens kølesystem renset for gammel kølervæske og løst snavs. Se efter om alle slanger og spændbånd er i god stand, er det
 tilfældet monteres de igen, og de to drænpropper sætte i under motoren og efterspændes, kølerens luftskrue monteres senere.                                                                                           
 10. Åbn (drej forsigtigt mod uret) den sorte runde kølevands udluftningsventilen i motorrummets forreste venstre side.                                                                                   
 11. Hæld 6 liter koncentreret rød Etylen frostvæske i ekspansionsbeholderen og fyld langsomt efter med rent vand, indtil beholderen
 er helt fuld.                                                                                         
 12. Nu skal der være to personer til det efterfølgende, bilen motor startes og skal køre i hurtig tomgang med ca. 2000 omdrejninger,
 person 1. fortsæt med at hælde vand i ekspansionsbeholderen, medens person 2 ser efter luftbobler ved udluftningshullet i kølerens,
 når der ikke kommer flere bobler monteres udluftningsskruen og lukkes, og bilens motor standses.                                                                                                                 
 13. Ekspansionsbeholderen fyldes helt til randen og låget skrues på.                                     
 14. Den forreste del af bilen løftes mindst 40 cm højere op end den bagerste del.           
 15. Bilen motor startes, og skal igen køre i hurtig tomgang med ca. 2000 omdrejninger,     
 16. Person 2 åbner igen kølerens udluftningsskrue 3 omgange (mod uret), og person 1 åbner igen låget og hælde manglende vand i
 ekspansionsbeholderen.                                                                                   
 17. Når der kommer kølervæske uden luftbobler ud af kølerens udluftningsskrue spændes denne til, ekspansionsbeholderen fyldes og
 låget monteres, motoren standses, den sorte runde kølevands udluftningsventilen i motorrummets forreste venstre side lukkes (drej
 forsigtigt med uret) og overløbsbeholderen til højre for ekspensionsbeholderen fyldes til max mærket med en blanding af 1 del
 koncentreret rød Etylen kølevæske og 2 dele vand.                   
 18. Så skal bilen køres til normal driftstemperatur og efterfølgende skal der ses efter lækager, hvis alt er Ok indeholder bilens
 kølesystem nu ca. 17, 5 liter frisk kølevæske bestående af 6 liter koncentreret rød Etylen og 11,5 liter vand og er frostsikret til
 omkring minus 15 graders celsius.
 
Venlig hilsen Peter Milton

9
Indmelding i T3Klub Danmark / Sv: Kontingent 2018 til T3 Klubben
« Dato: 02. Januar 2018 kl: 11:55:17 »
Det blev jeg i gård,
lavede en straksoverførsel,
iøvrigt godt nytår!
Venlig hilsen Peter Milton

10
Diverse / Sv: Miss Blue
« Dato: 16. August 2017 kl: 18:22:21 »
Godt med henvisningen til den motorhistorisk guide,
frem for min synsmands fortælling,
der var noget rigtig,
men også noget forkert.
Venlig hilsen Peter Milton

11
Diverse / Sv: Miss Blue
« Dato: 16. August 2017 kl: 13:57:27 »
Som min synsmand forklarede mig det:
Når en bil bliver 35 år gammel, bliver den med hensyn til vægtafgift automatisk sat ned til 1/4,
den skal stadigvæk til syn hvert andet år, når den bliver 40 år, skal den til et syn, hvor de vist
også ser på hvor original den er, der kan den blive godkendt til kun at skulle til syn hver 8. år
Venlig hilsen Peter Milton

12
Undervogn / Sv: Fjedre. sæt.
« Dato: 10. August 2017 kl: 13:38:28 »
Hej Erik,
jeg har også røde fjedre på min bus,
jeg har ofte tænkt på, om min T3 bus er lidt lavere end andre,
gider du måle for- og bagfjedrenes højder som de ligger der ubelastet,
så vil jeg afmontere mine fjedre og kontrollerer deres længde,
Venlig hilsen Peter Milton




13
Diverse / Så er 3 uger på ryggen overstået
« Dato: 04. Juli 2017 kl: 17:33:12 »
Jeg har ordnet bund på den blå,
den har fået nye 6 x 15" Mefro fælge ET 30,
med Michelin Agilis 195/80 R15C106/104R,
og er i dag blevet godkendt til syn uden anmærkninger,
nu kan den forunderlige rejse begynde,
god sommer til alle,
venlig hilsen Peter Milton

14
Hej alle,
rigtig god FYN17 tur,
må vejret være med Jer,
det bliver næste år vi og den blå kommer med,
fruen har weekendvagt der ikke kunne ændres,
og jeg befinder mig mindre godt uden støttepædagog
Venlig hilsen Peter Milton

15
Mekanisk / Sv: Mefro fælge til den blå
« Dato: 09. Maj 2017 kl: 16:07:52 »
Hej Jønne, tak fordi du ringede, og tak for aftalen.
Venlig hilsen Peter Milton

Sider: [1] 2 3