Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - rka

Sider: 1 2 [3] 4
31
WBX/LBX Fora / k:renoveret 2.1 MV WBX
« Dato: 29. Marts 2013 kl: 05:26:13 »
tror du kan købe dem i mekonomen eller lign. Ellers har jeg dem på lager...  

Hvor i landet kommer du fra?

32
WBX/LBX Fora / k:renoveret 2.1 MV WBX
« Dato: 28. Marts 2013 kl: 06:31:14 »
Har du evt prøvet at lade den stå og "tygge" et par timer med en BELL ADD Servicerens 3....

Det er en rigtig go problemløser vi ofte bruger på værkstedet.

Havde på et tidspunkt en 1,9 WBX der også hang i en løfter og det løste problemet

33
Syncro Fora / Forstærkede C.V. joints (25 grader)
« Dato: 15. Februar 2013 kl: 06:27:43 »
Hej..

Min doka er ekstra hævet, har dog købt den sådan. Er der nogen der ved hvordan jeg kontrollerer om den er hævet så meget det kræver forstærkede led?

Mvh René

34
Dine Projekter... / Første besøg over graven.
« Dato: 15. Februar 2013 kl: 06:22:33 »
Tillykke med Graven og føsda.   :)

Kan det ikke godt passe det er dig der bor i udkanten af klovborg lige ved siden af plejehjemmet ca?

Jeg bor selv ved Brande og har mit værksted i Sdr.Vissing så turen går af og til igennem Klovborg
og har set det står en T3'er der...?

Mvh René

35
Diesel Fora / Vrææl ved varm motor
« Dato: 10. Februar 2013 kl: 07:21:55 »
Har du målt olietrykket ?   Hvis det viser sig at være ok kunne det jo også være en af olietryks sensorene der er defekte

36
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 05. Februar 2013 kl: 06:24:43 »
ja det har jeg tit oplevet....

37
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 09:44:09 »
Jønne du har ret..  det gør den selvfølgelig..

Tænkte vist kun i nyere biler  :cheer:

38
Diesel Fora / Turbo lyder ikke overvældende sund...
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 09:01:05 »
Vær meget opmærksom på dine olierør til turboen, tjek dem grundigt for slid/tærringer. Den nederste som er returrøret har det med at tære samt den godt kan være svær at løsne. Den har "flex" midtpå og den kan ikke for godt holde til at blive vredet.
Det øverste stålrør (trykrør) kan simpelthen blive træt hvis ikke holderen til at støtte den ca midtpå er intakt.
Jeg har skiftet en del turboer på JX'eren i min tid som mekaniker på den bekostning.
Returrøret opdager man som regel i tide da den begynder at dryppe lidt men trykrøret kan pludselig knække/revne når man kører og det går lynhurtigt så er turbo'en færdig.
Jeg ville nok forny begge rør når du er ved at rode med det  :)

39
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 08:39:00 »
Hej...  

Timlund har du tjekket om der kommer strøm i stikket ved benzinpumpen lige når du sætter tænding på?
Hvis der er strøm er det sikkert selve pumpen der er gået fast, det oplever vi tit på værkstedet når biler kommer med def pumper. Også derfor kan man opleve at den kan den ene dag og så ik dagen efter evt. Det er simpelthen når pumpen blir slidt den kan finde på at gå fast.
Du kan også med held forsøge at slå på tanken i nærheden af hvor pumpen sidder, det kan godt få den til at løsne sig og kan lidt igen.

40
Mekanisk / Gearkasse olie
« Dato: 02. Februar 2013 kl: 06:31:12 »
Det kan du godt....     Tjek lige på dunken at den opfylder minimum GL-4 men det gør de fleste alm gearolier 75W-90 :-)

41
T3'ens ABC. / ABS versus 1Z
« Dato: 02. Februar 2013 kl: 06:10:30 »
Jarl..

Go forklaring mht brændstoføkonomi du kom med, god og uddybende.

Mht knækket tandrem på ABS er min erfaring at den ikke holder til det. Jeg har lavet Vwér i snart 25 år og har ikke
oplevet endnu at en ABS har overlevet et tandremshavari uden den skal hjælpes med lidt nye ventiler mm.


Verner...

Du skriver det måske er bedst/nemmest at gå fembenvejen som Holger har gjort??
Er det Audi motorer eller transporter motorer (AAB eller ACV) han har brugt?

Jeg har nemlig både en Audi 90 med en JS (benzin) + en T4 med en AAB (diesel) + en T4 med en ACV (tdi) til at stå på lager
som kan bruges som donorbiler, så det kunne være spændende at høre om jeres erfaringer.....

42
T3'ens ABC. / ABS versus 1Z
« Dato: 30. Januar 2013 kl: 21:25:25 »
hvis jeg nu en dag kom i tanke om at lægge en rækkemotor benzin (evt ABS eller 1Z) i min doka syncro istedet for MVeren, passer gearkasse så??

Jeg har en gammel årg 85 audi 90 til at stå med en 2,0 L (JS, 5 cyl) som kører rigtig rigtig godt, nogen der ved om den kunne bruges??

43
Syncro Fora / Viscose-kobling
« Dato: 30. December 2012 kl: 20:29:41 »
Tak for svar...

Jeg vil i første omgang afprøve koblingen som i foreslår med at løfte baghjul mm..

Er lidt i tvivl om det forreste spær fungerer/sidder fast for det er lidt svær at afprøve hvis ikke den rigtig trækker på forhjulene.
Kontrollampen lyser godt nok hele tiden på det forreste spær, også selvom jeg har afmonteret ledningen på kontakten på diffen så der
må være en anden forklaring på det, har bare ikke haft tid til at søge yderligere på det??
 
Jeg har købt doka af en bruger her på T3nettet og jeg mener bestemt han nævnte at det var lavet "rigtigt".
Han havde selv foretaget renoveringen sammen med en anden T3-mand.
Jeg vil selvfølgelig kontakte sælger igen og forhøre mig om renoveringen.

44
Syncro Fora / Viscose-kobling
« Dato: 30. December 2012 kl: 08:05:15 »
Hej...     Skulle der mon være en/nogen der er skarpe på viscosekobling.  Jeg har nyligt købt en doka syncro og sælger sagde at koblingen skulle være renoveret for et halv års tid siden men der er slet ikke noget trækkraft på forhjulene faktisk kun på ren is !!
Hva er der gjort galt og hva kan jeg gøre? ??
Jeg er selv mekaniker og opvokset med T3 men har aldrig oplevet problemer med v-koblingen på dem før!

45
Generelt / Glædelig Jul
« Dato: 23. December 2012 kl: 19:37:08 »
Også glædelig jul og godt nytår fra Brande....

Og HAR været ude og lege med syncro´en i snedriverne idag...  så meget at
der til sidst var presset så mget sne op om gearskiftet så det ikke kunne
rokkes en millimeter   :)

Sider: 1 2 [3] 4