Forfatter Emne: Frøken Højben  (Læst 26133 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #105 Dato: 02. Maj 2012 kl: 10:54:29 »
Tror da vistnok den ombygning skulle have været lavet for LÆNGE siden...
Nu kan min "lille" syncro køre 110 uden at det lyder somom det hele er ved at rasle fra hinanden, og endda næsten uden at røre pedalen når først den er oppe i fart :)

Et forsigtigt gæt på økonomi i den vil være et sted mellem 9 og 10, har ikke en nøjagtigt beregning endnu og det varer nok også lidt inden en sådan forefindes...Gættet er baseret på ~150km kørsel og det fact at jeg tankede ~40 liter benzin fra tom (ikke til fuld tank der er noget længere) og at den nu har brugt ca. 1/3 af det tankede...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #106 Dato: 02. Maj 2012 kl: 10:57:36 »
9-10? Wow - det er bedre end Frk G!!!!!!!!!!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #107 Dato: 02. Maj 2012 kl: 11:00:31 »
Husk lige på, det er KUN et GÆT og en forsigtig udregning...
Du ved lige så godt som jeg at brændstofmåleren ikke er det mest præcise instrument ;)

Skal have fuldtanket det inden vi kører imorgen og så må vi se når den tankt er "fordampet" hvad det mere præcise tal siger..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #108 Dato: 02. Maj 2012 kl: 11:03:03 »
Men for helvede hvor er der meget vindstøj og mekanisk støj fra sådan en syncro :D Havde altid forbundet størstedelen af støjen i sådan en bil med dieselmotoren, men det er i hvert fald ikke motoren der støjer når først man er oppe i fart :D

Og følelsen af at den forankørende skal overhales, jammen så gør man det da bare, ikke noget med at kigge 10 km tilbage efter et passende stort hul i trafikken...
Man trækker da bare ud og træder lidt hårdere på pedalen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #109 Dato: 02. Maj 2012 kl: 14:03:29 »
Ja støj skal der til, ellers er det ikke en rigtig motor ifølge salige Rasmus Klump :lol:
Mary fik også reduceret sin støj da jeg første gang lavede hende om til 2wd. Det var et eller andet sted på den forkerte side af Andesbjergene langt langt ude i Peru. Og jeg var nødt til at pille den store aksel af, som selvfølgelig sad alt for godt fast, så eneste mulighed var at sætte donkraften under og løfte det hele indtil BANG og akslen var af. Derefter gik turen ad et smalt hjulspor over et 5.000m højt snedækket bjergpas uden 4wd hvor vi skred baglæns et par gange og hvor vi alle blev højdesyge og samtidig blev ramt af en gedigen omgang Roskildesyge. Det var en af de flotteste bjergoverkrydsninger vi har haft, men bestemt ikke den sjoveste.
Af samme årsag har vi siden fået isat en de-coupler.
Men lige et opklarende spørgsmål, findes der både en Frøken Højben og en Fætter Højben, eller er det en og samme?
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #110 Dato: 02. Maj 2012 kl: 14:15:48 »
Det er en og samme bil...
Frøken Højben er i perioder præmenstruel, det mener jeg så ikke at hankøn kan være...Altså må det være en Frøken :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #111 Dato: 02. Maj 2012 kl: 14:20:37 »
Det bliver spændende at høre om moment i terræn - hvordan benzinmotoren leverer der.

Men FEDT at du er kommet så langt med projektet - respekt!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #112 Dato: 02. Maj 2012 kl: 14:30:09 »
Ja, er også lidt spændt på hvordan den performer når bilen skal levere under krævende forhold, men hvis den bare gør det halvt så godt som på landevejene så klarer den det fint :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #113 Dato: 06. Maj 2012 kl: 18:29:04 »
Den kører jo bare som en drøm!
Henover weekenden var forbruget 9,5 km/l, læsset med alt camping-grej samt en trailer...Forbruget er indregnet leg på pladsen (ik' Dennis?! ;)) og offroad...

Motormæssigt var der ingen problemer offroad, men mine highway dæk var ikke egnet...
Og til alle jer med de spydige kommentarer: Jeg sagde inden jeg gik igang at nu måtte vi se hvor langt jeg kom inden jeg sad fast, snakkede ikke om at jeg IKKE kom til at sidde fast ;)
Var UDEMÆRKET klar over at de ikke var egnet, men hvis man havde forestillet sig at jeg ikke ville prøve til, så har man bare ikke være til nok træf sammen med mig og Højben ;)

Dog skal jeg have tjekket op på en trækaksel der kom til at sige MEGET grimt (det gik dog over på vej tilbage til pladsen, men den skal adskilles, renses og vurderes)...
Derudover tror jeg der knækkede en fjeder, men dette er ikke sikkert endnu da jeg lige skal have vasket et mudderhul af bilen og have løftet  pågældende hjul fri af jorden...

Men alt i alt, ganske tilfreds med ombygningen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #114 Dato: 07. Juni 2012 kl: 15:08:23 »
Nå, så blev der langt om længe tanket igen...
Denne tankfuld er kørt uden den mindste form for hensyn til økonomikørsel...
Dvs. tung fod, hårde accelerationer og 110-120 på motorvejen...

Resultat: 8,5 km/l egentligt ikke så stor forskel, men det er jo nok fordi den første tankfuld var med fuld oppakning, trailer og 4 personer hvor denne var med noget mildere oppakning, ingen trailer og somregel kun 1 person...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #115 Dato: 07. Juni 2012 kl: 15:46:47 »
8.5 km/l passer også godt med mit ca max-forbrug på Frk G. Det er interessant at se at det er ca max der kan løbe gennem dysen på en R4i ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #116 Dato: 22. Juni 2012 kl: 18:07:42 »
Puha, efter diverse problemer igår er vi nu kørende igen :)

Først går bilen spontant ud ved udkørsel fra en rundkørsel i Horsens og vil ikke starte igen (sjovt nok strandet lige ved siden af Politi stationen :D), et kig i motorrummet afslørede en MEGET utæt olietryks kontakt...
Jeg begyndte at tænke om motoren måske var udstyret med noget kontrol af olietryk og ved pludselig mangel på olietryk skulle den så gå ud (kunne ikke lige huske hvad der var tilsluttet styreboksen)...
Heldigvis var det ikke ret langt fra Mekonomen, så hen til dem og hente en ny føler og en dunk olie og så skifte den...
INGEN liv i motoren, begynder nu at få MEGET grimme tanker - lidt i stil med "FUCK den har da vel ikke bare smidt olien og motoren derfor nu ikke vil starte?!"

Nå, fat i Falck, lidt roden med motoren og tvangsstart på diesel/benzin start fik den da også igang, men den døde igen...
Først fald tanken på flanchen mellem manifold og monopoint da den synes at gå lidt bedre (på benzinstart) når man lagde hånden på monopointen...

Uanset hvad, så skulle vi have den væk så den kom på laddet af en falckbil og hjem i indkørslen..Fruen fablede lidt om, om den nu også fik benzin (den lugtede ikke af uforbrændt benzin efter en del startforsøg i Horsens), og en hurtig diagnose blev: Benzinpumpen kørte ikke...
Ingen sikringer gået og 12v ved pumpen (når man satte tænding på), altså af med pumpen og prøve manuelt at aktivere den - HELT død, kun et par gnister når man satte ledninger på...

Dagen endte med at køre til Hovwdiaudi og bytte pumpen, den der var gået havde jeg ikke engang nået at køre 2000km med...
Nu sidder der så en helt ny 2.1 WBX pumpe på (og ikke den Opel pumpe jeg havde fået fat i tidligere, som desuden ikke passede ordentligt i pumpebeslaget) og nu kører vi igen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #117 Dato: 05. Juli 2012 kl: 20:24:55 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Glæder mig til at høre om R4´eren duen i en syncro


Lidt status på dueligheden af R4 i en syncro...
Den virker rimeligt godt, så længe der er fart på...

Desværre mangler den noget bundtræk, men så længe du kan holde RPM oppe klarer den det til UG...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
Frøken Højben
« Svar #118 Dato: 15. Juli 2012 kl: 03:05:59 »
Citat fra: "BlackChart"
, tog for en sikkerhedsskyld et par udskrifter af reservedelsnumre på bremsedele med for at de kunne se at delene var ens) og så lidt på motoren, kW osv...
Og ja, det er noteret som konstruktiv ændring samt at den nu er benzin...


Morten vil du ikke prøve at liste de papire op som var relevante at have med...

Var der ingen spørgsmål til 20% reglen  (går udfra bilen er født med jx)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #119 Dato: 15. Juli 2012 kl: 15:13:38 »
Det kniber lidt, en del af papirene består af typegodkendelsen på din bil og en anden del af dokumentation fra donorbilen...
Og ellers er det bare effektkurver for motoren...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan