T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: bos1 efter 22. September 2005 kl: 12:08:25

Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 22. September 2005 kl: 12:08:25
har gået og tænkt på at lægge en golf 2 1,8 gti motor i en t3 men kan et overhovedet lade sig gøre
og er der nogen her der ved hvad der skal til hvis man kan
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 22. September 2005 kl: 13:11:19
Der skal du ha fat i REN (Rasmus)
Han har lagt en golf gti 1,8 i sin T3'er
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 22. September 2005 kl: 13:12:55
http://www.t3nettet.dk/profile.php?mode=viewprofile&u=19
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: Jarl efter 22. September 2005 kl: 18:32:46
Har du også fået bilen synet med motoren? Hvilken årgang er din bil?
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: Jarl efter 22. September 2005 kl: 20:07:21
Det afgiftsmæssige er jeg med på, men øhhhh..... katalysatorkravet? Det gælder da først fra okt. 1990 :?:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 22. September 2005 kl: 20:21:52
Citat fra: "REN"

Så hvis man går med tanker om ombygning så gør det med en 112hkér da det kan gøres afgiftsfrit på sådan en.. hvilket jeg ikke var opmærksom på inden cirkusset begyndte

R


Hmmm, det var jeg heller ikke klar over ...  :shock: - Hvor ved du det fra ?

Men det er jo gode nyheder for mig..  :lol:

Jeg ville gerne sige, at det netop var derfor jeg havde valgt at lægge en 112'er i  :P
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: billederHinze efter 22. September 2005 kl: 21:09:16
Tror nu bare at han mener at man skal gøre det på en bil der er født med 112ér  :wink:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 22. September 2005 kl: 22:02:17
Citat fra: "REN"
Det kan det sagtens.

Af snags skal nævnes et mindre pladsproblem med spjældhuset, det vil gerne sidde lige der hvor vangen er   :-(  
Men det kan ordnes med "moderat fysisk pres"

Ellers skal du værer opmærksom på om det er den "gamle motor" med mekaniske ventilløftere (op til -85 mener jeg)
Den jeg har er desværre med hydrauliske, og jeg er ikke sikker på de er så glade for at blive smidt om på siden.
I øjeblikket oplever jeg ihvertfald "lidt" larm fra ventilløfterene så det kan godt være det ikke er en løsning der er holdbar i længden.. Nu skifter jeg dem og ser (det var jo også en gammel motor til at starte med..sååe)

Ellers, det er bare at følge sin næse og er der konkrete spørgsmål så fyr løs.

R

(Jo..   du skal huske at få pumpe/accumulator og den slags insprøjtningssnask med fra Golfen)

NB..  Forvent ikke mere end 12km/L i benzinøkonomi over tid..  Den skal slæbe på næsten det dobbelte af golfens vægt.


tak for det
og jeg vender jo nok tilbage når det blver aktuelt
skal bare lige have købt en bus igen
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 23. September 2005 kl: 08:46:58
Citat fra: "Solow"
Tror nu bare at han mener at man skal gøre det på en bil der er født med 112ér  :wink:


SÅ er der jo igen grund til at gøre det  :shock:
WBX'ern har flere hk'er/ eller det samme og mere moment så det ville da være et skridt ned ad bakke  :roll:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: billederHinze efter 23. September 2005 kl: 13:14:41
Ja det skulle så lige være det fact at du kan få en hel golf motor for det som en pakning koster til VBX  :?

 Og har en 1.8 GTI ikke flere HK end 112  :?:  jeg syntes ihvertfald at 139 HK lyder af mere end 112..
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 23. September 2005 kl: 14:31:15
Citat fra: "Solow"
Ja det skulle så lige være det fact at du kan få en hel golf motor for det som en pakning koster til VBX  :?

 Og har en 1.8 GTI ikke flere HK end 112  :?:  jeg syntes ihvertfald at 139 HK lyder af mere end 112..


Hvis du har en 16V motor, så er det 139 hk, men så ligger motorens 168 Nm moment ved 4600 o/min mod WBX'erns 184 Nm ved 3800 o/min.

Jeg giver 50 Euro for et KOMPL. motorpakningssæt (ALLE pakninger i HELE motoren) Hvor finder du en golf GTI 16v motor til samme pris ?  :shock:

Nååå, så kom du ud af busken Solow det er ved at være lang tid siden du sidst har været her, hvornår kommer mosteret på gaden ?
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 23. September 2005 kl: 15:26:10
Btw. hvis det er 16v'ern du taler om, så er den jo heller ikke lovlig, da den er over 130 HK.  :lol:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 24. September 2005 kl: 22:06:44
Citat fra: "REN"


Ellers skal du værer opmærksom på om det er den "gamle motor" med mekaniske ventilløftere (op til -85 mener jeg)
Den jeg har er desværre med hydrauliske, og jeg er ikke sikker på de er så glade for at blive smidt om på siden.
I øjeblikket oplever jeg ihvertfald "lidt" larm fra ventilløfterene så det kan godt være det ikke er en løsning der er holdbar i længden.. Nu skifter jeg dem og ser (det var jo også en gammel motor til at starte med..sååe)


hvordan kan man se om det er den gamle model
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: billederHinze efter 24. September 2005 kl: 22:21:45
Citér
Nååå, så kom du ud af busken Solow det er ved at være lang tid siden du sidst har været her, hvornår kommer mosteret på gaden ?


 Som min tilstedeværelse også har vist, er jeg på arbejde hele tiden  :x
Der er sgu for meget sport som skal i tv på denne årstid, og så er jeg i århus og lave "Huset" hver mandag og tirsdag.. så hvis min datter skal kunne huske mig må jeg også kigge hjem lidt...

MEN... V6éren er lagt i, og startet op  :shock: Fuck det lyder godt i forhold til en gammel luftkølet klump  :wink:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: Djursland efter 25. September 2005 kl: 11:49:01
Citat fra: "REN"

 Ellers skal du værer opmærksom på om det er den "gamle motor" med mekaniske ventilløftere (op til -85 mener jeg)
Den jeg har er desværre med hydrauliske, og jeg er ikke sikker på de er så glade for at blive smidt om på siden.
I øjeblikket oplever jeg ihvertfald "lidt" larm fra ventilløfterene så det kan godt være det ikke er en løsning der er holdbar i længden.. Nu skifter jeg dem og ser (det var jo også en gammel motor til at starte med..sååe)  

hej med jer..

jeg mener at en 1,6 TD a den "nye" af den er der også hydrauliske i..
så det burde ikke være noget problem for en 1,8 GTI

Mvh Flemming   :lol:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: Djursland efter 26. September 2005 kl: 21:40:55
hej med jer..

ha ha ha ha ha ha ha  skal man nu også ha olie på.. nu står verden da ikke mere...

så kan du så selv tænke på hvad du er he he he he he he he..

hvis det hade været mig så ville jeg ikke ha skrevet det her... ha ha ha ha...

Mvh Flemming
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: billederHinze efter 27. September 2005 kl: 07:43:18
Hmmmm.. olie !!!, det må jeg sgu også ned og prøve  :wink:

 Jeg syntes at det er friskt at indrømme... kunne selv have fundet på det  :)
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: Djursland efter 27. September 2005 kl: 11:25:15
hej ren.

der var nu ingen onde tanker i det jeg skrev.. og det var ikke meningen at det skulle støde dig.. jeg giver dig hermed en uforbeholden undskylning og håber du tager imod den..  men som solow skriver er det frisk at indrømme..

 Mvh Flemming  :lol:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: Djursland efter 27. September 2005 kl: 19:07:47
tak for det...

jeg var lige ved at få sved på panden...

Mvh Flemming   :lol:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 30. September 2005 kl: 09:50:30
Fik lige en snak men REN i går, hvor han klagede over momentet i mellem omdrejningsområdet på hans gti motor.

Jeg kunne ikke lade være med at slå data op på 1,8 112 hk. gti motoren og fandt ud af den faktisk ikke har ret meget mere moment, end min gamle 60 HK WBX'er, som levere 144 Nm ved 2200 o/min  :shock:
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 30. September 2005 kl: 18:37:54
er nok ved at købe en 1,6 benzin bus
hvad er så den nemmeste måde at få lidt flere kræfter på
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 30. September 2005 kl: 18:45:00
Citat fra: "bos1"
er nok ved at købe en 1,6 benzin bus
hvad er så den nemmeste måde at få lidt flere kræfter på


2,0 luft,  evt. med anden knast og indsprøjtning
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 30. September 2005 kl: 19:21:48
nu er den jo vandkølet  kommer der så ikke til at blive en masse ombygning med varmeapp. og sådan noget
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 30. September 2005 kl: 21:17:22
Citat fra: "fastoldvw"
Citat fra: "bos1"
nu er den jo vandkølet  kommer der så ikke til at blive en masse ombygning med varmeapp. og sådan noget

Hvis det er en 1.6 benziner er det en luftkølet, så en 2liters type4 er vejen at gå, jeg ville nok give den en mild knast, hæve kompressionen og 2 dobbelte 36 idf'ere.
Man kan ovenikøbet få noget brændstoføkonomi på den måde..
Vandkølet, så er det nok en 1.9'er, dem kender jeg ikke meget til..


Jep, lige mine ord  :wink:

1,9 vandkølet boxer (WBX)... skulle jeg vide en del om efterhånden !  8)
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 02. Oktober 2005 kl: 00:12:09
i skiltet i forruden har han bare skrevet 1.6 benzin men den er også med 2 frontgitre som en vandkølet ?????????

det må vist undersøges nærmere
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: bos1 efter 02. Oktober 2005 kl: 16:04:20
har været oppe og kigge igen den er fra 1986 det er er en benzin og det er en wbx så må det vel være en 1,9
Titel: 1,8 gti
Indlæg af: WBX Manden efter 02. Oktober 2005 kl: 17:44:31
Citat fra: "bos1"
har været oppe og kigge igen den er fra 1986 det er er en benzin og det er en wbx så må det vel være en 1,9


Ja, det kunne godt lyde sådan.

På dørstolpen ved føredøren sidder der normalt en label, hvor motortyppenummeret står.

Hvis det er en wbx 1,9 vil der enten stå DF, DG, GW eller ... kan ikke lige huske den sidste..