Forfatter Emne: Kims syncro: Arnold den Grønne  (Læst 56850 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #30 Dato: 01. September 2010 kl: 21:31:50 »
Jo jo, men min skydedør går LIGE fri af dækket, men der skal ikke sidde mudder på siden af dækket for så sidder der også mudder på indersiden af skydedøren når den har været åben :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #31 Dato: 01. September 2010 kl: 21:33:18 »
Og hvilket ET har dine fælge så Morten?

Hvilken bredde har de andre på fælgen?

Jeg kørte i sin tid med en 6 " fælge med ET 35 tror jeg.

En 7 " med ET 23 rager noget længere ud.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #32 Dato: 01. September 2010 kl: 21:35:14 »
Er ikke sikker på hvad ET de er, det eneste jeg kan finde er et lille mærke hvor der står e20...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #33 Dato: 01. September 2010 kl: 21:37:54 »
Mystisk...

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #34 Dato: 01. September 2010 kl: 21:52:30 »
Mange tak for input og link.
Min dør er desværre den senere årgang, så det ser ud til at være lidt af en proces, især det med stoppet.
Før jeg går i gang med at skære og svejse vil jeg lige se om jeg ikke på en eller anden måde, kan hente de nødvendige par mm.
Min dør kan, som Mortens, lige passere forkanten af dækket, men skal på min, "hjælpes" uden om bagkanten.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #35 Dato: 01. September 2010 kl: 22:05:11 »
Hvis det kun er et par millimeter det drejer sig om, så prøv at kigge på om du har meget slup i den øverste rende.
Luk skydedøren indefra, og se om ikke den øverste rulle kan justeres lidt udad, uden at påvirke lukningen af døren.
Når døren er åben vil det nederste bagerste hjørne blive vippet lidt ud, hvis den øverste rulle bliver justeret lidt udad på døren.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #36 Dato: 01. September 2010 kl: 23:16:56 »
Citér

Hvis det kun er et par millimeter det drejer sig om, så prøv at kigge på om du har meget slup i den øverste rende.
Luk skydedøren indefra, og se om ikke den øverste rulle kan justeres lidt udad, uden at påvirke lukningen af døren.
Når døren er åben vil det nederste bagerste hjørne blive vippet lidt ud, hvis den øverste rulle bliver justeret lidt udad på døren.

Tony


Tak Tony. Det var sådan noget i den retning jeg tænkte på. Jeg forsøger at kigge på det i morgen.
Det ser i øvrigt rigtigt godt ud med de Ronalfælge, dem er jeg rigtig glade for. :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #37 Dato: 02. September 2010 kl: 08:41:43 »
Citér

Hvis det kun er et par millimeter det drejer sig om, så prøv at kigge på om du har meget slup i den øverste rende.
Luk skydedøren indefra, og se om ikke den øverste rulle kan justeres lidt udad, uden at påvirke lukningen af døren.
Når døren er åben vil det nederste bagerste hjørne blive vippet lidt ud, hvis den øverste rulle bliver justeret lidt udad på døren.

Tony

Tjae...Det er da utroligt hvad lidt justering kan gøre. Det viste sig at den øverste rulle slet ikke var spændt og dermed havde justeret sig selv helt ud. Efter at have flyttet den et godt stykke ind, går døren nu 10 mm fri af forkanten af dækket og lige præcis fri af bagkanten. For at kunne lukke døren uden magtanvendelse måtte jeg så justere underkanten et par mm ud og samtidig fik jeg så også hævet døren så den nu sidder i korrekt højde.
Mange tak til alle. :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #38 Dato: 02. September 2010 kl: 15:11:16 »
Godt at det kunne ordnes på den lette måde.  :wink:
Bilen er kommet til at se rigtig godt ud med Ronal-hjulene på, jeg håber det lykkes for dig at finde et 5.hjul med de rigtige mål.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #39 Dato: 26. September 2010 kl: 07:50:12 »
Så er der kommet gulv i Arnold og artbejdet med rock´n roll sengen er påbegyndt. Til isolering under gulvet har jeg valgt liggeunderlag af lukket celleskum, købt i Spejdersport. Noget dyrere end 10 mm flamingo, men også mere holdbart.
Jeg havde en formodning om at flamingoen måske ville smuldre over tid, og det gør liggeunderlagene ihvertfald ikke.

Jeg er nu ved at konstruere nogle metalbeslag til at fastspænde Rock´n roll beslagende til karossen, for jeg har valgt at hæve sædet med 40 mm.
Udover det er det også et af de beslag der hæver sengen med ca 120mm, så jeg får ca 160 mm bagageplads over motorkassen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #40 Dato: 26. September 2010 kl: 10:11:56 »
Det ser rigtig godt ud. Fik Dr Thing fikset trækkraften?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #41 Dato: 26. September 2010 kl: 13:20:52 »
Hej Måske kunne du få nogle ide,er til indretningen ud fra disse billeder mvh :-)

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b3vzryesgoyu
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #42 Dato: 26. September 2010 kl: 19:49:43 »
Citér

Det ser rigtig godt ud. Fik Dr Thing fikset trækkraften?

Tjoee, den går da på alle 4 cylindre nu. Der er kommet spritnye tændrørsledninger på fra ny leverandør og Dr. Thing har sendt adskillige sæt kabler tilbage til den forrige leverandør, da der havde været vrøvl med flere sæt.
Jeg har ikke prøvet at køre op ad motorvejsbakken ved slagelse i 12 sek/m modvind ligesom sidst, men jeg tror nu at hovedproblemet er at gearingen i 4. gear faktisk er for høj.
Jeg har konstateret at det er en AAN gearkasse jeg har i, og den er i forvejen en af de højest gearede gearkasser som syncroer leveres med. Jeg har endnu ikke kunnet få oplyst hvilket højere 4. gear, som blev ilagt da bilen blev leveret, men det og de større hjul, giver tilsammen et noget højere 4. gear, end MV motoren synes at kunne trække med overbevisning. Så jeg vil arbejde på at få reetableret den originale gearing, og det vil ihvertfald løse noget af problemet.
Jeg overvejer dog stadig en rullefeldts test hos Palm Auto i Skovlunde for endeligt at få afklaret om alle heste er tilstede og vågne :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #43 Dato: 23. Oktober 2010 kl: 11:13:50 »
Nu er Arnold blevet indviet som camper eller måske snarere multivan, da der endnu ikke er køkkenfaciliteter i.
Turen gik til Söderåsen i Sverige, og det var godt at vi havde taget en varmeblæser med, for temperaturen var om morgenen ca. 6 frostgrader.
Med 1000W konstant kørende, kunne vi holde en anstændig temperatur, der passede fint til at sove i.
Vi savnede ståhøjde og ekstra stuveplads, men det problem er på vej til at blive løst, da mit tag fra Polyroof, nu endelig er sikkert ankommet fra Dransfeldt i Tyskland med JH Transport i Ishøj.
Taget blev heldigvis transporteret i en ellers helt tom Lastbil, nok det eneste sikre alternativ til selv, at køre de 1400 km og transportere det tilbage på taget af Arnold.
Tak til Rabundus for at anbefale JH transport.
Jeg valgte selv at hente taget i Ishøj og transportere det hjem på min trailer. På den måde var det lettere at håndtere det selv. (Det kræver 3-4 rimeligt høje mænd, at få det op og især ned fra taget på Arnold)


[attachment=5468]PA151242.JPG[/attachment]

[attachment=5469]PA221271.JPG[/attachment]

[attachment=5470]PA160033.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #44 Dato: 19. December 2010 kl: 13:51:54 »
Arnold har nu været hos Thing og har fået en anden AAN gearkasse i. Det føles som en hel anden bil at køre i. Nu kan den trække rimeligt ved 50 km/t i 4. gear, hvor den før havde problemer med at trække ved 70 km/t.
Synkromeshen i 1. og 2. er også langt bedre. Før var det nødvendigt med dobbelt udkobling de første 10 km.

En rullefeltstest hos Palm Auto i Skovlunde havde tidligere vist at Arnolds MV maskine kun havde 84 HK i stedet for de 95 Hk, den skulle ha på papiret. Testen viste 146 Nm mod de angivne 160 Nm. Det er godt nok en mangel på 12 % trækkraft, men efter at standardgearingen er reetableret, er det til at leve med. Og maskinen går da også fint.

Jeg bor i et område der aldrig bliver ryddet for sne, og når man skal flytte mellem 2 huse der begge har stejle indkørsler er det uvurderligt at ha en syncro. Der faldt, mens vi flyttede, ca. 30 cm. sne, og en bil var skredet ud på vej op af den ret stejle og skrånende vej vi bor på. Han var havnet nede i naboens indkørsel og sad tilsyneladende uhjælpeligt fast ca. 20 cm bag ved naboens bil.
Vi fik et reb i Arnolds front og gik i gang med at trække ham op i en vinkel på 90 grader, på en skrånende vej, der var så glat, at man var ved at ryge på røven, når man bevægede sig til fods.
Med bagerste spær alene gik det ikke, men da forreste spær blev aktiveret, trak Arnold ham sidelæns op uden problemer. Fedt at ha en syncro :D

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale de Cooper Discoverer ATR dæk, som jeg har investeret i. De fungerer fint på tør og våd vej og støjer ikke ret meget, og på sne mærker man ikke at det ”kun” er ATR dæk.

[attachment=7313]PB271289.JPG[/attachment]

[attachment=7312]PB271290.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen