Forfatter Emne: Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?  (Læst 2438 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?
« Dato: 05. September 2009 kl: 16:55:15 »
Det sidste er ialtfald rigtigt nok. Fugt kan meget hurtigt blive til de grimme orange pletter, der indikerer, at stålormene arbejder ( og de har vistnok skarpe tænder ).  Udluftningsgællerne burde da være forsynet med en eller anden form for dræn ?

Solow

  • Gæst
Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?
« Svar #1 Dato: 05. September 2009 kl: 19:18:18 »
Jeg plejer at fylde sådan en trykluftpistol med beholder med en blanding af 60% gammel motorolie og 40% tagtjære !!.. sprøjt så hele p..... ind i rummet bagved gællerne og sørg for at dreje godt rundt.. spar ikk på det.

Når det løber ud i bunden har du sikret dig at hele rummet at ramt med noget som er vandafvisende samt stopper rust med at formere sig ;-)

Det har virket for min fars veteranbiler i 40 år, og det har også virket for mig..

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?
« Svar #2 Dato: 06. September 2009 kl: 10:56:14 »
Jeg bruger samme opskrift som Solow, og "in natura" ser det sådan ud efter 25 år:





Derfor ser jeg frem til de næste 25 år med fuldstændig ro i maven...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Solow

  • Gæst
Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?
« Svar #3 Dato: 06. September 2009 kl: 11:03:19 »
Ja det lugter ikke så fedt de første 8 dage.. men derefter har man det bare godt :-)

Jeg fylder som regel alle hulrum, paneler og hvor jeg ellers kan ramme, det gode ved blandningen er at den ikke tørre op som alt det ellers dyre fis man kan købe til formaålet.. og de steder i bunden som bliver ramt af sten und alles, der lukker blandningen sig bare til igen.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Vand ind ved \"gæller\" bagerst -> rust nederst?
« Svar #4 Dato: 06. September 2009 kl: 20:32:11 »
Og rapsolie (5 kr/l) blander sig fantastisk med alm. bygningstjære fra Jem&Fix. En blanding på fifty-fifty virker godt for mig. På den måde kan man få noget rørende billigt undervognssnask. Vil man have en tyndtflydende væske, som kan trænge dyb ind i punktsvejsninger, så sætter man lige bøtten 10 min på et kogeblus - når det er 50-60 grader er det supertyndt, og forstøver rigtig godt for enden af sonden. - Og med langt færre opløsningsmidler end traditionel Tectyl o.lign. Bemærk i øvrigt også, at Biltema har et rustbeskyttelsesprogram baseret på 100% linolie (hørfrø).

Nu kan man jo sige, at det ikke er stor kunst, at holde en T3 rimeligt rustmæssigt sund, men jeg har brugt samme opskrift på vores Astra, og den holder sig også super fint. Det er en fornøjelse, at se den sorte masse flyde ud mellem pladesamlingerne i bagskærmkanterne på en hed sommerdag. Folk, som kender Astra F vil vide, at dette sted på mange Astra'er har substans som Marie-kiks...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!