T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: jensjakob efter 24. Juli 2013 kl: 09:08:31
-
Gode guruer.
ADY eller 2E - for og imod?
ALlernådigst
Jens Jakob
-
Du tager den du finder ;)
Så vidt jeg husker har de samme moment og effekt..
ADY er så vidt jeg husker efterfølgeren til 2E..
Men du har jo også AGG som er en 2.0 men som smider momentet en anelse tidligere end de 2 andre, så vidt jeg husker..
-
AGG leverer samme hk og moment som 2E, bare 600 omdr. tidligere pga en anden styring.
Jeg har kørt med AGG, og der er mærkbart mere træk end i min ADZ, som til gengæld er mere økonomisk.
Tony
-
Hvilken bus kørte med AGG; og ligger den motor på hylden eller hur?
Samt - hvor finder i 2E / AGG / ADY motorer?
Edit: Golf 3 GTI 2.0 95-97 kørte AGG.
166 nm ved 2600 snoninger - MUMS det vil være lækkert. Cruise i 5 gear.
-
Hmmm, komplet AGG som man kunne kaste et bud på:
http://www.dba.dk/motordele-vw-passat-aarg/id-92005736/
Men, hvordan syv sytten får man plads til den indsugningsmanifold i en bus uden at lave buler i karossen eller forhøjninger i motorumslåget????
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1057871.jpg
Er det nemmere med en ADY eller 2E?
AGG er den nyeste.
2E den ældste.
ADY kort levetid, 14 måneder imellem de 2 andre.
http://www.doppel-wobber.de/forum/index.php?page=info&id=124
-
Jeg havde flyttet væggen i venstre side af motorrummet, fra inderside af vangen til yderside af vangen - så kunne den fint ligge i Minnie.
Hvordan den er højdemæssigt i en bus, pas - spørg Madsen, han har en AGG i hans syncro..
-
2e kører digifant. AGG/ADY kører Siemens Simos styring. Jeg tror digifant er mere "simpel" og som nævnes den ældste af de 2 udgaver.
-
Iflg denne tråd passer AGG lige til kanten:
http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.php?p=7716017&sid=f911c5f8126103c1c96f4f58ee5d51cb
Hvor er Madsen - jeg kunne godt bruge billeder af hans motorrum - især nedefra i manifoldsiden
-
Her er listen over 2E og AGG biler (fra UK):
seat ibiza
2E fitted 06/1993-04/1996
AGG fitted 04/1996-05/1998
seat toleado
2E fitted 09/1991-03/1996
AGG fitted 03/1996-04/1999
vw corrado
2E fitted 09/1993-11/1994
mk3 golf
2E fitted 10/1991-09/1994
AGG fitted 10/1995-10/1997
mk3 golf variant
2E fitted 11/1993-09/1994
AGG fitted 10/1995-06/1999
mk3 passat
2E fitted 10/1990-11/1993
vento
2E fitted 04/1992-09/1994
AGG fitted 10/1995-11/1998
-
Jeg stemmer for en 1H'er. Eller hvad med en 1Z'er
-
Er det benzinere?
-
1H benzin med G-lader.
1Z diesel TDI
-
1H benzin med G-lader.
1Z diesel TDI
der er flere motorer med G-lader, er det 1,8 8v 160hk? som du tænker på
-
1H benzin med G-lader.
1Z diesel TDI
der er flere motorer med G-lader, er det 1,8 8v 160hk? som du tænker på
yeps, med 225Nm/3800 omdr
-
Ah, det lyder som noget med skub i bagdelen ? Men hvad siger synsmanden mon til sådan en rask lille optimering af effekten ?
-
Tror jeg springer over G-lader....