Forfatter Emne: TDI konvertering  (Læst 15851 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
TDI konvertering
« Dato: 23. Februar 2008 kl: 15:27:56 »
som lovet har jeg nu taget et par billeder. jeg ved ikke hvor meget de fortæller men ellers kan i jo bare spørge.
søren

doka

  • Gæst
TDI konvertering
« Svar #1 Dato: 23. Februar 2008 kl: 18:17:18 »
Har du selv lavet det ????  er interesseret i høre lidt nærmere .
Må jeg evt ringe til dig ??

Djursland

  • Gæst
TDI konvertering
« Svar #2 Dato: 23. Februar 2008 kl: 18:22:23 »
hej hej med dig

er du sikker på at det er en TDI og ikke bare en TD for at dømme på pumpen er det ikke en TDI da den er mekanisk reg gas og en TDI pumpe er elektrisk reg gas

hvad med gearkassen er den lavet om da en TDI går fære omd end en TD

vi høre gerne om flere detaljer

Mvh Djurs  :lol:

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #3 Dato: 23. Februar 2008 kl: 18:31:48 »
sejt nok og køre uden tandrems dæksel :D  ser cool ud og gir racer look 8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

doka

  • Gæst
TDI konvertering
« Svar #4 Dato: 23. Februar 2008 kl: 21:48:51 »
Der må jeg give Djursland ret,men det ligner en Tdi motor hvor der er
monteret en mekanisk pumpe på ( sikkert  pga det manglende pot.meter
på speederen og de ombygninger det kræver )

Det ser også ud til at der ikke er monteret kat på den ligesom der mangler en luftmassemåler og dette kan en Tdi ikke undvære.

Jeg tror dog det er en Tdi motor pga. måden dyserne er monteret på.

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #5 Dato: 24. Februar 2008 kl: 11:54:41 »
Sørderby har helt ret. Hvad gør man når ledningsnetted ikke er til stede man improvesere og følger lidt med i hvad får en tdi til at rulle. Det har vist sig at dysserne er den er den store udvikling i VW udgave af tdi Ifølge matriale som er tilgængeligt på internetet.
og da jeg så at bergnt jaeger i tyskland sælger en pumpe (mekanisk)Jeg tror for ca.10000kr til en tdi og argumented er at man så er fri for electroniske problemer, bliver jeg jo nysgerrig skiller tdi pumpen ad ag finder ud af at det kun er mængde reguleringen og koldstart som er elektronisk styret resten er nøjagtig som en alm. indsprøjtsnings pumpe. Top huset på pumpen er fra 1,6td,ern hovedhuset er fra en 1.9 som passer på resten af motoren det gør 1,6erns ikke, og til sidst højtryks pumpe hoved komplet fra afn.tdi, og inden nogle spørger har jeg ikke fået målt hk.Og ja jeg har lavet hele mulevitten selv.Og Sønderby du er velkommen til at ringe.20199382 mvh Søren

Djursland

  • Gæst
TDI konvertering
« Svar #6 Dato: 24. Februar 2008 kl: 12:07:38 »
se nu bliver det jo rigtig sjovt at høre om

hvad med omd er de som en normal TD eller som en TDI

fortæl fortæl og gerne hvilken motor det har været som ren TDI jeg tænker 90-110-150 HK

Mvh Djurs  :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #7 Dato: 24. Februar 2008 kl: 12:15:51 »
Hvad med brændstoføkonomien?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #8 Dato: 24. Februar 2008 kl: 12:22:43 »
Jo omd. er for højt pt, Jeg vil prøve en gearkasse fra en 2.1 bensiner, da den har et højere diff,ratio og se hvordan det kommer til at udarte sig.Kan pt.køre ca100km i timen på gps.derefter syntes jeg det er lidt vildt. Jeg har endnu ikke fundet ud af at få pålidelige omdr. måler på, jeg regnede med at en giver på krumtappen kunne give et godt resultat men det ser ud til at signalerne skal efterbehandles da de efter 2000 omdr.falder ud.Det er en 110 hk. AFN motor fra en 97 Passat.
søren [/b][/u]

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #9 Dato: 24. Februar 2008 kl: 12:25:08 »
Jeg kører ca 12-13 km/per/l

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
TDI konvertering
« Svar #10 Dato: 24. Februar 2008 kl: 16:18:09 »
Ok.. så .. Ret mig hvis jeg siger noget vrøvl om din opbygning..

Jeg prøver at opsummere.

En Custom pumpe samlet af en AFN en 1Y og en JX?

TDi stempler? TDi topstykke?

Hvilke dyser?

Hvilket bundkar?

Motorophæng?

Hvordan har du fået den til at sidde på gearkassen? Adapterplade? SydAfrika klokke?

Du slipper ikke  :wink:

Fortæl fortæl...
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #11 Dato: 24. Februar 2008 kl: 16:22:01 »
hvis man nu forestiller sig at man kan få 100 hk på en diesel så konverterer jeg.....  8) ellers kører jeg benzin til jeg dør :D ja lad os få hele historien og en How To Guide evt et seminar fordi nu er der et rullende eksemplar på hva alle går og drømmer om. har jeg ret?? :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
TDI konvertering
« Svar #12 Dato: 24. Februar 2008 kl: 16:55:00 »
@Lars: AAZ med JX pumpe trækker nemt 100 hk ud af blokken.. også 120!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #13 Dato: 24. Februar 2008 kl: 17:01:10 »
så fix mig sårn en med 120hk og ingen temperatur problemer.  :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
TDI konvertering
« Svar #14 Dato: 24. Februar 2008 kl: 17:32:59 »
Det må sq vist hedde AAZ+ÖK+LLK og en 80 graders thermostat :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan