T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: jensjakob efter 12. Juli 2013 kl: 14:24:57

Titel: 90hk + 20% ?
Indlæg af: jensjakob efter 12. Juli 2013 kl: 14:24:57
Med en T3 fra 1983, som er født som diesel, og senere ombygget til ABS med 90 HK og godkendt, kan jeg oppe den med 20% indenfor lovens rammer ?

Jeg tænker på en 105 hk motor der er til salg incl Vento i Greve ;-)
Titel: 90hk + 20% ?
Indlæg af: TONY efter 12. Juli 2013 kl: 14:46:42
At den er godkendt i synshallen, er Told og Skat fuldstændig ligeglad med.
De skal have kroner, når der ilægges en motor som har mere end 20 % flere heste, end den oprindelige motor.

At synshallen i sin tid har godkendt bilen med den anden motor, UDEN at sende bilen forbi Skat,
er en "fejl" fra deres side, da de skal tjekke motortype og data på motoren.
Men de har nok valgt at det må være ejerens problem,
 "at der senere er lagt en stærkere motor i, end den de har godkendt bilen med"
ved ændringen fra diesel til bensin.

Det er altså ene og alene dit ansvar, at køre med en motor som er for stærk, hvis der ikke er betalt ekstra i afgift for det.

Tony
Titel: 90hk + 20% ?
Indlæg af: jensjakob efter 12. Juli 2013 kl: 14:50:17
Jeg forstår ikke hvad der står?
Titel: 90hk + 20% ?
Indlæg af: TONY efter 12. Juli 2013 kl: 15:04:15
Hvis der ikke er papirer fra Skat, på at bilen er godkendt (og evt afgiftet) med 90 hk,
kører du i forvejen ulovligt, så giv den bare de 15 hk oveni, det koster det samme hvis Skat "fanger" den.

Synshallerne og Skat, har intet med hinanden at gøre, men synshallen skal henvise bilen til Skat,
hvis den ikke opfylder reglerne / loven. Og reglerne siger max 20 % = 84 hk i en T3 der er født med dieselmotor.

Skat skal altså "kigge" på bilen hvis der er mere end 84 hk, og evt beregne en ny afgift på bilen.

Tony
Titel: 90hk + 20% ?
Indlæg af: Mort_K efter 12. Juli 2013 kl: 17:43:27
Kommer an på om bilen er godkendt og betalt afgift til 90 hk, eller om den er godkendt og betalt afgift til DG motor, hvor efter der så er lagt en 20% større motor i (78+20% = 93,hk)
Men tjek lige data fra skat, om hvad den er godkendt som, ellers, var det ikke Brutus der byggede Frøken grå om til ABS?
Titel: 90hk + 20% ?
Indlæg af: Hinze efter 12. Juli 2013 kl: 20:03:54
Citat fra: "jensjakob" post=101246
Med en T3 fra 1983, som er født som diesel, og senere ombygget til ABS med 90 HK og godkendt, kan jeg oppe den med 20% indenfor lovens rammer ?

Jeg tænker på en 105 hk motor der er til salg incl Vento i Greve ;-)


Er helt enig med Tony; godkendelsen kan se på DMR, ellers "glem" det.

I øvrigt er motoren fra Greve nu i en Karat i Greve  :woohoo: og køre perfekt...