T3 Fora.. > Diverse

Renovering og let tunning af WBX

(1/1)

WBX Manden:
Jeg har gået og tænkt lidt over mit motor projekt. Har lige et par spørgsmål til forskellige muligheder.

Jeg har læst lidt i vwnettets forum og ser at folk er delvis begejstret for Engle W100 knasten. Der skulle efter sigende opstår larm og løfterboringerne bliver ovale. Er det kun på type 1 motorer o.lign ? Er der nogle problemer med knasten til wbx’erne ?

Hvad er sædearbejde ? Har også læst om "3 angel seat job" på the shop talk forum ?
Så også indlæget om at skifte krystalet på digijet systemet for at opnå flere omdr. Kan dog ikke finde den der 7.2 krystal på min ECU.

Har også læst portning ikke hjælper på digijet, er det rigtigt ?

Som mit projekt ser ud nu havde jeg tænkt mig at gøre følgende:

- Engel W100 knast eller lign. m. t4 massive løftere

- Komplet raka-rør rustfri udstødning (skulle være et fullflow system)

- Portning (bare en anelse) m. fjernelse af kanter samt polering af indsugnings kanalen

Andre ting jeg burde tænke over ?
Jeg ville gerne opnå 125-130 hk.

På et tidspunkt ville jeg måske overveje 1:1,25 eller 1:1,40 vippetøj, hvis ellers ikke det skulle give problemer med den øvrige opsætning.

Er jeg helt i skoven ? Noget I ville råde eller fraråde mig til ?

Mvh.

Rasmus

billederHinze:
Den W100 knast... er det type1 eller type4 knast der skal til...

Hvis det er T1 har jeg en liggende fra en motor som smed stemplerne efter kort tid, altså en rimeligt frisk knast..

Råb op hvis det er noget.. jeg skal ikke bruge den !!

WBX Manden:
Tjaaa, det skulle være den samme som i en t1, ved bare ikke om takthjulet er det samme...

Men klart, er  interesseret !
I bytte for nogle fjedre måske  :lol:

Ring evt. 26 14 08 84

billederHinze:
Det kan vi godt finde ud af.. så slipper jeg for at splitte min reservebil ad med det samme... skal bare have nogle fjedre ud til sænkning ;-)

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version