Forfatter Emne: Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge  (Læst 6933 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #15 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 23:05:07 »
:lol:  :lol:  :roll:  :wink:

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #16 Dato: 26. Oktober 2008 kl: 23:52:27 »
Men det var en tyskregistreret T3 med tyske plader der stoppede med motorskade i nærheden af Køge. Dermed har den ikke haft mulighed for at blive justeret med en halv herregård i afgifter fra told og skat inden uheldet, dermed tager vi regnestykket i Euro med op til 7-8.000 Euro inden nedjusteringen.

Måske skulle man kun regne sig frem med danske værdigjusteringer og bilkvaliteter efter besøget hos told og skat  (puh hah - lyder lidt for grovt - sådan mener jeg det ikke) så er alle danske T3er farefulde totalskader med sådanne scenarier ;-)

Dette ændrer ikke på oplevelserne hos VAG i Køge, den oprindelige værdig gælder for dette tilfælde, told og skat nedjusteringsindkøbspriser er lidt for langt ude i marken i regnestykket.

Nogle af folkene derude køber selv en Sambabus  fra 1963 til to priser i udlandet ... som privatfolk  for at spare på flere ting, sådan siges det ;-)

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #17 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 08:32:15 »
Kan hele denne sag have noget at gøre med den danske lov om at biler der er skadet for mere end 65% af bilens vurderingspris ikke må repareres, men skal totalskades ?

Jeg mener dog at dette kun gælder ved forsikringsskader og ikke fordi man vil lægge en ny motor i sin gamle bil.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #18 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 11:01:01 »
måske er det bare mig der har misforstået det hele men jeg skal bare lige være sikker

en tysk bil går i stykker i motoren i dk og bliver sendt på et aut dk vag værksted  
og dette værksted melder bilen totalskadet til det tyske forsikringsselskab pga denne motordefekt

men der er flere ting her der ikke hænger sammen i mine øjne

1 at forsikringen skal betale for en motor defekt (har jeg aldrig hørt om)
2 at det er værstedet der siger den er totalskadet (det plejer da at være en uafhængig vurderingsmand)
3 man kan altid få en anden til at vuderer skaden hvis man ikke er tilfreds
4 de må ikke røre så meget som en skrue før alle parter er enige og alle papirer er ordnet
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #19 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 12:02:51 »
Citat fra: "bos1"
måske er det bare mig der har misforstået det hele men jeg skal bare lige være sikker

en tysk bil går i stykker i motoren i dk og bliver sendt på et aut dk vag værksted  
og dette værksted melder bilen totalskadet til det tyske forsikringsselskab pga denne motordefekt

men der er flere ting her der ikke hænger sammen i mine øjne

1 at forsikringen skal betale for en motor defekt (har jeg aldrig hørt om)
2 at det er værstedet der siger den er totalskadet (det plejer da at være en uafhængig vurderingsmand)
3 man kan altid få en anden til at vuderer skaden hvis man ikke er tilfreds
4 de må ikke røre så meget som en skrue før alle parter er enige og alle papirer er ordnet


Da jeg havde et motorhavari i Østrig for 1½år siden, var SOS international ved at erklære den for "total skadet" da det var en 17år gammel bil og det kunne ikke svare sig at fragte den hjem og give mig en lånebil......men da jeg fortalte dem om den pris den stod mig i fik de en hel anden holdning........
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #20 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 13:04:17 »
Udtalelsen fra firmaet i Køge indebærer bekræftelse af en totalskade, dermed skulle bussen direkte fragtes til skrotten.

Det videre forløb var så, at man ikke servicerede hjemvejen for bussens passagerer iflg. de foreliggende forsikringspolicer, manden skulle desværre ringe til en TAXA og så hjem på egen regning, selvom han havde krav på en udlejningsbil.

Firmaet i Køge har ikke været særlig servicerende og efter oplevelsen blev bussen ejer endda bange for, at en eller anden gut i Køge ville redde bussen i land til et "nyt privat projekt" ... Derfor hentede han straks sin LLE med trailer hjem til Flensborg og folket i Køge havde ikke "nerver" til at snakke med ham, de forsvandt ...

Jeg håber, at det nu endelig er mere pædagogisk forklaret, servicemanden i Køge er nummero UNO på listen af "most persons full of VAG S.H.I.T. for tiden.

Jeg ville eksplodere overfor servicemedarbejderne, hvis jeg med ADAC, FALCK eller andre forsikringspolicer til en udlejningsbil ville blive udsat for denne form for service ... nemlig ingen service - kapische????

ha det bra
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #21 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 13:42:05 »
jeg er helt med på at det r.v dårlig service din ven har været udsat for
men jeg har bare aldrig været ude for at bilen skulles vurderes af et forsikringsselskab fordi den var gået i stykker
hvis bilen går i stykker og den bliver sendt på værksted er det vel for ejers regning og så kan det jo være ligegyldigt om det kan betale sig eller ej de skal jo enten bare lave den eller sige nej hvis de ikke gider at rode med den
det samme er det med falck (eller andet bugseringsfirma) hvis de skal hente min bil er det da over hovedet ikke op til dem om den skal laves eller ej det må da være mit valg da det jo er mig der skal betale reperationen

så om de er nogle tosser på vag i køge er vist klart efter den historie

men noget helt andet er jo at de fleste aut forhandlere i dk jo synes at alle biler over 5 år er noget gammelt l.rt der høre til hos den lokale jernhandler og egentlig er fuldstændig ligeglad med om din bil er din evige og største kærlighed (som de fleste t3 jo er :D )
kan de ikke tjene penge på dig er du som regel uden betydning for dem

nu skal jeg også passe på ikke at skære dem alle over en kam for kører jeg til vw i åbenrå aner de ikke en bjælde om noget som helst hvis det er over 5 år gammelt
men kører jeg til tønder er der næsten ikke det jeg kan få hvis jeg snakker med den rigtige
men desværre løber man for det meste ind i de første
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #22 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 14:35:37 »
har man kasko på bilen så kan de jo betale for at få motor havariet lavet, deraf vurderingen

Lennart

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #23 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 15:31:46 »
Citat fra: "Haardberg"
har man kasko på bilen så kan de jo betale for at få motor havariet lavet, deraf vurderingen

Lennart


det er nok bare mig der er håbløst bagefter :D  men en ansvar eller kasko forsikring er da kun til hvis der opstår en skade (buler,smadret rude)på bilen og ikke en alm defekt pga alm slidtage såsom motorhaveri bremser der går istykker og lign
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Mølle

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #24 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 17:22:57 »
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Haardberg"
har man kasko på bilen så kan de jo betale for at få motor havariet lavet, deraf vurderingen

Lennart


det er nok bare mig der er håbløst bagefter :D  men en ansvar eller kasko forsikring er da kun til hvis der opstår en skade (buler,smadret rude)på bilen og ikke en alm defekt pga alm slidtage såsom motorhaveri bremser der går istykker og lign



Nej. Det vil jeg også mene er rigtigt, men via det røde forsikringsbevis skulle det til gengæld nok kunne lade sig gøre at få den transporteret hjem ub.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #25 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 18:28:54 »
Der er sikkert en grænse for hvad man vil transportere rundt i Europa. Står man i Portugal med en totalskadet golf fra '86 tror jeg da at autohjælp-selskabet tager stilling til om det er værd at transportere liget hjem eller ej.
At der så ikke er en eneste i Køge, der vidste bare lidt om hvad de stod med i hænderne er dog stadig dybt mystifistisk.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

PARKHAVE

  • Gæst
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #26 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 19:53:45 »
Der er altså også nogen af sommerens haglskader fra italien, der ikke kommer hjem på trods af kasko og rødt bevis.

Men det ændrer jo ikke på at en motorskade er for ejers regning og aldrig kan komme forsikring ved.

At vw så ikke kan honorere de betingelser som kunden har haft med lånebil m.m er en tredje ting, men nok den mest irriterende.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #27 Dato: 27. Oktober 2008 kl: 20:04:01 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Der er altså også nogen af sommerens haglskader fra italien, der ikke kommer hjem på trods af kasko og rødt bevis.



men så vil jeg også mene at ejerne har sagt god for det og det er blevet aftalt en erstatning
for har du først betalt et abb på at få tansporteret din bil når den går i stykker så har de fadme også bare at gøre det
 
de skulle lige efterlade grünhilde i et fremmed land langt væk hvor hun ikke selv kunne finde hjem fordi de ikke mente hun var det værd
sikken en ballade der ville blive med hendes ejer  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #28 Dato: 12. November 2008 kl: 21:40:01 »
Jeg har nu også haft den "ære" at handle med de ...... i Køge, havde en genstilling  tilbage i 99' hvor jeg skulle have skiftet nogle bøsninger foran. De lovede bilen færdig til en bestemt dag 3 gange da de så endelig var færdige havde de den frækhed at bede mig fjerne bile med det samme og betale kontant på stedet hmmm de havde trukket den til den anden sidste dag for genstillingen og jeg sad i Nordjylland og der var ikke plader på bilen, se det kalder jeg en fantastiks service .... NOT
Lånte dog prøveplader af et venligt værksted og fik den synetmen i min bog så findes FAG Køge ikke mere.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge
« Svar #29 Dato: 12. November 2008 kl: 23:01:26 »
Bekræfter desværre bare mine fordomme om det pågældende sted. Vil dæleme hellere køre 100 km efter dele, end sætte min lid til de .......