Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Peter Milton

Sider: 1 [2] 3
16
Mekanisk / Sv: Mefro fælge til den blå
« Dato: 09. Maj 2017 kl: 13:38:46 »
Hej Kim og Jønne, jeg prøvede at klippe en ø12 runding i pap, og nu der er ingen tvivl om at mine bolte er kegleformede,
det er nok dem der passer til mine alu-fælge.
Jeg medkøber 10 stk. R12 bolte til de forreste fælge og 10 stk. R12 møtrikker til de bagerste fælge i Tyskland
Jeg beholder mit originale 14" reservehjul der har 185 x 85 dæk, der ser ud som nyt, og køber kun 4 stk. 15" Mefro fælge i tyskland og sætter 195 x 80 dæk på, så får de nye hjul med dæk næsten samme højde og omkreds som reservehjulet,
De originale bolte og møtrikker til en VW T3 er kuglerunde men er størrelse radius 14 mm.
Jeg har 14 stk. møtrikker af den størrelse, men mangler 5 stk. bolte til reservehjulet hvis der skulle blive brug for det.
Jønne hvis du har de 5 stk. M14 x1,5x25 mm kuglerunde Radius 14  til en rimelig pris er jeg køber.
Venlig hilsen Peter Milton
mobil/sms 27515783

17
Mekanisk / Sv: Mefro fælge til den blå
« Dato: 09. Maj 2017 kl: 09:33:50 »
Hej Jønne, tak for beskeden,
jeg har set for få bolte og møtrikker til en T3 til at kunne afgøre, om dem jeg havde var kuglerunde eller kegleformet,
Venlig hilsen Peter Milton 

     


18
Mekanisk / Sv: Mefro fælge til den blå
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 20:33:06 »
Hej Jønne, som jeg ser det, er hullerne i Mefro fælge 14mm i diameter og skal ikke bores op, her er hvad (http://busschmiede.de/shop/T3-Stahlfelge-Mefro-6-x-15-ET-30 skriver, oversat med Google Translate:)
T3: stålfælg 6 x15 ET 30, egnet til alle T3 2 WD og 4 WD, PCD 5 x 112, belastning 900 kg,
Det nødvendige nye hjulbolte eller hjulmøtrikker, Hjulmøtrik M14 x 1,5 hvælvet 12/24
Venlig hilsen Peter Milton 

19
Mekanisk / Mefro fælge til den blå
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 18:28:30 »
Hej, jeg er ved at købe nogle Mefro fælge  størrelse 6 x 15" hjem fra Tyskland, jeg ved der skal bruges kuglerund hjulbolt R12 til dem, der sidder nogle hjulbolte på de alu-fælge jeg har på nu og jeg tror det er R12, jeg har vedhæftet et billede, gevindet er ø14, længden 25 mm, de passer til en 17 mm top og har en diameter på 23,3 mm.
Er der nogen der kan se om det er de bolte der skulle passe til Mefro fælgene?
Venlig hilsen Peter Milton 

20
Biler.. / Sv: Efterlysning: Sukkersvinet
« Dato: 21. April 2017 kl: 17:33:04 »
Hej tidligere ejer,
min kone og jeg købet  "den blå"  i Nordsjælland den 18. juni 2016, i øvrigt på bilens 32 års fødselsdag, siden har jeg beskæftiget mig med bilen såvel i tankerne, på disse utallige lærende sider, samt mere manuelt. Bilen har fået en udtagelig seng, depot kasser med grej og et oversejl og benyttes til overnatninger.
Du må desværre ikke regne med at blive genforenet med bilen, den er rigtig god, og kører som en drøm, med dens MV motor med benzinindsprøjtning, og jeg har indtil videre planer om andre fælge, dæk, fjedre, isolering mm.
Venlig hilsen Peter Milton

21
Det var en Suzuki,
så det må være en Cerry Van,
den var uden mærker,
men så ud som en model L50.
Venlig hilsen Peter Milton

22
Min kone og jeg har været 4 dage i Østberlin og se på biler,
vi mødte rigtigt mange VW T3ere,
og så mødte vi denne  lille ca 150 cm høje og 300 cm lange "WANT TO BE",
god påske til alle Peter Milton

23
Mekanisk / Sv: Bagsvinger
« Dato: 10. April 2017 kl: 17:32:02 »
Hej POLLE955,
du skrev den 4. februar i år i en anden tråd, at du havde købt multivan fjedre til din bil, jeg har søgte efter en fortegnelse over  forskellige type og højde af fjedre til en T3, men ikke fundet, ved du om en sådan findes, og hvor har du fundet og købt dine fjedre?
Venlig hilsen Peter Milton

24
Mekanisk / Sv: Fælge, dæk og hævet undervogn
« Dato: 04. April 2017 kl: 16:51:17 »
Så er jeg overbevist om, at den blå feriebil skal have 6 x 15” Mefro stål fælge med 195/80 15” dæk, det hæver bilen lovligt med de første 3 cm
Jeg har forespurgt på forskellige af vores vogn fjederfabrikker om de kan afhærde bilens eksisterende fjedre, strække dem 3 – 4 cm og så hærde dem igen, uden endnu at finde nogen der kan.
Forslaget med nylonplader formet som spacere over bagfjedrene lyder nemt, men hvad gør jeg ved forfjedrene?
Over forfjedre og støddæmper er der på en 2wd en hvælvet afslutning hvor man ikke kan placere flade spacere.
 Kan det passe at jeg på et tidspunkt har set nogle spacere der var formet til hvælvingen og forfjedrene til en 2wd, og hvor kan de eventuelt købes?
Løsningen med at få lavet andre fjedre var også en mulighed, men de skal vist have certifikat hvis de hæver bilen over 2 cm.
Bilsynet ved, at syncroer bare er høje, os andre holder de vis bare øje med!
Jeg vil meget gerne høre om længden på varevognsfjedrene.
Er der et sted hvor man kan finde farvekoder og mål på VW T3 fjedre?
Venlig hilsen Peter Milton    Mobil 27515783

25
Mekanisk / Sv: Fælge, dæk og hævet undervogn
« Dato: 02. April 2017 kl: 08:47:42 »
Undskyld porteren, det var ingen aprilsnar, jeg kunne ikke finde det jeg havde skrevet og opdagede  at det var placeret under køb og salg / undervogn, så i aftes satte jeg det ind  ved T3 / mekanisk, venlig hilsen og tak for dit svar Peter Milton

26
Mekanisk / Fælge, dæk og hævet undervogn
« Dato: 02. April 2017 kl: 01:10:39 »
Hævet undervogn på AS 79 919??
Hej forum! Jeg har gennemlæst de 16 sider om undervogn, men behøver stadig lidt ekstra hjælp og råd i forbindelse med køb af fælge, dæk og hæve bilen
 
Min kone og jeg solgt i foråret 2016 vores sejl båd, som vi plejede at holde sommerferier i og købte i stedet den 18. juni 2016, en VW T3, det var i øvrigt nøjagtigt 32 år efter at bilen fik nummerplader på.
Bilen har jeg siden indrettet til ferie med en sammenklappelig og udtagelig seng, fire depot kasser og et oversejl.
Mine tanker før købet var, at bilen skulle være den højere model Syncro, men vi kører for det mest på gode veje, mellem havne, hvor vi plejer at overnatte, og kun sjældent på grusveje med høj græsrabat i midten, så købet blev den blå 2wd på det vedhæftede billede.
Tanken om noget højere bil har jeg stadig, og her er de overvejelser jeg har gjort mig, og som jeg ønsker råd og bemærkninger til, for at gøre den blå noget højere.

Fælge og dæk.
Bilen er for øjeblikket monteret med 7 x 15” ET 23 alu. fælge med 205/60 x 15” dæk. Diameter = 62,7 cm. Omkreds = 196,98 cm.
Bilens oprindelige dæk på reservehjul et er 185/85 x 14” Diameter = 67,02 cm Omkreds = 210,52 cm.

Tanken var at montere bilen med 6 x 15” ET 30 Mefro stål fælge med 195/80 x 15” dæk. Diameter = 69,3 cm. Omkreds = 217,71 cm.
Med de andre fælge og nye dæk vil omkreds i forhold til det originale reservehjul øges med 3,41 % altså under de tilladte 5 %. 
Dæk side højden på reservehjul og de nye dæk er henholdsvis 15,75 cm og 15,6 cm, meget nær hinanden, og bilen vil blive hævet med 3,3 cm.
 Virker ovenstående nogenlunde fornuftigt og rigtigt? og er der eventuelt nogen der har 4 stk. 6 x 15” Mefro fælge til salg?

Hævet højde.
Bilens totalvægt er 2300 kg. og egenvægt 1450 kg, og det er ikke lasten i bilen der trykker, når vi er på ferie, 2 personer og en hund = 120 kg, seng, depotkasser, oversejl m.m. = ca. 100kg, så det er ikke hårdere fjedre der skal til, men evt. lidt blødere eller samme hårdhed men længere.
Bilen fjedre er alle røde.
For fjedre tykkelse = ø 17,6 mm, diameter = 135 mm og højde ubelastet = 260 mm, måske begrænset af støddæmperens længde.
Bag fjedre tykkelse for oven og for neden = ø 11 mm, midt på = ø 18 mm, diameter = 165 mm, og længden ubelastet 220 mm.
Bilen er en årgang 1984, men motor og måske bagtøj må være af senere oprindelse, da det er en WBX MV motor.
Målene fra jord til skærmunderkant, er med de nuværende alu. fælge 700 mm bag og 690 mm for.

Jeg har set en meget enkel løsning med at løfte bagenden og lægge ekstra skiver med hul i over bag fjedrene, det er vist ikke helt lovligt, og hvad gør man så for at hæve forenden?
Jeg har ligeledes set at GoWesty har et lift kit til T3 2WD biler, hvor monteringen kan ses fra 1 minut inde i https://www.youtube.com/watch?v=irivSB669Ao&app=desktop , det hæver bilen rigtigt meget, og er også en rigtigt dyr løsning.
Jeg har overvejet om bilens nuværende fjedre kan sendes til afhærdning, strækkes 4 cm og så hærdes igen og monteres, jeg har tidligere fået gjort det med bladfjedre på en Suzuki sj410.
Er der andre måder undervognen kan hæves på, vil jeg meget gerne høre det.

Venlig hilsen Peter Milton

27
Undervogn / Fælge, dæk og hævet undervogn
« Dato: 01. April 2017 kl: 14:15:48 »
Hævet undervogn på AS 79 919??
Tanken var at montere bilen med 6 x 15” ET 30 Mefro stål fælge med 195/80 x 15” dæk. Diameter = 69,3 cm. Omkreds = 217,71 cm.
Med de andre fælge og nye dæk vil omkreds i forhold til det originale reservehjul øges med 3,41 % altså under de tilladte 5 %. 
Dæk side højden på reservehjul og de nye dæk er henholdsvis 15,75 cm og 15,6 cm, meget nær hinanden, og bilen vil blive hævet med 3,3 cm.
 
Er der  nogen der har 4 stk. 6 x 15” Mefro fælge til salg?

Venlig hilsen Peter Milton

28
Biler.. / Sv: Set på den blå avis
« Dato: 15. Marts 2017 kl: 12:46:05 »
Den blev da vist solgt sidst på året 2016,
eller tidligt i år for omkring 30.000 kr.
Venlig hilsen Peter Milton

29
Mekanisk / Sv: pedallås/tyverisikring
« Dato: 24. Januar 2017 kl: 12:27:21 »
Hej Kjeld, du har nok ret,
men et VW T3 rat er nu mere genstridigt end det ser ud til,
jeg har set dem efter crash test på YouTube,
kæden skal måske suppleres med en sædeføler og et kompresser-
horn under sædet, for at stresse tyven lidt.
Venlig hilsen Peter Milton

30
Mekanisk / Sv: pedallås/tyverisikring
« Dato: 23. Januar 2017 kl: 12:45:00 »
Jeg har fået en motorcykel kædelås af min søn,
den går om begge pedaler og op til rattet
lidt omstændig at sætte på,
men den kan ses udefra.
Venlig hilsen Peter Milton

Sider: 1 [2] 3