Forfatter Emne: Frøken Højben  (Læst 26127 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #15 Dato: 22. Maj 2011 kl: 16:38:51 »
Faldt lige over nogle billeder fra "gamle" dage...
De er taget ret kort tid efter jeg fik Højben, det er dælme underligt at se de billeder - man kan jo slet ikke kende bilen!

http://galleri.t3nettet.dk/thumbnails.php?album=79
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #16 Dato: 25. September 2011 kl: 21:04:56 »
Og sjovt nok har der ikke være NOGEN problemer siden den fik kønsskifte :D
Kun ren og skær vedligehold..
Nu er camping sæsonen snart slut (skal lige have efterårsferien med) og så skal pladerne af og Højben skal have en større renovering...
Synsindkaldt 15. oktober, men det når vi ikke...

Skal have lavet noget rust
Skifte styrekuglerne
Tjekke op på bremser og evt. have dem skiftet
Skifte ALT gummi i undervognen
Sandblæse bærearme og få dem malet
Og så kunne en ny fuldlakering nok komme på tale, muligvis med nogle dekorationer
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #17 Dato: 01. Oktober 2011 kl: 19:49:18 »
Kom lige til at bytte walkie antenne med Dennis idag :) Nu har jeg en antennespids der er, groft regnet, 2½ meter over jorden :)

Rækkevidden blev også testet, ca. 2½-3km i luftlinie, under MEGET ugunstige forhold (mange træer og huse samt at Dennis holdt parkeret i en skov)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #18 Dato: 19. Januar 2012 kl: 15:50:38 »
Operation ADZ/rustfjernelse er nu godt igang.
AAZ motoren er opereret ud, sammen med gearkassen. Den ligger nu på en palle i garagen, side om side med ADZ motoren.

Idag har jeg så taget tanken ud da jeg vil have skiftet alle slanger og ventiler på den nu jeg var igang (og så kunne jeg ved samme lejlighed få den tømt for al diesel).
Den var noget besværlig at få vredet ud mellem vangerne, det var da lige til øllet :)
Det ene tankophæng vidste jeg var knækket, opdagede det en gang i sommers (mener jeg det var), men at det andet også var knækket vidste jeg ikke og fandt først ud af det da jeg løsnede bolten i den ene ende. Vupti så lå det halve af ophænget på jorden.
Men for pokker hvor er der meget skidt og rust bag sådan en tank efter 24 år :) Dog har jeg, efter ihærdige forsøg, ikke kunnet lammetæve skruetrækkeren igennem nogensteder. Masser af overfladisk rust, både bag tanken og på vangerne men ikke noget gennemtæret.
Nu skal jeg så bare have renset rusten af, have ryddet på i ledningsnettet og slangerne i motorrummet.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Frøken Højben
« Svar #19 Dato: 19. Januar 2012 kl: 15:56:11 »
Det er en god tråd - dejligt med kærlighed til Syncroen!

Glæder mig til at høre om R4´eren duen i en syncro
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #20 Dato: 19. Januar 2012 kl: 15:56:55 »
Den med tankophængene kender jeg også fra min. Kan det lade sig gøre og skifte den uden og
skal have hele motoren ud igen?
Jeg så det jo selvfølgelig først efter jeg havde lagt motoren i..
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #21 Dato: 19. Januar 2012 kl: 16:32:39 »
Du kan nøjes med at tage gearkassen ud, men der er ikke for meget plads...

Hvis du vil nøjes med at skifte den nederste halvdel af ophængene burde det kunne lade sig gøre med det hele siddende på bilen..
Men du skal have fremløbet af tanken for at kunne få holderne af/på...

Satser på der kommer lidt billeder når jeg får den sidste bolt løs fra ophængene...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Frøken Højben
« Svar #22 Dato: 19. Januar 2012 kl: 16:46:07 »
Hej Morten.

Det lyder spændende med R4i i syncro. Hvordan forventer du at brændstoføkonomien bliver?


Mattias

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #23 Dato: 19. Januar 2012 kl: 17:03:43 »
Håber på at den næsten bliver som med AAZ
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #24 Dato: 20. Januar 2012 kl: 12:47:30 »
Et par billeder, som lovet.

Som i kan se er de ophæng ikke til andet end skrot kassen.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #25 Dato: 20. Januar 2012 kl: 17:29:35 »
Det rust skal bare slibes af og grundes og males og en god lag tektyl ind i vangerne og endnu mere uden på...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #26 Dato: 20. Januar 2012 kl: 17:38:59 »
Fuldstændig korrekt, det er også ca. hvad jeg havde regnet med at gøre. I bund med rusten, grunde, male og så sjaske godt med undervogns-snask på...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #27 Dato: 20. Januar 2012 kl: 18:18:34 »
Jeg vil anbefalde Suvo undervogn behandling.

Da det er pisse svært at væske af fingerne... Det er sådan en regl os mekaniker har... hvis undervogn behandlingen ikke er til få af fingerne er det rigtig godt...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frøken Højben
« Svar #28 Dato: 21. Januar 2012 kl: 00:28:32 »
Citat fra: "mantacc"
Jeg vil anbefalde Suvo undervogn behandling.

Da det er pisse svært at væske af fingerne... Det er sådan en regl os mekaniker har... hvis undervogn behandlingen ikke er til få af fingerne er det rigtig godt...


det var sjovt jeg har det lige omvendt, jeg hader det pis, så hellere lade bilerne ruste op...

ej jeg bruger kun det tynde ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frøken Højben
« Svar #29 Dato: 01. Marts 2012 kl: 08:28:03 »
Status pt.:

Rust i motorrum udbedret samt hele motorrum og hullet hvor tanken skal sidde er snasket godt og grundigt ind i noget tectyl agtigt noget.

Fandt også grunden til at den bremsede lidt mærkeligt. Begge tromler var ovale, på den ene led var de ca. på slidgrænsen - målt 90 grader fra største slid var de under slidgrænsen.
Hjulcylinderen i v. side var utæt (helt sikkert årsagen til at der forsvandt bremsevæske) samt bakkerne var slidt skævt (sikkert pga. de ovale tromler)...

Alt i alt (og løst udregnet) skal jeg lige have fremtryllet ~1500,- + fragt for at den er synsklar (og så har jeg ikke tjekket bremserne i for endnu)...

Btw. kan der ske noget ved at rulle en tynd strimmel liggeunderlag omkring benzinpumpen? Den uorginale jeg har fået fat i er ikke samme diameter som den originale WBX pumpe og passer derfor ikke i det fine original beslag jeg har til en WBX'er...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan