Forfatter Emne: 1,8 gti  (Læst 7345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
1,8 gti
« Dato: 22. September 2005 kl: 12:08:25 »
har gået og tænkt på at lægge en golf 2 1,8 gti motor i en t3 men kan et overhovedet lade sig gøre
og er der nogen her der ved hvad der skal til hvis man kan
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #1 Dato: 22. September 2005 kl: 13:11:19 »
Der skal du ha fat i REN (Rasmus)
Han har lagt en golf gti 1,8 i sin T3'er
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #2 Dato: 22. September 2005 kl: 13:12:55 »
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #3 Dato: 22. September 2005 kl: 18:32:46 »
Har du også fået bilen synet med motoren? Hvilken årgang er din bil?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #4 Dato: 22. September 2005 kl: 20:07:21 »
Det afgiftsmæssige er jeg med på, men øhhhh..... katalysatorkravet? Det gælder da først fra okt. 1990 :?:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #5 Dato: 22. September 2005 kl: 20:21:52 »
Citat fra: "REN"

Så hvis man går med tanker om ombygning så gør det med en 112hkér da det kan gøres afgiftsfrit på sådan en.. hvilket jeg ikke var opmærksom på inden cirkusset begyndte

R


Hmmm, det var jeg heller ikke klar over ...  :shock: - Hvor ved du det fra ?

Men det er jo gode nyheder for mig..  :lol:

Jeg ville gerne sige, at det netop var derfor jeg havde valgt at lægge en 112'er i  :P
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline billederHinze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 0
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #6 Dato: 22. September 2005 kl: 21:09:16 »
Tror nu bare at han mener at man skal gøre det på en bil der er født med 112ér  :wink:

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #7 Dato: 22. September 2005 kl: 22:02:17 »
Citat fra: "REN"
Det kan det sagtens.

Af snags skal nævnes et mindre pladsproblem med spjældhuset, det vil gerne sidde lige der hvor vangen er   :-(  
Men det kan ordnes med "moderat fysisk pres"

Ellers skal du værer opmærksom på om det er den "gamle motor" med mekaniske ventilløftere (op til -85 mener jeg)
Den jeg har er desværre med hydrauliske, og jeg er ikke sikker på de er så glade for at blive smidt om på siden.
I øjeblikket oplever jeg ihvertfald "lidt" larm fra ventilløfterene så det kan godt være det ikke er en løsning der er holdbar i længden.. Nu skifter jeg dem og ser (det var jo også en gammel motor til at starte med..sååe)

Ellers, det er bare at følge sin næse og er der konkrete spørgsmål så fyr løs.

R

(Jo..   du skal huske at få pumpe/accumulator og den slags insprøjtningssnask med fra Golfen)

NB..  Forvent ikke mere end 12km/L i benzinøkonomi over tid..  Den skal slæbe på næsten det dobbelte af golfens vægt.


tak for det
og jeg vender jo nok tilbage når det blver aktuelt
skal bare lige have købt en bus igen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #8 Dato: 23. September 2005 kl: 08:46:58 »
Citat fra: "Solow"
Tror nu bare at han mener at man skal gøre det på en bil der er født med 112ér  :wink:


SÅ er der jo igen grund til at gøre det  :shock:
WBX'ern har flere hk'er/ eller det samme og mere moment så det ville da være et skridt ned ad bakke  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline billederHinze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 0
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #9 Dato: 23. September 2005 kl: 13:14:41 »
Ja det skulle så lige være det fact at du kan få en hel golf motor for det som en pakning koster til VBX  :?

 Og har en 1.8 GTI ikke flere HK end 112  :?:  jeg syntes ihvertfald at 139 HK lyder af mere end 112..

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #10 Dato: 23. September 2005 kl: 14:31:15 »
Citat fra: "Solow"
Ja det skulle så lige være det fact at du kan få en hel golf motor for det som en pakning koster til VBX  :?

 Og har en 1.8 GTI ikke flere HK end 112  :?:  jeg syntes ihvertfald at 139 HK lyder af mere end 112..


Hvis du har en 16V motor, så er det 139 hk, men så ligger motorens 168 Nm moment ved 4600 o/min mod WBX'erns 184 Nm ved 3800 o/min.

Jeg giver 50 Euro for et KOMPL. motorpakningssæt (ALLE pakninger i HELE motoren) Hvor finder du en golf GTI 16v motor til samme pris ?  :shock:

Nååå, så kom du ud af busken Solow det er ved at være lang tid siden du sidst har været her, hvornår kommer mosteret på gaden ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #11 Dato: 23. September 2005 kl: 15:26:10 »
Btw. hvis det er 16v'ern du taler om, så er den jo heller ikke lovlig, da den er over 130 HK.  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #12 Dato: 24. September 2005 kl: 22:06:44 »
Citat fra: "REN"


Ellers skal du værer opmærksom på om det er den "gamle motor" med mekaniske ventilløftere (op til -85 mener jeg)
Den jeg har er desværre med hydrauliske, og jeg er ikke sikker på de er så glade for at blive smidt om på siden.
I øjeblikket oplever jeg ihvertfald "lidt" larm fra ventilløfterene så det kan godt være det ikke er en løsning der er holdbar i længden.. Nu skifter jeg dem og ser (det var jo også en gammel motor til at starte med..sååe)


hvordan kan man se om det er den gamle model
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline billederHinze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 0
    • Vis profil
1,8 gti
« Svar #13 Dato: 24. September 2005 kl: 22:21:45 »
Citér
Nååå, så kom du ud af busken Solow det er ved at være lang tid siden du sidst har været her, hvornår kommer mosteret på gaden ?


 Som min tilstedeværelse også har vist, er jeg på arbejde hele tiden  :x
Der er sgu for meget sport som skal i tv på denne årstid, og så er jeg i århus og lave "Huset" hver mandag og tirsdag.. så hvis min datter skal kunne huske mig må jeg også kigge hjem lidt...

MEN... V6éren er lagt i, og startet op  :shock: Fuck det lyder godt i forhold til en gammel luftkølet klump  :wink:

Djursland

  • Gæst
1,8 gti
« Svar #14 Dato: 25. September 2005 kl: 11:49:01 »
Citat fra: "REN"

 Ellers skal du værer opmærksom på om det er den "gamle motor" med mekaniske ventilløftere (op til -85 mener jeg)
Den jeg har er desværre med hydrauliske, og jeg er ikke sikker på de er så glade for at blive smidt om på siden.
I øjeblikket oplever jeg ihvertfald "lidt" larm fra ventilløfterene så det kan godt være det ikke er en løsning der er holdbar i længden.. Nu skifter jeg dem og ser (det var jo også en gammel motor til at starte med..sååe)  

hej med jer..

jeg mener at en 1,6 TD a den "nye" af den er der også hydrauliske i..
så det burde ikke være noget problem for en 1,8 GTI

Mvh Flemming   :lol: