Forfatter Emne: Webasto\'en ryger  (Læst 3590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
Webasto\'en ryger
« Dato: 10. Januar 2010 kl: 14:52:43 »
Hejsa,

Midt i kulden har Webasto-fyret selvfølgeligt valgt at strejke - piiiiiis.

Det tænder ok, lyder en smule anderledes når det startes op... - leverer dog varmen men kvalmer helt vildt (så meget at jeg slukker for det inden det bliver alt for pinligt) og lugter af uafbrændt diesel.  

Er der nogen der har et bud hvad jeg skal se efter - er selv helt blank.

Carsten

Kkrogsgaard

  • Gæst
Webasto\'en ryger
« Svar #1 Dato: 10. Januar 2010 kl: 15:03:34 »
Snavs i indsugningen?

Offline LoserCruiser

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
    • Vis profil
Webasto\'en ryger
« Svar #2 Dato: 10. Januar 2010 kl: 15:06:29 »
Hejsa..
Hvad er det for et fyr?  Luftfyr eller vandfyr?
Jeg ville starte  med at kontrollere gløderør og forbindelser til gløderør.
Held og lykke her i kulden :)

Vh Jens Madsen

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Webasto\'en ryger
« Svar #3 Dato: 10. Januar 2010 kl: 18:39:16 »
Umiddelbart er mit bud for lidt luft for lidt luft eller dårlig forstøvning.

Det første kan skyldes flere forskellige ting: Løberen til at pumpe luft sidder løst på akslen, dc motoren til at pumpe luft er defekt, sod i udstødningen eller blokeret indsugning.

Det andet kan være snavs i dysen, defekt dieselpumpe, stoppet suge filter eller sod i brændkammeret.

Hvis du har mod på det kan du adskille og rense fyret, nok det jeg ville gøre i dit sted - evt lade en fagmand gøre det!

Har du rigtigt meget mod kan du prøve at lade fyret køre en ½ times tid på petroleum (hvis det er et dieselfyr) det hæver forprændingstemperaturen og vil brænde evt sod væk! Det er vigtigt at det kører med fuld belastning, dvs alle varmeapparater åbne og gerne med blæseren igang, evt med lader på batteriet så du ikke tømmer det.
DETTE ER PÅ EGET ANSVAR OG HUSK EGNEDE SLUKNINGSMIDLER HVIS DETTE SKULLE BLIVE NØDVENDIGT!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Carsten

  • Gæst
Webasto\'en ryger
« Svar #4 Dato: 11. Januar 2010 kl: 22:17:50 »
Tak for inputs. Jeg tror jeg starter med at tjekke indsugningen - må være overkommeligt. Lyder coolt med petroleums finten - men det tør jeg sku ikke!
Carsten

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Webasto\'en ryger
« Svar #5 Dato: 11. Januar 2010 kl: 22:21:35 »
Hej alle...

Det viste sig, at der under batterikassen i Røde Mor's maskinrum var et oliefyr (!) - og det har idag været til service hos den lokale Webasto/Eberspächer-mand.

Han er autoriseret og har et ret godt reservedelslager af ældre modeller, så hvis nogen kommer i behov for asistance til olie/benzinfyr, er han et godt bud på en hurtig hjælp.

Kontakt oplysninger: http://motorvarmer.dk/

Mit 20 år gamle fyr er nu totalrenoveret og imorgen tidligt skal jeg starte en lun motor... Mmmmmums... Vanedannende.....
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

puggen

  • Gæst
Webasto\'en ryger
« Svar #6 Dato: 10. Juli 2010 kl: 22:59:22 »
Citat fra: "jbjerrum"
Hej alle...

Det viste sig, at der under batterikassen i Røde Mor's maskinrum var et oliefyr (!) - og det har idag været til service hos den lokale Webasto/Eberspächer-mand.

Han er autoriseret og har et ret godt reservedelslager af ældre modeller, så hvis nogen kommer i behov for asistance til olie/benzinfyr, er han et godt bud på en hurtig hjælp.

Kontakt oplysninger: http://motorvarmer.dk/

Mit 20 år gamle fyr er nu totalrenoveret og imorgen tidligt skal jeg starte en lun motor... Mmmmmums... Vanedannende.....


Har du evt. flere kontaktoplysninger??  Umiddelbart virker hjemmesiden ikke :-(