Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Borre

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14
32
Generelt / Karosserisav på trykluft fra Harald Nyborg
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 19:54:01 »
Kan en bajonetsav ikke klare jobbet?
Den er til at købe for penge. Og gemmer du kvitteringen kan du med lidt held ødelægge den på dit opskæringsprojekt og nå at få en ny indenfor den første ½ år.

33
Din bil... / BODIL fra Fyn
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:49:37 »
Det kan den let komme til!
Mange sydafrikanere og en del tyskere kører med det.
Der findes ombygningskits.
Er det ikke Winkler i Tyskland der har dem?

34
Din bil... / BODIL fra Fyn
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 18:41:57 »
Hej Thomas
Du har jo selv motoren stående!: 2.0 v6 med 90 heste.
Så får du oven i købet den FEDESTE lyd oveni!!

35
Diesel Fora / Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Dato: 06. Oktober 2011 kl: 21:33:07 »
Nicolai,
Du skriver, at gløderørene virker. Har du set det med dine egne øjne?
Der findes forskellige kvaliteter af gløderør og den dårlige af dem kan være "feset"af selv efter kort tids brug!

36
Diesel Fora / Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Dato: 06. Oktober 2011 kl: 21:02:27 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Har du tjekket den 50 amp bladsikring der sidder i den sorte boks i motorrummet?
Hvordan ellers ryger den ved start eller kørsel?


Du kan eventuelt prøve at forbinde det forreste gløderør med +- polen på batteriet med et startkabel. Tæl til en syv otte stykker og prøv så at starte. Hvis den springer i gang problemfrit, er Krogsgaards forslag ret sikkert løsningen.
Husk at tage startkablet af igen med det samme :D ellers overbelaster du gløderørene.

37
Generelt / Detaljer om tang til T3 pladearbejde søges
« Dato: 12. August 2011 kl: 14:04:47 »
False / locke tang

38
Diesel Fora / Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Dato: 09. August 2011 kl: 13:55:40 »
Citat fra: "Alp"
Citat fra: "verner"
crapz har gang i et tdi projekt, læs mere der...

der er mange tyskere der har gjort det, det største problem er at få standard gearkassen til at holde til momentet fra tdi motoren, især fordi den trækker meget voldsomt ved ca. 2000 omdr når turbo slår til...

men hvis du søger i gamle tråde finder læsning til et par timer :)


...og at udvekslingen i T3 gearkassen passer dårligt til TDI motoren..


Åhh... man skal vel bare have lige så god tid som når man kører CS'er :D

Men ja, Alp har ret, Tdi-motorerne er ikke så omdrejningsvillige, eller økonomien og holdbarheden reduceres kraftig når den skal køre med mange omdrejninger
Min frue har fx. en 101 hestes Polo som, efter speedometret, løber 155 km/t ved 3000 omdr/min. Min Caret løber vel 90 ved 3000 omdr.

39
Generelt / Sos international, bugsering, værdi af T3
« Dato: 05. August 2011 kl: 20:47:33 »
Da vi holdt i Bayeren for to år siden, minus et baghjul!!, Brugte SOS et opslag på Dba til at vurdere bilen.

Heldigvis var der på det tidspunkt kun 2 T'ere til salg i DK til en urealistisk høj pris. Og derfor var det rentabelt at bugsere vores gamle rødhvide hjem.

Jeg må da indrømme, at jeg havde forberedt en sang fra de varme lande her i sommer da vi kørte til Croatien i Careten. Jeg havde planlagt at foreslå, at SOS skulle se priser på

Mobile.de da caraten jo er mere speciel.

Ellers er jeg bange for, at SOS har retten på deres side når de foretager vurderingen.

Løsningen er så vel kun at "klæde sig på" til at man kan klare enhver situation selv.

40
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 03. August 2011 kl: 11:36:25 »
En næsten komplet multivan med "ærlige" billeder.
http://www.guloggratis.dk/vw/multivan/annonce/11798600?bigimages=1#images

41
Diesel Fora / Gearproblem 3 dage før afrejse.
« Dato: 01. August 2011 kl: 11:27:34 »
Citat fra: "rabundus"
Du kan få Acmed til at kikke på det bare ring  40 55 88 64 ellers kom forbi mig i hørsholm så fixer vi det nok eller finder ud af g´hvad der er galt. :wink:


Det er fanme ok stil det der  :!:  :!:  :wink:

42
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 27. Juli 2011 kl: 12:42:12 »
Jeg ved ikke om denne har været præsenteret?
 
Men en CS'er går man ikke fejl af, og der er stadig et år til syn

http://www.dba.dk/vw-c3-1983-km-73032-1525-kg/id-75293812/

43
Generelt / Hjemme igen
« Dato: 26. Juli 2011 kl: 10:05:40 »
Nåh.. ja,
Jeg glemte lige et billede :lol:

44
Generelt / Hjemme igen
« Dato: 26. Juli 2011 kl: 09:42:41 »
Ja nu er det efterhånden en uges tid siden vi kom hjem fra den årlige tur til syden.
I år var den Kroatiske ø Pag for tur. Vi havde fundet et hus på nordspidsen af øen i et lille fiskerleje ved navn Torvnele. Et stille roligt sted med pragtfuld vand og ikke så overrendt af sådan nogle som os :lol:

Vi kørte i vores nyerhvervede Carat fra 85. Jeg havde skiftet den bagerste sæderække ud med en 3-personers bænk for at få plads til al vor yngel.

Jeg havde p.g.a tidsnød/manglende evner/dårlig planlægning/arbejde, ikke haft bilen på plader så længe inden vi tog af sted (ca. en uge), og bilen havde stået stille siden 2002. Så det var jo givet, at der ville komme "barselsproblemer". Jeg synes jeg gjorde hvad jeg kunne, for at foregribe begivenhedernes gang, inden vi tog af sted, men der kommer jo altid noget :twisted:

Indledningsvis havde overraskede det mig, at sådan en wbx'er ikke kører meget mere end 7,7 km pr l. Det rodede jeg lidt med men afrejsedagen pustede mig ned ad nakken, så vi blev nødt til at acceptere at brændstofs udgiften ville blive ca 2500 kr dyrere end hvis vi kørte diesel JX.

Vi kørte sydpå og bilen gik som en drøm. Det er min første DJ'er og overskuddet var ikke til at tage fejl af :D Ca 4000 omdrejninger og 115-17 stykker efter GPS'en og stadig 7,7 og 7,8 km/l. Op over Kassel bakker "No sweat", for første gang kører vi under tiden i venstre spor og overhaler lastbiler uden, at de indhenter os igen inden vi er kommet helt om :( , En fantastisk fornemmelse :!:
Ned mod Nürenberg og München var fatter ved at være træt så jeg gav mig til at køre lidt stærkere 130-40 efter GPS. Jeg tænkte: "Det her kommer til at koste" men nej :!:  8,2 km/l på den tankfuld. Hvem kan forstå noget af det??

Vi fortsatte ned til ca midt i Østrig, Radstadt og skulle finde vores gasthaus. Vi holdt ind MANGE gange for at spørge. og for hver gang vi holdt steg temperaturnålen en smule og da vi holdt 8. eller 9. gang sprang der en kølerslange :evil:  shit!!.
Vi var på det tidspunkt kun 200 m fra vores destination, så trods alt et meget nobelt træk af Careten.
Alt bagage ud, korte kølerslangen op, bumme lidt vand i en børnehave og så de sidste 200 meter hen til "Haus Susanne".

Ejeren af stedet, en englænder ved navn Ben, blev total blød i knæene da han så vores bil. Han havde selv ejet en camper engang. Han var egentlig lidt skuffet over, at vi havde klaret reparationen, han ville da godt have været med :( . Det fik han så lov til næste morgen hvor jeg skulle have fundet ud af hvordan jeg kunne kortslutte blæseren på køleren, føleren virkede åbenbart ikke.
Så med en opkortet kølerslange og er kortsluttet blæser på lav bluds, fortsatte vi sydpå.

I Villach fandt jeg en u-original partpusher, der kunne hjælpe mig med en ny thermostat-føler og et stykke flex-kølerslange til hvis reparationen ikke holdt ca € 45 og jeg var glad og lettet.
I Villach er der en Alpenstrasse hvor man kører ca 1 km op på nogle ganske få km, en fantastisk udsigt flot tur. Men så skal man jo også køre 1 km nedad igen. Lavt gear og spare på bremserne. Men jeg har åbenbar en kaliber der hænger så bremserne løb varme og jeg mistede tryk :shock: Et par flasker vand på kalibrene og så kørte vi igen :)
Resten af turen forløb stort set problemfrit
og vi havde en dejlig tur

45
Din bil... / Frk Grå - tråd 2
« Dato: 18. Juli 2011 kl: 22:29:18 »
Hvad siger benzinøkonomien på sådan en tur?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 14