Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aakerman

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 42
61
Generelt / Geo har fået pakke og så et æv.
« Dato: 12. September 2014 kl: 20:57:37 »
Er der lige en af jer der kan sige mig hvad den slange laver og hvad den evt hedder hos VW shoppen, så jeg kan få den i ordre.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Bent

62
Generelt / Geo har fået pakke og så et æv.
« Dato: 12. September 2014 kl: 20:33:44 »
Nu har man så lige været på første overnatningstur i Geokisten, og det gik jo fremragende, så jeg syntes at den fortjente en lille pakke fra VW shoppen.

[attachment=18244]ha46104f.JPG[/attachment]


[attachment=18245]h585daf0.JPG[/attachment]


[attachment=18246]h166672b.JPG[/attachment]

men der var lidt dryp på gårdspladsen, mon ikke det kommer herfra ? Det lugter mest som kølervædske:


[attachment=18247]h6afd5b4.JPG[/attachment]


[attachment=18248]h6b80702.JPG[/attachment]


Venlig hilsen

Bent

63
WBX/LBX Fora / Lavt olietryk
« Dato: 12. September 2014 kl: 19:15:02 »
Ja Aran, det er jeg enig i.

Jeg lærte det produkt at kende da jeg for en lille snes år siden købte en totalt udhamret Honda CB 400 four fra jeg tror 1975-76 stykker for "en prut og en begmand".
Olielampen ville ikke holde op med at lyse pga for lavt olietryk. Jeg gav den noget tyk olie, det hjalp, i al fald indtil den havde fået en masse "gas" og var blevet godt varm. Så smed jeg en dåse af ovennævnte produkt på, det virkede. Her for nogle år siden forærede jeg så Honda'en væk til en flink mand. Forhistorien var at jeg havde givet den alt for meget gas ind i et sving, havde overvurderet mine evner, hvilket medførte, at motorcyklen  røg ind i et hus, og jeg landede i en tjørnebusk :sick:
Manden jeg forærede den til, lavede den i stand på et par eftermiddage, og mig bekendt kører den endnu :cheer:

Venlig hilsen
Bent

64
Træf / Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Dato: 11. September 2014 kl: 22:38:48 »
Juhuuu  jeg vil hermed tilmelde Geokisten og mig selv. Jeg vil gerne på lift og det behøver ikke at være lang tid, blot så jeg får inspiceret diverse mulige gummidele.
Bliver der en gentagelse måneden senere kommer jeg også der.
I får samtidig chancen for at se et Refleks oliefyr 66mw, monteret i en Syncro :P

http://www.refleks-olieovne.dk/default.asp?PageNumber=3460

Glæder mig allerede

Venlig hilsen

Bent

65
WBX/LBX Fora / Lavt olietryk
« Dato: 11. September 2014 kl: 20:34:50 »
Var det denne du tænkte på Aran ?

http://www.bardahl.dk/Produkter.aspx?a=b&ProID=171

Venlig hilsen
Bent

66
Generelt / Ting jeg der kunne ske i klubben Rabundus
« Dato: 11. September 2014 kl: 01:23:22 »
En kastet handske, skal da samles op :cheer:

Først en liste jeg er rigtigt glad for: (Jeg bor på Falster, så det her er meget Sjællands rettet)

1) Jeg er glad for at møde T3 venner til minitræf i Biltema.
2) Jeg er glad for at komme til T3 træf Fyn.
3) Jeg er glad for at komme til Sydhavs træf, snakke, spise Hannes kager m.m.
4) Jeg er glad når Rabundus kalder til GDS møde, for så kommer Erik og Bussemand og tager hårdt fat i min bil, så ting går i stykker, men de bliver jo lavet igen, det er bare mig der er en tøsedreng :lol:
5) Jeg er glad, når Søren siger vi skal ud og lege i sneen i Nørre Sundby. Det var en rigtig dejlig oplevelse.
6) Jeg var glad, da Erik fortalte vi skulle på Panzer museum, absolut fed oplevelse.

Alt dette er lavet i en helt vilkårlig liste, altsammen var lige fint.

Men hvad kunne jeg også tænke mig der skete ? :

1) Da T3 efterhånden med stormskridt nærmer sig den truede race: "Biler der forsvinder", skal der gøres en aktiv indsats indenfor Motorhistorisk Samråd. Vi er medlem der (Jeg har selv været med til at stemme T3 klubben ind, som delegeret for en anden klub).
2) Tekniske aftener: emner kunne være:
2a) Skift af motor, fra f.eks JX til noget andet ?
2b) Rustbehandling af din bil med kendte og ukendte produkter.
2c) Vedligeholdelse af din bil, så den starter hver dag
2d) Ud i verden, forberedelse
2e) Ud i verden, udførelse
3) Skift af kobling
4) Vedligeholdelse af gearkasse
5) Vedligeholdelse af differentialer på Syncro
6) Skift af bøsninger i bærearme og valg af materialer.
7) Filtre og deres betydning herunder skift af samme.

Nu må jeg hellere stoppe her, men det var lige det der lå mig på sinde.

Med venlig hilsen
Bent

67
Syncro Fora / Affjedring, er lidt i 7 sind.
« Dato: 11. September 2014 kl: 00:40:03 »
Tak for jeres input i denne streng gutter :cheer:
Jeg ved at i alle er omhyggelige folk, der tænker jer rigtigt godt om, før i gør "noget".
Sagen er jo den, at det jeg har "rodet" mest med er Land-Rover og biler fra US, det her er en helt anden boldgade, og alene det at man skal tænke i "tyske ord", er jo en udfordring i sig selv., uagtet at man taler det til en anelse mere end husbehov ;)

Det er ikke "planen" med Geokisten, at den skal laves om til noget den ikke er. Det er en gammel i mine øjne fornuftig sund brugsbil, der gerne må fremtræde som en sådan. Der er en bule hist og pist, et "gok" her og der, småting i mine øjne. Den sidste ejer, ændrede bilen fra, at være en "bus", til at være en "sovebil" for en mand der bare vil have det simpelt, enkelt, ikke en masse skuffer og låger og smarte detaljer. Det passer mig rigtigt fint. Jeg har nu foretaget een overnatning, og den var fremragende. Min billige kølekuffert + 10 år gammel fra Biltema pre kølet hjemmefra ved hjælp af gammeldags køle elementer fungerede fint, som altid. Den lille kuffert, med et gasblus og en dåse gas og en lille kedel, klarede morgen Nes "kaffen" fint. Lidt engangs tallerkner og ditto bestik og en køkkenrulle, samt en lille gryde til at "varme" et eller andet i, så er det i orden. Jeg kommer ikke til at køre på ferie i den bil, det bliver een max to overnatninger af gangen, og det er det. Jeg behøver ikke noget "forbrugsbatteri", jeg har en lommelygte og et rigtigt oliefyr, der ikke behøver strøm, blot en sjat dieselolie. :)

Men når alt det er sagt, med jævn hånd, så skal det tekniske og rustmæssige (dumt ord) være tip top, helt uden diskussion. Ikke en millimeter skal være til forhandling.

Når man kommer til T3 klubbens træf, møder man mennesker. Der er nogen der er ligeså søgende efter oplysning som en selv (begynderstadiet), og så er der dem der har helt "fod" på tingene og deler rundhåndet ud af deres viden (tusind tak for det).

Bilstein har vel over årene leveret små 20 dæmpere til det jeg har rodet med og det har jeg været super tilfreds med, ingen tvivl om den sag.
Men på baggrund, af mennesker jeg rent faktisk har mødt, talt med, og som har givet deres besyv med i denne streng, har jeg besluttet at bestille et komplet sæt Trialmaster Stage 2 her til aften,i standard størrelse.

Tak for deltagelsen i denne streng.

Med venlig hilsen

Bent

68
Syncro Fora / Affjedring, er lidt i 7 sind.
« Dato: 10. September 2014 kl: 20:41:19 »
mdonau, tak for svar.

Hvis eller når der nu bliver en aften på gør-det-selv værkstedet i Sydhavnen, så vil jeg alliere mig gutterne og bede dem tage de kritiske briller på og se på sagerne.
Bilstein dæmperne tror jeg også på, jeg har rigtigt gode erfaringer med det mærke, gennem tiderne.

Bøsningerne på de bærearme må naturligvis også være under automatisk mistanke. Super duper.

Med venlig hilsen

Bent

69
Træf / Er det snart tid til gds
« Dato: 10. September 2014 kl: 09:26:00 »
Alt bliver sat til side for en VW aften  på GDS, så hvilken som helst aften passer, det er med Bent Garanti.

Jeg glæder mig, GEO skal i luften til inspektion.

Venlig hilsen
Bent

70
Generelt / Køb,salg,køb,salg
« Dato: 09. September 2014 kl: 23:38:49 »
Det er det jeg synes jeg ser, her på siden.
Det er lidt kedeligt, synes jeg, men det kan jeg jo være ene om?
Første gang jeg var til sommertræf, handlede auktionen om penge til klubben, sådan var det ikke i 2014, hvad er der sket?
Jeg vil gerne, høre sjove historier, fra jeres ture, jeres værksted, jeres handler, jeres nye biler, tekniske anvisninger, gode råd, oplevelser.

Det ser ikke ud som om det sker her. Men hvor sker det så, for jeg vil gerne læse med, der hvor det sker. Jeg vil også gerne smide ting på auktion, når vi er sammen, hvis det går til klubben, ellers kan man jo bare smide tingene på den Blå avis/Gul og Gratis.

Hvornår skal vi have en værkstedsaften på GDS ? (Jeg tager drikkelse med, uden udgift for klubben)
Hvornår skal vi mødes til direkte snak i.e. Biltema, fisketur, vintertur, sandtur,  hvad ved jeg (Jeg tager drikkelse med, uden udgift for klubben)

Men når det er sagt, så er der måske ikke brug for mere, for ellers ville folk jo have skrevet løs, og det gør de jo ikke.

Venlig hilsen
Bent

71
Syncro Fora / Affjedring, er lidt i 7 sind.
« Dato: 09. September 2014 kl: 16:42:28 »
Åhhh Jeppe :)

Så sendte du mig lige en tur i "tidsboblen", og jeg landede på mit værelse i mit barndomshjem. Jeg sidder ved mit lille bord og laver lektier, lytter til "The Monkees" på den lille Neutrofon Guldsegl radio.

Pludselig går døren op ud til den mørke entre, og fars grove stemme siger: "Se så at få slukket for det lort knægt, du kan jo ikke lave lektier  i den larm, "husk det der er værd at gøre, er værd at gøre ordentligt"! Se så forøvrigt at blive klippet, du ligner en tøs !

Døren lukkes, radioen slukkes.

Så er man tilbage i 2014 og læser T3 nettet og dit svar. Jo du har ret, frem med koben og teste gummidylfer mm. og så laver man en indkøbsliste  ;)

Venlig hilsen
Bent

72
Syncro Fora / Affjedring, er lidt i 7 sind.
« Dato: 08. September 2014 kl: 22:05:36 »
Hej alle, jeg har brug for lidt indspark, idet jeg ikke har lyst til at købe lidt af hvert og alt muligt.

Jo jeg har kun tilbagelagt ca 500 km i "Geokisten", og den kører rigtigt godt synes jeg, på nær "at den føles lidt for blød i koderne".
Det skal forstås såden, at rattet går egentlig let og fint, så det har jeg egentlig ingen anke over. Nej det er ved ligeud kørsel, hurtige sving manøvrer at jeg synes den sejler. Jeg synes jeg mangler den lidt skal vi kalde det "go-cart" stivhed, som "Guldklumpen" havde og som "Snehvide" Sika'en har til en hvis grad.

Min første indskydelse er, at det er støddæmperne der er færdige. Bilen har kørt som bus på universitetet, så der har været "læs på" tit og ofte med den velnærede burgerspisende ungdom, og den har sikkert været fyldt tit. Så det giver mening, at en omgang nye dæmpere ville både være tiltrængt og på sin plads.

Om det så skal være Bilstein eller Stage 2 kan jeg ikke rigtigt blive enig med mig selv om, skal jeg være ærlig (for en sjælden gangs skyld ;) ) foregår det meste kørsel jo på den slagne landevej, og min alder taget i betragtning, har jeg i og for sig ikke lyst til at kravle ind i bilen ved hjælp af en stige eller skammel, så normal syncro højde er fint for mig, så fjederhøjde har jeg ikke lyst til at ændre.

Nu er det så at jeg sidder og tænker ved mig selv, hvis nu en bus tit og ofte har været belastet, af ivrige SU belastende (min skattebillet)  ungersvende og ditto møer som blandt andet i 1996 formåede at brænde 3 koblinger af indenfor 6 måneder (jvf. rektors skrivelse der ligger i bilen) kunne der  så være andre undervogns "fittings" jeg burde tage i betragtning, der burde udskiftes, "når nu proppen er af"?  

Jeg har ikke lyst i skrivende stund til at "rive" hele undervognen fra hinanden, men anvisning/ kortfattet råd til en lempelig mellemvej, ville være rar.

Med venlig hilsen

Bent

73
Generelt / Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Dato: 05. September 2014 kl: 20:50:07 »
Hej allesammen.

Tak for kommentarerne, som jeg da lige vil give lidt "feed-back på" som det hedder på nudansk.

Polle's indspark om hans bryderier med solfilmen, var en "lise" for min sjæl, for jeg ved at Polle er håndværker, og jeg ved at jeg er en utålmodig "fummelfinger" :cheer:

der-bulli : tak for "klistermærket" (det havde nok, været ekstra relevant for en snes år siden, men det smager jo lidt af fugl  :) ). Se det som du benævner som "cowboytricks", er det som "Mercuri Urval" kalder: "Management". :) To forskellige ord, samme betydning.

Jeppe, mit refugium, er på ingen måde i fare, tværtimod. Mit fiskeri og rovfugle kiggeri, og skrivende stunder, bliver ingenlunde forstyrret.

Mads, som du allerede har gættet, kommer gardiner aldrig til at ske.

og man kan blive ved, MEN forglemmer man sig selv et øjeblik, kan man ligesom i Ludo næsten komme til at slå sig "hjem".

Her til aften kom jeg til at sige: "Nå min skat, så skal du på camping i morgen"!

På 30 cm'eters afstand, var der absolut ingen reaktion. Jeg uddybede ikke emnet yderligere. :woohoo:

Iøvrigt blev olieskiftet ikke til noget, bundproppen sad uhjælpelig fast, så jeg besluttede at de næste 240 km må blive på den gamle olie, fremfor at lave "en katastrofe", så vi slet ikke kan komme afsted.

Teknisk:

Så er der noget der undrer mig, som skal opklares. JX motoren er helt indpakket fra undersiden af. Det vil sige at der er lavet pladestykker fra underkørselsværnet helt op imod bund/vanger etc, selv hullet til olieskift har en plade der lukker. Så skulle man mene at den motor skulle blive rigtig meget varm. Kilometertælleren siger ca. 308.000 og den originale service bog er stemplet officielt i alle ender og kanter frem til ca 300.000, der er faktisk ikke plads til flere stempler, med andre ord er historikken tip top. Universitetet slap først bilen medio 2012. Ingen tvivl om at den har været bekostelig for universitetet, idet jeg har en skrivelse, der lå i bilen fra Universitetet ledelse, der siger (det kommer ordret i en ny tråd) at der i første halvår 1996 er skiftet 3 koblinger i bilen, idet når folk er kørt fast, har man låst spærene og bare givet gas i et eller andet gear. Derefter en kort instruktion i brugen af spær.

Jeg har kun kørt 60 kilometer i bilen, men motoren spinder som en mis, og jeg mener spinder, jeg kan ikke finde noget  der indikerer motorskift, kan en JX opføre sig sådan ? På en Syncro ? Pakket ind ?

Der er lige skiftet tandrem for 5000 km siden

Venlig hilsen
Bent

74
Generelt / Ikke mere \"ladsoveri\" til mig!
« Dato: 04. September 2014 kl: 20:11:21 »
"Sandeligt siger jeg dig Uffe":

Du har ret !

Der var fire vinduer der skulle tapetseres, i det et var tapetseret. Resultatet er at to er blevet fornuftige, et er tvivlsomt, og et er faktisk en ommer.

Nu er det så du siger: " Min gode Bent, hvorfor lytter du ikke til mit råd ?"

Det skal jeg sige dig Uffe, jeg er en "presset mand". Jeg skilte mig af med: "Den Blå Dame" som jo var en camper fordi, at min livsledsagerske, betroede mig, da jeg kom anstigende med den (jeg havde jo ikke fortalt at jeg havde anskaffet den, idet jeg altid har ment at når jeg får en ide, så synes alle andre den er god, sådan var det i al fald i den tid jeg arbejdede :) ) at hun aldrig kunne drømme om at dyrke campingliv under nogen form. At væk fra hjemmet og spendere dage, er noget der foregår i en flyvemaskine og når slutdestinationen nås, kommer der en ung mand, og bærer kufferterne op til et forudbestilt værelse.

MEN..Uffe, der er mere mellem himmel og jord, og dagen i morgen kender vi ikke.

Se da jeg snakker med den gode Søren i telefon, og vi aftaler "bytte købmand tingen", er der absolut ingen lyd fra "baggrunden", men næste dag sker der noget, vi får en invitation til fødselsdagsfest, hos "hendes" nære veninde. Der kommer rigtigt mange mennesker (mange). Destinationen er ca 120 km væk, i en meget lille købstad, hvor det lokale "Jernbane Hotel" er lukket for lang tid siden. (det var lidt for info)

Vi går lige lidt bagud i tid, og lytter: " Vi skal til fødselsdagsfest, kalenderen er ledig, og så sagde jeg ja, så så noget bla bla."
Jeg siger: Fint, jeg og venindens mand, kan jo godt lide :"en lille een til næbet", så den er fjong. Derefter siger jeg: "Så skal vi jo overnatte, men det er vel i deres campingvogn som sædvanligt ?"

Så blev der stille, meget stille, stilheden bruges til at angribe sofa'en, tænde fjernsynet, og finde ud af hvem vi er gået i krig med idag :unsure:

Det "studentikose kvarter" går, og så lyder det: "Hendes mor skal sove i campingvognen", jeg svarer stille: "Jamen så vil jeg håbe at du vil nyde dine røde Hindbærbrus, for du skal køre hjem "det er jo din veninde" :cheer:

Uffe du ved sikkert at kvinder kan "multitaske", altså se komplet uinteresserede ud, men alligevel følge med. Så der går ikke mange millisekunder før ordene falder: " Øømm, jeg syntes at  jeg hørte, da du talte med ham der Søren, om den bil du skulle have, at du skulle bruge den til at overnatte i når du skulle fiske og sådan noget ????"

Jeg svarer: "Jamen det er en overnatningsbil, med dobbeltseng, oliefyr og det hele, men det er jo campingagtigt, så det ligger helt uden for din interesse".

Så sker der ikke mere før "Geokisten" lander på gårdspladsen. Af egen fri vilje, helt uopfordret, bliver denne folkevogn inspiceret, og så kommer århundredets forslag fra hendes mund: "Bent, kunne vi ikke køre til fest i den, så kunne vi jo sove bag i, det kunne da være hyggeligt. Kunne du gøre et aller andet ved vinduerne, de er jo helt klare og jeg kan ikke nå at sy gardiner"

Se Uffe, jeg er en gammel mand og som en klog mand sagde: "Du skal altid frygte en gammel mand, for der er jo en årsag til, at han er blevet gammel".

Så når nu "de højere magter" rækker en hånd ud, og baner en vej, så går jeg fluks igang med at tapetsere vinduer, skære måtte til så gulvet ikke er koldt, og i morgen skifter jeg olie og oliefilter, jeg har indhentet brugervejledning til oliefyret, fyldt sprinklervæske på, købt en æske chokolade, puttet gammeldags fryseelementer i fryseren således at man kan gøre en flaske "boblevin" kold.

Godt begyndt er mere en halvt fuldført, måske vil hun synes at det er sjovt at tage på minicamping ?

Venlig hilsen
Bent

75
Generelt / \"tis gule\" moderne plastik forlygter kan reddes.
« Dato: 04. September 2014 kl: 09:30:23 »
Det var flot :)  Jeg vidste ikke det med "retnings skift", tak for det råd.

Venlig hilsen
Bent

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 42