Forfatter Emne: ..topstykket fra en cs...  (Læst 2933 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Dato: 14. September 2006 kl: 11:22:33 »
Hmm -  nja. Altså hvis det var det sidste topstykke i Europa kunne det godt lade sig gøre, men det er ikke uden problemer. Vanskelighederne består i, at CS-toppen har mekaniske løftere og AAZ-blokken er beregnet til hydrauliske løftere. Derfor er der flere oliekanaler i AAZ-blokken og desværre sidder en af dem overfor en vandkanal på CS-toppen. Så kan enhver regne ud, hvad der sker... Men du kan - hvis du vil gøre et stort stykke arbejde - fræse et stykke af toppen og lægge en prop ind, der blokerer vandkanalen.

Mit bud er, at det er noget halv-fusk, og til AAZ-blokken kan du jo bruge en top fra en Golf, Passat, Audi 80 og andre med hydrauliske løftere. Sådan et kan findes til rimelige penge og det passer plug'n'play. Når du mixer en 1,9'er blok med en 1,6'er top, får du et forøget kompressionsforhold. Det fungerer, men øger selvfølgelig motorens termiske belastning. Dokajønne har nok mere at sige om det fra førstehåndserfaringer?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Svar #1 Dato: 14. September 2006 kl: 12:36:03 »
Jeg kan først og fremmest forsikre om at den går ufattelig godt, den har et suverænt moment og slæber ubesværet op af selv de styggeste bakker både på asfalt og i terræn.

Temperatur............. ja den bliver sgu varm ca 120grader ved bedstefarkørsel, men det har vi forhåbentlig styr på inden/i løbet af weekenden

Vi håber at blive færdige med den hjemmelavede oliekøler, så "4x4" har noget at vise frem den 20. til jydetræffet (jeg er desværre i KBH).

Fordelen ved at bruge golf/passat/audi 1,6top er at det kræver en ualmindelig dreven synsmand for at opdage at der er fiflet med effekten. Man skal faktisk kunne læse at der står 1.9TD på blokken for at opdafe forvandlingen.
Desværre skal de jo også køre en lille tur i den (da det er en syncro) og han bemærkede da også at "den går ellers godt den her transporter hva??" Jeg fik svaret at den da også var nyrenoveret, og måske stod liige højt nok i turbo/brændstof.  :roll:

Får vi styr på varmen (og det gør vi) kan jeg varmt anbefale hybriden.

Rent faktisk ved vi ikke om det er topstykket der producerer den ekstra varme, men det er under kraftig mistanke
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Svar #2 Dato: 14. September 2006 kl: 18:26:52 »
Skulle en 1,6 top blive brug for at besværliggøre kontrol ved syn, så kunne man vel bare stille den ned i brændstof mængde, så den bliver lidt sløv og ikke virker som en der har fået skiftet motor?

@dokajønne:
Hvor er du henne i kbh den 20. ? måske man kunne køre ud og se din motor konvertering ?
Mvh. Casper

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Svar #3 Dato: 15. September 2006 kl: 07:37:03 »
Citér
Hvor er du henne i kbh den 20. ? måske man kunne køre ud og se din motor konvertering ?


Tja jeg er på Bernstoff slot (Gentofte), men bilen er hos 4x4-Peter så den kan vises frem til jyde-sparke-dæk-komsammen.
Havde ellers været de perfekte rammer at vise sin bil frem i "T3'eren i slotsgården" :D
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Svar #4 Dato: 17. September 2006 kl: 13:42:42 »
trist, men sådan er det jo, ville meget gerne se den endag.

Vi må se om det kan lade sig gøre til et træf en dag
Mvh. Casper

pawel

  • Gæst
..topstykket fra en cs...
« Svar #5 Dato: 12. Maj 2009 kl: 09:43:54 »
Citat fra: "dokajønne"
Jeg kan først og fremmest forsikre om at den går ufattelig godt, den har et suverænt moment og slæber ubesværet op af selv de styggeste bakker både på asfalt og i terræn.

Temperatur............. ja den bliver sgu varm ca 120grader ved bedstefarkørsel, men det har vi forhåbentlig styr på inden/i løbet af weekenden

Vi håber at blive færdige med den hjemmelavede oliekøler, så "4x4" har noget at vise frem den 20. til jydetræffet (jeg er desværre i KBH).

Fordelen ved at bruge golf/passat/audi 1,6top er at det kræver en ualmindelig dreven synsmand for at opdage at der er fiflet med effekten. Man skal faktisk kunne læse at der står 1.9TD på blokken for at opdafe forvandlingen.
Desværre skal de jo også køre en lille tur i den (da det er en syncro) og han bemærkede da også at "den går ellers godt den her transporter hva??" Jeg fik svaret at den da også var nyrenoveret, og måske stod liige højt nok i turbo/brændstof.  :roll:

Får vi styr på varmen (og det gør vi) kan jeg varmt anbefale hybriden.

Rent faktisk ved vi ikke om det er topstykket der producerer den ekstra varme, men det er under kraftig mistanke


Må vi udspørge lidt til hvordan dette setup klarede sig?
Fik i styr på de termiske ulemper ved blok-top-kombinationen?
Var der oliekøler på? Og lever setuppet endnu?? :?:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
..topstykket fra en cs...
« Svar #6 Dato: 12. Maj 2009 kl: 13:22:38 »
De kørte uden oliekøler og med turbo uden intercooler.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

pawel

  • Gæst
..topstykket fra en cs...
« Svar #7 Dato: 12. Maj 2009 kl: 13:32:50 »
Citat fra: "jankjerbye"
De kørte uden oliekøler og med turbo uden intercooler.


"KØRTE"..-Hentyder du til at den døde??

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
..topstykket fra en cs...
« Svar #8 Dato: 12. Maj 2009 kl: 15:04:04 »
Nej jeg tror de har staldet den op da den havde noget rust der skulle laves inden syn.. Men hvad siger i gutter.. ?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Svar #9 Dato: 12. Maj 2009 kl: 15:52:18 »
Jo jo, reservebilen kører skam endnu, og ganske lækkert endda.
Dokajønne har kørt i den de sidste to dage.
Den kører med oliekøler og holder er olietemperatur på 90-100 grader.

Mvh Peter
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
..topstykket fra en cs...
« Svar #10 Dato: 12. Maj 2009 kl: 15:54:28 »
Og som jeg sagde på træffet, er du velkommen til at få en prøvetur, hvis du gider at bevæge dig til det nordjydske :lol: .

Mvh Peter
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
..topstykket fra en cs...
« Svar #11 Dato: 12. Maj 2009 kl: 16:07:03 »
Jaah.. Pawel.. kom nu .. ikke så pylret.. Så gir dokajønne en tur i Monster syncroen!

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

pawel

  • Gæst
..topstykket fra en cs...
« Svar #12 Dato: 12. Maj 2009 kl: 17:31:25 »
Citat fra: "jankjerbye"
Jaah.. Pawel.. kom nu .. ikke så pylret.. Så gir dokajønne en tur i Monster syncroen!

/Jan


Efter at have skiftet motor fire gange på de fem år jeg har haft min t3, ja så er man vel blevet lidt forsigtig..
Jeg vil helst undgå samme mønster med bluestaren. Den skal på lange ture, langt væk fra falck og venlige mekanikere på djursland.. Såeh.. når jeg hører om mere varme i topstykket pga et mindre forkammer end standard til 1.9 så formørkes min tankegang.. :?
Jeg vil have fred og idyl.. Det er vel grunden til at man kører diesel! :wink:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
..topstykket fra en cs...
« Svar #13 Dato: 12. Maj 2009 kl: 22:50:59 »
Fred og idyl.. så skal du ha min 1,6 sauger... Det er fandme fredeligt...  8)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012