Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aakerman

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42
586
Din bil... / (-: Snehvide :-)
« Dato: 28. Marts 2013 kl: 23:46:38 »
Ja Frank, den er superflot. Nu skal du bare til "købmanden" og købe et venstre endestykke til kofangeren (men det ved du sikkert godt :) .
Jeg sidder og tænker på alle bilens slanger, tror du ikke, at de bør skiftes fra ende til anden, incl rem ? Jeg har gennem tiden haft nogle "grumme" oplevelser med slanger der så fine ud udenpå, men som så helt anderledes ud ideni :sick:
Har der nogensinde været "rigning" altså presenning til den bil ? Melder historien noget om det ?

Fortsat god påske
Bent

587
Din bil... / (-: Guldklumpen :-)
« Dato: 27. Marts 2013 kl: 21:33:20 »
Er det fordi jeg er personligt involveret, at jeg synes de to "titter til hinanden ?" :P

mvh
Bent

588
Generelt / Finmekaniker/urmager søges til kasseapparat.
« Dato: 25. Marts 2013 kl: 23:38:02 »
Vi er de lykkelige indehavere af et rigtigt gammelt "National Cash Register" kasseapparat, med fire skuffer til penge.
Højeste beløb der kan slås ind er 699,99.
Problemet er at det sidder fast, hvilket vil sige at håndsvinget ikke kan drejes rundt.
Alle fire "ekspedient" nøgler sidder i apparatet
Apparatets vægt vil jeg skyde til omkring 100 kg.
Vi har "apparatet" stående som en central del af vores entré, derfor kunne jeg godt tænke mig at det virkede.
Et sådant apparat er finmekanik/urmagerarbejde, er der nogen af jer læsere her, som kender een, der har evnerne til at håndtere, reparere, et sådant apparat, og som ville synes at det var sjovt at få det til at virke, samtidigt med at modtage lidt til pensionen ?

Bedste hilsner
Bent

589
Alt andet / Købes: ISRI forsæder eller lignende.
« Dato: 25. Marts 2013 kl: 21:24:42 »
Hej alle

Jeg er i "byen" efter nogle mere magelige for sæder til camperen a'la ISRI (2 enkeltsæder) eller noget der minder om dem, altså armlæn, men det rent mekaniske incl ryglæns mekanisme skal være i orden.
Er de i farven lysegrå og helt fjong, jamen så er det bare perfekt. Er de "duelige", og skal til ompolstring, jamen så er det også i orden.
Send mig en PM eller skriv ord i denne streng.

Bedste hilsen
Bent

590
Din bil... / (-: Snehvide :-)
« Dato: 25. Marts 2013 kl: 16:17:28 »
Den er godt nok flot Frank, tillykke, glæder mig til at se den i virkeligheden senere på ugen.

Bent

591
Generelt / Ude og se på anden T3 :-)
« Dato: 24. Marts 2013 kl: 23:05:45 »
:P Hva' dælen Frank,  er min nyanskaffelse blevet til en "dobbelt guldklump", eller er det en "guldklump med øjesten" ? :P

I million kroners spørgsmålet: "Følger William med i handlen" ? Jeg er rutineret farfar, med speciale i indøvning af unoder til børnebørn ;) .

Bedste hilsner Bent

592
T3'ens ABC. / ABS versus 1Z
« Dato: 24. Marts 2013 kl: 00:56:39 »
Tak for svar Jønne, det vil jeg prøve at arbejde med :)  Ikke at jeg tror at "Guldklumps motoren" skal skiftes nu, men det er jo klart, at når den skal være en daily driver, og "terræn skæggert" skal muligheder sonderes (jeg er ombord hos en der hedder Bernd Jaeger i Tyskland som har  nogle bud/løsninger).

Når det er sagt, skal jeg jo lige lære den at kende, for jeg har jo slet ikke set den endnu :cheer: , endsige rørt ved den.

Bedste hilsner

Bent

593
T3'ens ABC. / ABS versus 1Z
« Dato: 23. Marts 2013 kl: 22:36:48 »
Som helt "grøn" på dette område omkring forskellige motorer i syncro har jeg et spørgsmål, der nok mest retter sig i dieselretningen.

Hvordan ligger det med motorens smøring under terrænkørsel ? Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg erindrer fra min ungdom, hvor vi eksperimenterede med at lægge mercedes diesel i Landrovere. Fra start af gik det grumme galt med det normale bundkar, for motoren fik ikke smøring nok, det var først da vi fik fat i transporter (varevogns) bundkar, at det blev til en rimelig succes.

Er det mig der forestiller mig et problem der slet ikke er der når vi taler VW ?

Bedste hilsner Bent

594
Interiør / Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Dato: 19. Marts 2013 kl: 21:16:16 »
Barnestol på forsædet, i.e. forreste række bør ikke være noget problem, under den forudsætning, at det er monteret, så barnet kikker på føreren af bilen, altså bagudvendt.

Hilsen
Bent

595
Biler.. / Købes: Syncro. Har handlet.
« Dato: 19. Marts 2013 kl: 19:58:05 »
Tak skal du have Poul.
Men fredag står Guldklumpen stadigvæk på Fyn og drypper PAVA, desuden venter den også på nogle nye hjul fra Hr. Thing.

Men ellers mange tak for tilbuddet, vi er jo kun en snes kilometer fra hinanden, så det ville have været højbekvemt.

Hilsen Bent

596
Biler.. / Camper sælges
« Dato: 19. Marts 2013 kl: 09:34:55 »
I min naivitet troede jeg faktisk, at den slags svineri kun fandt sted herovre på Sjælland og omegn. :angry:

Jeg forstår din harme.

mvh Aakerman

597
Biler.. / Købes: Syncro. Har handlet.
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 16:28:42 »
Tak skal du have Mort_K

Der er masser af billeder af den her på siden, bilen går under navnet : Guldklumpen. Tidligere ejer hedder Frank Binau.

Mvh

Aakerman

598
Biler.. / Købes: Syncro men læs teksten.
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 13:58:20 »
Den rigtige bil dumpede ned i pm kassen her til morgen. Så der blev handlet med det samme.

mvh

Aakerman

599
Biler.. / Købes: Syncro. Har handlet.
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 01:34:16 »
Jeg har købt "Brandmandens camper" og den er jeg glad for (den skal jeg så passe indtil næste ejer), og den glæder jeg mig til at kende. Men den er ikke, og har heller aldrig været ment som, min "dayly driver". Den er købt til små weekendture, til steder i Danmark hvor, min kone og jeg, ikke har været. Resten af tiden skal "hun sove" i et lun lade, sammen med andre, der også gerne vil passes på.

Jeg bor rigtigt langt ude på landet, og med vejrudsigten for i morgen og de nærmeste dage frem, ser det ud til, at jeg ikke kan forlade matriklen. Familien råder over een firehjuls trækker, men den tager min bedre halvdel på arbejde, jeg arbejder ikke mere, men det betyder jo ikke at jeg ikke har lyst til at forlade huset.

Når jeg skal forlade mit hus, er det fordi, jeg skal hente piller til fyret, mad, besøge/hente mit barnebarn, køre til genbrugspladsen, med min trailer, men jeg kunne også have lyst til at "lege" med de andre "4x4 drenge" rundt om i landet.

Jeg kan godt lide at køre T3, og jeg er ikke helt "dum" til at skrue (men langsom), for håndværker bliver jeg aldrig.

Jeg diskuterer aldrig pris med folk der vil sælge mig noget, men kan jeg ikke lide det jeg ser, så siger jeg det, og går min vej. Der findes et princip der hedder: "Den der sælger grisen, bestemmer prisen".

Kan jeg lide det jeg ser, det folk har lovet, ærligt og åbent, på forhånd, så har vi handlet. (Intet krejleri, "efter 30 år i internationalt salg er jeg kommet over det punkt")

Så har du f.eks en Doka eller en "kassevogn" i Syncro udgave, gerne med plads til 3 passager (intet krav/men et plus) på førersædet (så der er plads til barnebarnet) som du af een eller anden grund har lyst til at sælge til mig (så skal jeg nok passe på den, til du får lyst til en dag at få den tilbage igen"), så pm/mail mig.

Min forventning er: at du har været glad, meget glad for din bil, at du ikke har sjusket, men har tænkt over det du har lavet, at du ikke har camoufleret noget. Ja, en pladebil ruster i samlinger, har du gjort noget ved det , og så fremdeles. Jeg leder ikke efter en skønhedsåbenbaring, men noget du har holdt af.
At den er forholdsvis nysynet, eller at du drager omsorg for det, inden jeg henter den, er en selvfølge.

Har du en sådan bil, som du vil have måske "en time out med", (du kan jo altid få den igen, måske :) ) så send mig en pm/mail med telefonnummer, så tager vi den derfra, geografien er ligegyldig.

Men husk det er en daily driver jeg søger, men jeg ved alt om, hvad det indebærer at have en daily driver der er oldtimer.

Og så det vigtigste for dig: "Ja, jeg kan betale" , og ja igen, jeg passer på den!

mvh

Aakerman

600
Sjov und Spass !!! / Kender i det? leder egentligt efter reservedele.
« Dato: 16. Marts 2013 kl: 00:58:41 »
Hej alle.

Nu har Opel Manta været oppe. Jeg synes at 87 og lignende er "skrækkelige" :sick:

Jeg havde lige udstået min værnepligt hvilket jeg mener var i 1972/73 og skulle finde noget at lave, så jeg mødte op på GM's samlefabrik i Aldersrogade i København. En arbejdsplads med mere end 1200 ansatte der lavede, "når bølgerne gik højest" 83 biler om dagen.

Se der var jeg med til at lave den "rigtige Manta drømmebil". Den var designet (i mine øjne) karrosseri mæssigt, som det der var tanken, en manta, oceanets flyver.

Manta 87 minder mig mere om "søsteren Ascona".

Se video'en

http://www.youtube.com/watch?v=zvdeRxxnLeI

De to første måneder på fabrikken var forfærdelige, jeg blev anbragt i slutafprøvningen, ligepræcis hvor samlebåndet sluttede. Her kørte jeg bilen op på "fire hydrauliske fødder", satte mig ind i bilen, rullede vinduet ned, greb betjeningsknapperne, og så gik det løs.

Knap 1: hidsig vibration der skulle afklare om noget raslede
Knap 2: kæmpe vuggende bevægelser, som i søgang på Atlanten, der ligeledes skulle afklare rasleri eller piveri.
begge dele skulle udføres af flere minutters varighed, og der skulle skrives på vognkortet (bilens journal) under udførelsen, med en beskrivelse af disse mislyde (hvor og hvordan), hvilket igen betød, at under udførelsen af opgaven, skulle man kravle rundt i hele bilen.
Derefter (motoren var igang under hele programmet), skulle der efterfyldes kølervæske.
Nu var der så to muligheder:
Hvis den raslede eller havde mislyde= ned til "heavy repair"
Ingen mislyde, ned til "badeværelset" hvor en stakkel som jeg, skulle kravle rundt i hele bilen og mærke efter med finger, næse, om der kon vand ind nogen steder, medens bilen var i noget der minder om et bilvaske anlæg.

Jeg tror, jeg bør nævne, at der gik et par måneder før jeg kom i marketenderiet og spiste frokost, jeg var søsyg hver dag inden klokken 12.

1200 mand og et par og firs biler, højeste timeløn i København, det kunne jo bare ikke køre rundt. Jeg blev heldigvis overført til chauffør/udbringning efter et par måneder, så det var udkørsel af de US importerede biler til virksomheder, ambassader og importører, det foregik ikke pr. biltransport, men pr blandt andet mig, og V8 pedal og 20-21 år, det er en interessant kombination :whistle:

Det var faktisk et fedt år det der.

Vi drømmer videre.

mvh

Aakerman

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42