Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - verner

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 246
46
WBX/LBX Fora / Sv: WBX starter ikke...
« Dato: 11. April 2017 kl: 21:45:01 »
jeg hælder mest til at det er utilstrækkelig stelforbindelse til din starter, det kan du tjekke nemt ved at tage et kraftigt startkabel fra batteri minus til stel på din starter.

utilstrækkelig stelforb. kan være ir ved starter og stelkabler eller bare et dårligt kabel, start fra en ende af :)



hvis det er bundstykket kan du hurtigt tjekke det ved at hive stikket af på ratstammen, og sætte det ny bundstykke til stikket, hvorefter du drejer det nye bundstykke med en passende flad-skruetrækker :)

47
Interiør / Sv: dørbeklædninger
« Dato: 30. Marts 2017 kl: 14:14:33 »
jeg ved at tristaren originalt har alm dørbeklædninger i bag, der matcher dem i for.
om der er andre modeller der i doka der os har det, ved jeg ik...

48
Skrotten.. / Sv: S: Alt i dele til Golf3, Vento og Passat 94-96
« Dato: 27. Marts 2017 kl: 19:49:19 »
er der priser på de monopoint motorer komplette med boks.

er der 2E på hylden?

ingen 2E, kun 1,8i monopoint 90hk motorkode RP, ABS og ADZ
har ikke nogen prisliste, men prisen afhænger af hvormeget jeg skal lave og hvor meget der skal følge med, men de er komplette, og har også en ABS til dele :)

ok, hvad med km tal på dem. Er det hele biler du vil af med? Hvilke

de har kørt mellem 250kkm og 400kkm, den ene har dog max kørt 5-10kkm med nyrenoveret topstykke mm.
1,8ern er en slidstærk motor, den bliverikke slidt som en JX  ::)

den ene tdi har kun kørt 200kkm

1,9D har kørt 228kkm

hele biler kan også lade sig gøre, men det er ikke udgangspunktet.

har du ikke stadig mit nr, så giv mig et kald :D

49
Skrotten.. / Sv: S: Alt i dele til Golf3, Vento og Passat 94-96
« Dato: 27. Marts 2017 kl: 19:39:54 »
Er der en god rustfri bagklap til g3 gerne med hul til visker .
Hilsen Poul

bagklappen var rustfri, men solgt for længe siden...
har dog stadig viskermotoren :)

50
Skrotten.. / Sv: S: Alt i dele til Golf3, Vento og Passat 94-96
« Dato: 27. Marts 2017 kl: 19:38:22 »
er der priser på de monopoint motorer komplette med boks.

er der 2E på hylden?

ingen 2E, kun 1,8i monopoint 90hk motorkode RP, ABS og ADZ
har ikke nogen prisliste, men prisen afhænger af hvormeget jeg skal lave og hvor meget der skal følge med, men de er komplette, og har også en ABS til dele :)

51
vi er tilmeldt og kommer alle 4, kunne være hyggeligt hvis andre også tager deres børn med :)

vi har Freya 4år og Frederik 8år med :D

52
Skrotten.. / Sv: S: Alt i dele til Golf3, Vento og Passat 94-96
« Dato: 27. Marts 2017 kl: 13:19:18 »
Stadig aktuelt, der er vist kun kommet mere til  ::)

jeg har bla. 2 1,9tdi 90hk motorer (1Z og AHU) sidder i biler og kan prøvekøres

en del 1,8 monopoint motorer i blandet udvalg (RP, ABS og ADZ)

1,9D 64hk sugediesel (AEF) sidder i bil og kan startes

og meget meget mere...

hjælp mig med at få rydet ud af Golf, Vento og Passat stumper så der kan blive råd og plads til at T3erne :D

53
Generalforsamling / Sv: Indkaldelse til Generalforsamling 19. marts 2017
« Dato: 20. Marts 2017 kl: 21:03:58 »
Det er da super.. heller ikke nogen grund til at ændre på noget, som virker...

tumbs up herfra..  ;)

og takket være nogle af dine gode venner, er du meldt ind i klubben for 2017  ;) :o 8)

54
Uanset hvilken motor der sidder i falder vægtafgiften til 1/4 når bilen er 35år gammel.
Det er vel den som gør ondt.

Mvh Jønne Ukendt

ja jeg tænker os, at man bare skal lade være med at få den veteran synet og forsikret, syn hvert andet år er vel os i de flestes interesse ;)

55
Generalforsamling / Sv: Indkaldelse til Generalforsamling 19. marts 2017
« Dato: 15. Marts 2017 kl: 21:59:14 »
Så er jeg os tilmeldt  8)

og er der betalt kontingent, så jeg også er stemmeberettiget :)


Jeg kører med Agerholm fra Give, der er plads til 2 mere i bilen fra Jylland/Fyn :D

56
Diesel Fora / Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Dato: 06. Marts 2017 kl: 11:08:59 »
førhen sværgede jeg til Varta, men min leverandør skiftede til Exide for en del år siden, jeg endnu ikke oplevet problemmer, jeg er er især glad for deres Premium serie, de koster marginalt mere, men har større CCA, som er kold starts strøm (Cold Cranking Amps)

btw. det er samme lastbil der kommer med både Varta og Exide, om det er samme fabrik har jeg ikke nørdet i...

57
Alt andet / Sv: himmel
« Dato: 25. Februar 2017 kl: 14:58:03 »
det gjorde jeg til dokaen det var nemt
Rabundus

brugte du bare den gamle himmel som skabelon, eller har du nogen gode fif?

59
Elektrisk / Sv: Tændingslås - komfort
« Dato: 24. Februar 2017 kl: 22:40:23 »
Moderned biler er jo udstyret med en ID chip i nøglen og det er den der styrer disse ting og ikke det at nøglen sidder i låsen.

for at du kan få det til at virke på vores trofaste T#'er så skal du finde en måde at få isoleret en låse "pal" fra resten i cylinderen således at du kan bruge nøglen som kontakten. Nok noget af en udfordring.

Hvis det er for ikke at dræne batteriet hvis man glemmer at slukke radioen, så er det nok nemmere at sætte en strømvagt på der sevl lukker ned for forbruget ved en bestemt spænding.

på Golf3 f.eks er det ikke chippen, men de 2 ruller i indgangen af tændingslåsen, der styrer at der kommer støm i stikben "s" i tændingslåsen

hvis det ikke virker efter at man har monteret en kabelsko og ledning i stikket til bundstykket, så er det højest sandsynligt at bundstykket er defekt.

og da der ikke er den store forskel på tændingslåse til T3, Golf2 og Golf3 m.fl. så er det nemt at få til at virke i en T3 også :)


den gode Wilson lavede en fin guide til for nogle år siden, den må kunne søges frem, måske billederne dog er forsvundet..

60
Alt andet / Sv: himmel
« Dato: 24. Februar 2017 kl: 22:33:46 »

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 246