T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: scotauto efter 21. Maj 2012 kl: 14:23:45
-
jeg har monteret gear selector i dag fra min 5 trins gearkasse til gearstang. 2,3,4,5 og bakgear er hvor det skal være og nemt at find. men 1. gear er lidt " specielt" at find (1. gear er til venstre og bag mend gearstang regner jeg med lidt ligsom nogen Iveco kan jeg husk. Jeg kan husk at en har snakket om at 5 trins gearkasse er lidt " specielt" er det rigtigt at det er sådan fra ny?
-
Ja 1 gear er et tryk til venstre lige som baggear og så bagud som 3 og 5 gear , når du skal have den i 2 gear skubber du den i frigear , så skal fjederen selv skubbe gearstangen mod højre så kan du bruge 2-3-4-5 som alm. H gear , ja det er lidt bøvlet eller træls ( god danske ord for hard )
hilsen poul
-
jeg har fundet ud af atden gearstange setup jeg har er til en 4 trins .så jeg skal også skub ned til sæt deni 1. gear
-
Ok , men der er nok nogen der har en skiftekulisse til 5 gears , prøv at søge efter en .
hilsen poul
-
Er fundet
-
Man kan sagtens ændre en 4-trinskulisse så den passer til 5 gear, man skal bare fjerne den forreste halvdel af gearstangs-stoppet
(den lille skinne som gearstangen presses ned under, for at komme over i bakgearet)
Tony
-
jo... men det erikke helt det samme. Har 5 trins skifte ikke en affjedering også så den "springer" fra 1. gear til frigear ?
-
jo
-
Jeg har helt fjernet skiftekulissen. Det fungere fint.
-
;) ;) ;) ;) ;) :) :)
-
Jeg har helt fjernet skiftekulissen. Det fungere fint.
Er det kabelskiftet du mener?
Jeg husker at du skrev at du ikke var så glad for det,
men det har måske ændret sig?
Jeg har selv fjernet det L formede stykke som er skruet på
siden af kulissen, og som gør at gearstangen må presses
ned for at komme i bak-gear.
-
du kan bare køre uden skifte kulisse.. det kræver bare lidt teknisk flair... Den skal nok finde et gear....selv...
-
nej nej, blot et helt almindeligt, men uden dimser i kulissen. Nu virker 2jernkassen" blot som skåner mod skidt. Nu er jeg fri for at trykke hen mod en dum fjeder belastning. Lækker følelse er nok til at skifte rundt i gearene