Forfatter Emne: Forslag til skrotpræmie :-(  (Læst 1470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Forslag til skrotpræmie :-(
« Dato: 10. September 2010 kl: 07:28:34 »
http://motormagasinet.dk/
 Skrotpræmie bør ledsages af biltjek
10. september 2010 kl. 5:00 / Autogenbrug / Af Kim Lesanner  
Dansk Folkepartis forslag i forbindelse med finanslovsforhandlingerne om en skrotpræmie på ældre biler på 15.000 kroner bakkes op af Applus Bilsyn, Danmarks største bilsynsvirksomhed. Men initiativet bør ikke stå alene, mener direktøren.
- En skrotpræmie på 15.000 kroner er et godt udgangspunkt, som vil give flere bilejere økonomisk mulighed for at skifte gamle biler ud med nye. Men vi foreslår, at ældre biler over 10 år også kontrolleres hyppigere ved etablering af et årligt, periodisk syn for disse biler. Sådan er reglerne allerede i de fleste EU lande.
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
Forslag til skrotpræmie :-(
« Svar #1 Dato: 10. September 2010 kl: 07:48:19 »
Hvad sker der lige for dem derinde.... For meget tid og fjolletobak????? Der må være sket en kortslutning i emhætten på en eller anden. Det er da kun for at få penge i kassen efter min mening......
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Forslag til skrotpræmie :-(
« Svar #2 Dato: 10. September 2010 kl: 07:55:38 »
Det meste virker ganske fornuftigt på mig, og vil da gerne se forslaget færdiggjort, inden jeg protesterer. Der er for meget gammelt (og nyt) lort på vejene.

Men vores T3er skal være der, på den ene eller anden måde

Kurt
Kurt - 25115788

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Forslag til skrotpræmie :-(
« Svar #3 Dato: 10. September 2010 kl: 08:00:50 »
Ok.Det var blot en orintering fra min side.(Overskrift rettet).Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Forslag til skrotpræmie :-(
« Svar #4 Dato: 10. September 2010 kl: 08:30:20 »
Nu er det jo ikke så underligt at direktøren for en synsvirksomhed gerne vil forhøje sin indtjening. Det uheldige er vel at politikerne retter sig efter hvad han siger. Og hvis det var gratis, trillede jeg såmænd gerne til syn hvert år.
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Forslag til skrotpræmie :-(
« Svar #5 Dato: 10. September 2010 kl: 21:18:03 »
Nej, der er til stadighed for mange rullende vrag på vejene. Jeg har f.eks. lige prøvekørt en, hvor hele fortøjet  havde sluppet sit tag i bøsningerne, blinklyset åbenbart er noget, som andre er udstyret med, - og værst af alt: Viskere der ikke kunne slæbe sig over ruden i p..regnvejr. Var jeg bilinspektør ville jeg uden tøven have inddrevet pladerne på stedet.
Men kan de overhovedet administrere det ?  Og ville det have en effekt på prisen ? En skrotpræmie på 15.000 kroner er meget godt, men hvis betingelsen er, at man skal gældsætte sig for prisen på en ny bil er det nejtak for mit / vores vedkommende.

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Forslag til skrotpræmie :-(
« Svar #6 Dato: 10. September 2010 kl: 22:05:16 »
Det er jo foreløbig kun forslag, varm luft og tanker - det tager flere år at gennemføre noget. Men et syn hyppigere end hvert andet år er jeg da enig i, kun vil føre til øget indtjening for nogen. Og øget udgift for nogen andre. Man skal være på vagt overfor disse politikere og deres mediestyrede populisme - se bare den hundelov, der blev indført 1. juli. 13 hunderacer forbudt stik imod råd fra deres eget udvalg af hundeeksperter - hetzen mod gamle biler hører hjemme i samme genre.
Kaj Lauritzen
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.