Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Borre

Sider: [1] 2 3
1
Syncro Fora / Træk til syncro
« Dato: 12. Februar 2013 kl: 18:57:22 »
Vi er på udkig efter et brugbart træk til vores syncro.
Er der nogen der ligge inde med et?
Og til hvilken pris?

Henrik og Søren

2
R4i Fora / Hvor stor din ......... er
« Dato: 05. December 2011 kl: 16:55:08 »
Er jeg egentlig ligeglad med!

Men en fuld mand, om han var særlig klog tror jeg ikke,men han fortalte mig engang i slutningen af 70'erne, at skal du høre en mand lyve, så skal du spørge ham hvad han tjener, hvor stærkt hans bil kører og hvorstor.. nåh ja...

Nu er det så jeg vil prøve at luske mig bag løgnen og spørge, her i dette bundseriøse forum:

Hvor langt kører jeres T3'ere med R4 i pr. liter benzin og evt hvilken gearkasse, hjulstørrelse og andet interessant?

Jeg kører selv DJ for tiden og det er dyrt :!:  :!:  :!:

Jeg har lavet en lille beregner i exel og den viser, at jeg egentlig skal ret langt op i km/l før det bliver attraktivt :?

Kom friskt :D

3
Generelt / Hjemme igen
« Dato: 26. Juli 2011 kl: 09:42:41 »
Ja nu er det efterhånden en uges tid siden vi kom hjem fra den årlige tur til syden.
I år var den Kroatiske ø Pag for tur. Vi havde fundet et hus på nordspidsen af øen i et lille fiskerleje ved navn Torvnele. Et stille roligt sted med pragtfuld vand og ikke så overrendt af sådan nogle som os :lol:

Vi kørte i vores nyerhvervede Carat fra 85. Jeg havde skiftet den bagerste sæderække ud med en 3-personers bænk for at få plads til al vor yngel.

Jeg havde p.g.a tidsnød/manglende evner/dårlig planlægning/arbejde, ikke haft bilen på plader så længe inden vi tog af sted (ca. en uge), og bilen havde stået stille siden 2002. Så det var jo givet, at der ville komme "barselsproblemer". Jeg synes jeg gjorde hvad jeg kunne, for at foregribe begivenhedernes gang, inden vi tog af sted, men der kommer jo altid noget :twisted:

Indledningsvis havde overraskede det mig, at sådan en wbx'er ikke kører meget mere end 7,7 km pr l. Det rodede jeg lidt med men afrejsedagen pustede mig ned ad nakken, så vi blev nødt til at acceptere at brændstofs udgiften ville blive ca 2500 kr dyrere end hvis vi kørte diesel JX.

Vi kørte sydpå og bilen gik som en drøm. Det er min første DJ'er og overskuddet var ikke til at tage fejl af :D Ca 4000 omdrejninger og 115-17 stykker efter GPS'en og stadig 7,7 og 7,8 km/l. Op over Kassel bakker "No sweat", for første gang kører vi under tiden i venstre spor og overhaler lastbiler uden, at de indhenter os igen inden vi er kommet helt om :( , En fantastisk fornemmelse :!:
Ned mod Nürenberg og München var fatter ved at være træt så jeg gav mig til at køre lidt stærkere 130-40 efter GPS. Jeg tænkte: "Det her kommer til at koste" men nej :!:  8,2 km/l på den tankfuld. Hvem kan forstå noget af det??

Vi fortsatte ned til ca midt i Østrig, Radstadt og skulle finde vores gasthaus. Vi holdt ind MANGE gange for at spørge. og for hver gang vi holdt steg temperaturnålen en smule og da vi holdt 8. eller 9. gang sprang der en kølerslange :evil:  shit!!.
Vi var på det tidspunkt kun 200 m fra vores destination, så trods alt et meget nobelt træk af Careten.
Alt bagage ud, korte kølerslangen op, bumme lidt vand i en børnehave og så de sidste 200 meter hen til "Haus Susanne".

Ejeren af stedet, en englænder ved navn Ben, blev total blød i knæene da han så vores bil. Han havde selv ejet en camper engang. Han var egentlig lidt skuffet over, at vi havde klaret reparationen, han ville da godt have været med :( . Det fik han så lov til næste morgen hvor jeg skulle have fundet ud af hvordan jeg kunne kortslutte blæseren på køleren, føleren virkede åbenbart ikke.
Så med en opkortet kølerslange og er kortsluttet blæser på lav bluds, fortsatte vi sydpå.

I Villach fandt jeg en u-original partpusher, der kunne hjælpe mig med en ny thermostat-føler og et stykke flex-kølerslange til hvis reparationen ikke holdt ca € 45 og jeg var glad og lettet.
I Villach er der en Alpenstrasse hvor man kører ca 1 km op på nogle ganske få km, en fantastisk udsigt flot tur. Men så skal man jo også køre 1 km nedad igen. Lavt gear og spare på bremserne. Men jeg har åbenbar en kaliber der hænger så bremserne løb varme og jeg mistede tryk :shock: Et par flasker vand på kalibrene og så kørte vi igen :)
Resten af turen forløb stort set problemfrit
og vi havde en dejlig tur

4
WBX/LBX Fora / Dj koldstartsfunktion
« Dato: 06. Juli 2011 kl: 11:36:27 »
Hej gutter
Jeg undrer mig over hvorledes koldstartsfunktionen styres.

Jeg forestiller mig, at styreboxen får besked fra temperaturføleren ved termostaten og derefter ændrer blandingen når motoren har nået driftstemperatur.

Og hvis den nu ikke gør det, Hvad er der så galt??

5
WBX/LBX Fora / Careten
« Dato: 20. Marts 2011 kl: 23:44:48 »
Ja så blev vi de nye ejere af en CARAT!!
En ældre dame født i 1985. Fra fødsel havde hun en GW'er med automatic i enden. Denne drivline er på et senere tidspunkt blevet skiftet ud med en DJ'er med H3 transmision.
Bilen har stået stille siden 2002 og springer ikke umiddelbart igang.
Dre har tydeligvis været bixet med motoren, så den har nok heller ikke været for villig tidligere :?
Det er dog helt sikkert, at der vil blive bixet endnu mere, for igang skal den sgu. Forhåbentlig med lidt hjælp herindefra :D
Det ser ud til at der er lavet bremser hele vejen rundt med nye ankerplader i bag, andre svingarme, nye kobberrør und alles.
Rustmæssig  er den tilsyneladende ikke slem, men det kan jo ske, at der åbenbarer sig mere når jeg først får skørterne af.

6
Diverse / Ladelampen lyser!!
« Dato: 30. August 2010 kl: 14:44:46 »
Efter at have kørt de sidste par dage med en ladelampe, der "plirrede" rødt når jeg ramte de høje omdrejninger ( og her taler vi virkeligt om omdrejninger, da det er en CS'er jeg kører!!), er ladelampen nu begyndt at lyse konstant.
Jeg tænkte, det er nok kullene og ville så skifte dem. Men de så fine ud!?
Så skiftede jeg generator, det hjalp heller ikke.
Den starter fint og jeg måler 12,54 V over polerne og ligeledes mellem pludspolen på generatoren og minuspolen.
Hvad sker der??

7
Diesel Fora / Lysproblemer
« Dato: 13. August 2010 kl: 11:46:59 »
Jeg har lidt problemer med positionslyset og baglyset på min bus, det lyser ikke!??

Jeg har "kloget" lidt i det og meget videnskabeligt gået rundt og målt med mit voltmeter!!

Jeg måler 0,06 - 0,12 i fatningen og over sikringen, nr 7 og 8 (den røde på sikringenen og den sorte på stel??) og voltmeteret har drejeknappen der hvfor der står 20 på DC siden.

Som det måske fremgår af min famlende sagsfremstilling fatter jeg selv minus af, hvad målingerne betyder og hvor jeg skal "angribe" for at løse mit problem :shock:

8
Diesel Fora / Utæt Dieselpumpe
« Dato: 08. August 2010 kl: 21:19:52 »
Kan man selv udskifte pakninger i en dieselpumpe til en CS'er?

Hvis man indkøber et sådant sæt? :
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T2-T3-Dichtungssatz-Dieselpumpe-Dichtung-kpl-/250586366335?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a581c817f

Jeg er helt med på, at det vil kræve timing af pumpen på ny, det har jeg ikke noget problem med.

10
Syncro Fora / VW T3 Syncro Caravelle Allrad Bulli 2 Sperren
« Dato: 15. Juni 2010 kl: 08:53:59 »
Set på e-bay

Jeg synes det kan være spændende at se, hvad denne kommandør syncro ender i

http://cgi.ebay.de/VW-T3-Syncro-Caravelle-Allrad-Bulli-2-Sperren-/120580760595?cmd=ViewItem&pt=Automobile&hash=item1c132c6413

12
Generelt / Til mangfoldiggørelse og ophængning offentlige steder
« Dato: 25. Maj 2010 kl: 16:39:09 »
Det er altid rart at være i god tid med de indledende øvelser inden en stor begivenhed.



Vigtig information til Kvinder:

Disse regler er gældende fra 11. juni til 11. juli. Overholdes de ikke, bliver der fra 2011 ikke noget der hedder hverken års-dag eller Valentines Day og jeres fødselsdage kan I også godt glemme alt om.

Kun 15 Regler - lær dem udenad & følg dem!

1. Øllene skal serveres kolde.

2. Vi må prutte og bøvse som det passer os - og I kan/må INTET sige til det.

3. I må selvfølgelig fortsat hverken prutte eller bøvse.

4. Bland jer ikke når vi snakker om fodbold - tro det eller ej, men vedr dette ene emne behøver vi faktisk ikke høre Jeres mening.

5. TV'et kan IKKE tunes ind på Desperate Housewifes på noget tidspunkt.

6. Stuen er VORES territorium - køkkenet er jeres. Benyt jer af det!

7. Din mor kan ikke besøge os i denne periode, men du er meget velkommen til at tage på ferie hjemme hos hende i hele denne periode.

8. Gør du brug af regel 7, husk da at fylde køleskabet op inden du rejser.

9. I skal aflevere jeres røde læbestifter - vi skal bruge dem til at male dannebrog på os selv.

10. Kommer I til at overhøre diverse kærlighedserklæringer til venner og spillere lige efter Danmark har scoret et mål, må dette IKKE bruges i senere sammenhænge, og I skal glemme alt hvad I har hørt.

11. Bliver der scoret mod Danmark, forsøg da ikke at trøste os eller komme med opmuntrende bemærkninger. For hver kommentar I ytrer, vil I skubbe jer selv længere og længere væk fra vores hjerter.

12. Sexlivet bliver skemalagt, og du bør stå til rådighed hver dag mellem 22 & 12

13. Forspil vil være udelukket i denne periode.

14. Når gutterne er på besøg til kampene, kald mig da ved mit navn, og hverken sukkergøj, pullergris eller noget helt tredje.

15. Opstår der et absolut nødstilfælde, hvor I absolut SKAL snakke til os, gør det da, mens Jan Mølby giver sin vurdering af kampene.




Informationer - så I ikke behøver at spørge, og dermed forstyrre os midt i kampene.....

16. Nej, vi synes ikke Cristiano Ronaldo er lækker.

17. Når vi snakker om Morten og Peter tænker vi ikke på Jensen og Palland, men Olsen og Bonde.

18. Jo, der er faktisk et land der hedder Elfenbenskysten.

19. Lad være at spørg: Offside reglen er for indviklet til at du kan forstå den.

20. Nej, vi har ikke lige tid til at skifte ble på den lille.

21. Jo, vi ville også være ret trætte af at hedde Schweinsteiger til efternavn.

22. Vi kan bedst lide American Grill, Sour Cream & Onion samt Barbeque chipsene.

23. Jo, alt hvad Troels Bech siger ER sjovt - og rigtigt!

24. Nej, vi skal ikke se Shrek i aften, men England og Wayne Rooney.

25. Ja, Sydafrika ligger i den sydlige del af Afrika.

26. Ja, vi ved faktisk mere om fodbold end Jan Mølby.

27. Nej, vi synes ikke, det ville være en god ide med en flaske vand istedet for endnu en øl.

28. Ja, Cesc Fabregas er meget svært at udtale, så lad være med at gøre forsøget.

29. Ja, der er et eller andet galt med Franck Ribery's ansigt, vi ved det godt.

30. Nej, "Der Kaiser" er ikke endnu et nyt kælenavn til min penis - men det kunne det da egentligt godt blive.....

13
Diesel Fora / JX til KY
« Dato: 21. Maj 2010 kl: 14:20:26 »
Jeg har gået og puslet med at skifte min JX'er ud med en KY'er. Det er sådan set gået godt nok men jeg synes jeg har fået mere og kraftigere resonans i karossen efterfølgende.

Det ser for mig ud som om den "klemmer" gummiophængene.

Kan der være forskel på motorophæng? Altså bøjlerne.  Det var ligesom, at vi ikke kunne få motoren langt nok frem.

Er der forskel på gearkasselængder? KY'eren var bygget sammen med en lavgearet firtrins og er nu bygget på min 3H i bussen

14
Diesel Fora / Hul på oliekøler
« Dato: 25. April 2010 kl: 23:49:44 »
Igår da vi var kørt ud at handle og ankommer til forretningen, går jeg bag om bilen og ser et syn som bør få enhver T3 kører til at skide i bukserne: En sort bagklap!!!
Jeg undersøger på stedet, hvad der kan være galt. Der er masser af olie på men den er oliefugtig på røret fra turbo til sump men ingen dryppen!?
Vi lister hjem og jeg får den ind over graven. Her viser det sig at min oliekøler har fået et stenslag eller en anden mekanisk påvirkning, der har resulteret i en lille hul i kølerelementet, hvor olien drypper fra når den får omdrejninger altså tryk på systemet.
Nu kan man ærgre sig over, at man ikke har sat en eller anden stenslagsbeskyttelse foran køleren da man monterede den, men nu er det gået godt i to år såååe....

Spørgsmåler er nu: KAN MAN LAPPE SÅDAN ET ELEMENT???

HÅBER PÅ LIDT HJÆLP HER!!

Venligst Søren Borre

15
Generelt / prøveskilte??
« Dato: 29. Marts 2010 kl: 07:19:52 »
Hvor skaffer man prøveskilte i dagens Danmark?
Pris?
Hvormange oplysninger skal man bruge?

Sider: [1] 2 3