Forfatter Emne: Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas  (Læst 1755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas
« Dato: 31. Marts 2012 kl: 13:15:18 »
Hey alle,

Jet har lige kørt til grenå, og på turen begyndte bilen at hakke i det når jeg speedede op. Hvis jeg smed pedalen i gulvet holdt den op. Det blev dog så slemt at den satte ud hvis jeg gav gas (i alle gear). Jeg trak ind i nød sporet og hvis jeg prøvede at gasse op, tabte den omdrejninger og satte ud. Den går 100% fint i tomgang. Jeg prøvede så at starte den igen og gik om bag for at styre gassen direkte på motoren. Dette resulterede i det samme (den satte ud) men pludselig 'bøvsede' den og så kunne jeg give gas igen. Det lykkedes mig at køre videre uden de mindste problemer... Nu sidder jeg og tænker hvad fanden der kan være sket.

Er der nogen som har et forslag til hvor jeg burde kigge?

Mange tak : )

Mølle

  • Gæst
Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas
« Svar #1 Dato: 31. Marts 2012 kl: 13:42:32 »
Hej Sune

det kan være en elektrisk fejl.. DJ motoren er temmelig afhængig af at alle følere og stik er helt i orden.. og luftmængdemåleren kan også give kvababbelse... Der er ikke noget der indikerer at der er noget i vejen med hjertet og det er jo det vigtigste... næste gang, så prøv at vrikke alle stik og se om det kan løse problemet... der sidder bl.a. stik på luftmængdemåler, tomgangsmotor, strømfordeler, temperaturfølere (ptermostathuset i venstre side, på tændspolen (her er mange ledninger samlet) ligesom stelledningerne fastgjort på blokken ved venstre topstykke kan være skurkene... god jagt...

hilsen Erik

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas
« Svar #2 Dato: 31. Marts 2012 kl: 14:10:38 »
En skidt tændspole eller et stoppet benzinfilter kan også være et godt bud...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas
« Svar #3 Dato: 31. Marts 2012 kl: 18:19:11 »
Især tændspolen ( se efter om der er brændt af isoleringen hvor højspændingskablet sidder i ) eller rotor / fordelerdæksel kunne give anledning til nøjere inspektion.  Det tyder i retning af, at gnisten ikke fulgte med op i omdrejninger. Husk også, at efterse kabelskoene på tændspolen. Hvis de er korroderede / rustne bør de skiftes.

Herr_Jensen

  • Gæst
Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas
« Svar #4 Dato: 31. Marts 2012 kl: 23:03:51 »
I skal have mange tak for jeres svar : ). Jeg er (planmæssigt) overnattet i Grenå, og jeres forslag til hvad der mon kan være i vejen, giver mig meget mere ro, nu jeg skal til og hjemad i morgen.

Jeg ved at min rotor/fordeler er temmelig skramlet, og står over for en udskiftning, så det er bestemt en mulighed...

Tak igen : )

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Bilen mister omdrejninger når jeg giver gas
« Svar #5 Dato: 31. Marts 2012 kl: 23:11:56 »
Hej Sune , prøv også lige at se på den kuldims der sidder midt i strømfordeler dækslet , det har jeg prøvet engang den var helt slidt væk , den kørte kun på fjederen , dvs. meget kort så var det slut , held med fejlfinding  :)
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700