Forfatter Emne: 1,6 sugediesel  (Læst 1145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
1,6 sugediesel
« Dato: 27. Februar 2010 kl: 11:50:36 »
En 1,6 sugediesel er lige i underkanten hvis man har læs på. Det er derfor en firmabil bliver slidt i laser på kort tid. Hvis man kører pænt og efter forholdene er det en glimrende motor der yder det den skal og hvis man passer og plejer den holder den fint.

Man kan få den til at køre op til 13 km på literen men da det er en lille motor har det meget med kørestilen at gøre.

Forsikringen varierer efter forsikringsselskabet og ens status hos samme

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
1,6 sugediesel
« Svar #1 Dato: 27. Februar 2010 kl: 11:58:03 »
Det er da den orange der er bud efter igen  :)

Til moderne mennesker er 1,6D ikke godt nok, men for gamle satte bamser, er den fin.  :wink:
Mener den officielle topfart er 107 Kilometer i timen. 50 HK :P  

Kurt
Kurt - 25115788

Poul k

  • Gæst
1,6 sugediesel
« Svar #2 Dato: 27. Februar 2010 kl: 16:57:34 »
Jeg kører i en 1,6d med 50 hk det er ingen racer men den klare opgaven fint vi bliver flyttet fra a til b uden problemer også kører den 11-13 km/l det syntes jeg er meget fint.
Info. 4 gear og aldrig over 100km/t på speedometeret så tror jeg på den køre/holder længde.  :D
Ansvarsforsikring koster mig 2200kr om året vægtafgiften er helt galt 10500kr årligt  :evil:

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
1,6 sugediesel
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2010 kl: 17:31:14 »
Min gode gamle Pamela er også en 1,6D uden mølle... Den har været et særdeles rart bekendtskab og hverdagsbil for mig. Den har startet ALTID og har begejstret mig med 14+ pr. ltr. Jeg har kørt den 120 km om dagen i den nordsjællandske myldretrafik til/fra Kbh + hvorhen, vi kørte privat; Mange Sverigesture og til festivaler med 7 personer og oppakning ombord. Det er ingen racer, men hvis kan tilpasse sig at køen er bagved én og at man giver de andre lov at komme udenom, så er det faktisk en dejlig stemning at tøffe rundt med en nænsom speederfod og 85-90 km/t - ikke mere (med mindre det er ned ad bakke - men det mærker man jo på motoren). Check olie og vand, når man tanker og lad den blive varm inden man beder den om at arbejde alvorligt.
Jeg gav den grumme høje vægtafgift på hvide plader og har ikke flere præmietrin at stige op på, så forsikringen er tålelig.
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)