Forfatter Emne: Ny kobling og efterfølgende oliedryp  (Læst 2800 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Ny kobling og efterfølgende oliedryp
« Dato: 21. September 2010 kl: 21:28:45 »
er nok ikke en hel forkert konklusion at det er pakdåsen ved højgear akslen , olien bliver jo slynget rundt i kassen når du kører
 http://hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=141026001&Group=17327
må være noget i den stil du skal have fat i
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Ny kobling og efterfølgende oliedryp
« Svar #1 Dato: 23. September 2010 kl: 19:15:44 »
hej.. det er ofte tegn på et defekt pilotleje, når højgearakslen bliver utæt..
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Ny kobling og efterfølgende oliedryp
« Svar #2 Dato: 23. September 2010 kl: 21:33:35 »
Citat fra: "noes"
Tak for det.

Pilotleje er det Tysken kalder Nadellager og sidder i svinghjulet eller? Hvor kan jeg købe et sådant?

Var forbi VW i dag efter pakninger og den til højgearsaksel laves ikke mere, men han kunne få den fra en anden forhanlder så den kommer mandag. Priserne på de pakdåser jeg købte hos VW er ca 3 gange hvad hovwdiaudi tager. Men så ved jeg jo det til næste gang. Pakdåsen til højgearsakslen findes ikke hos howdiaudi.

Søren

Følgende er ikke ment negativt.
Hvorfor først besøge Vw, når Hovwdiaudi findes?
Ring til Hovwdiaudi og forhør dig først.
Derefter skriver du herinde.
Underforstået VW er grotesk dyre, Hovwdi er billigere, og har mere end du ser på hjemmesiden.  (sygt men sandt)
Ricky hos Hovwdi, ved en del om vores biler.
(Prøv om der er T3Nettet rabat)

KH KHS
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Ny kobling og efterfølgende oliedryp
« Svar #3 Dato: 23. September 2010 kl: 21:36:47 »
FEDT.
Opdagede lige at hovwdiaudi automatisk bliver til et link :P  Men kan man ikke lave det så det er et link i et nyt vindue. Men 10-4 herfra.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Ny kobling og efterfølgende oliedryp
« Svar #4 Dato: 24. September 2010 kl: 14:45:41 »
Citat fra: "noes"
Ja ja, point taken. Men hvor sidder pilotlejet? og er det hvad der beskrives som nadellager og sidder i svinghjulet?

Søren


Det er det samme. Det er det lille nåleleje som sidder i enden af krumtappen og styrer akslen fra gearkassen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ny kobling og efterfølgende oliedryp
« Svar #5 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 21:11:41 »
Et umiddelbart bud kunne være, at den straks har kværnet det nye pilotleje, så den trækker højgearakslen med rundt hele tiden. Og så et par tillægsspørgsmål:

1) Er der nogen gode grunde til at ændre på gearjusteringen ved den operation? Hvorfor ikke bare tage gearvælgeren af ved gearkassen og lade den hænge ned, mens man ordner resten?

2) Du har selvf. centreret koblingspladen med en centreringsdorn inden du spændte trykskoen på, right?

3) Du kunne aldrig finde på at spænde motor og gearkasse sammen med boltene, når det ikke vil passe helt sammen, vel?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!