Forfatter Emne: Careten  (Læst 4039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Dato: 20. Marts 2011 kl: 23:44:48 »
Ja så blev vi de nye ejere af en CARAT!!
En ældre dame født i 1985. Fra fødsel havde hun en GW'er med automatic i enden. Denne drivline er på et senere tidspunkt blevet skiftet ud med en DJ'er med H3 transmision.
Bilen har stået stille siden 2002 og springer ikke umiddelbart igang.
Dre har tydeligvis været bixet med motoren, så den har nok heller ikke været for villig tidligere :?
Det er dog helt sikkert, at der vil blive bixet endnu mere, for igang skal den sgu. Forhåbentlig med lidt hjælp herindefra :D
Det ser ud til at der er lavet bremser hele vejen rundt med nye ankerplader i bag, andre svingarme, nye kobberrør und alles.
Rustmæssig  er den tilsyneladende ikke slem, men det kan jo ske, at der åbenbarer sig mere når jeg først får skørterne af.
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Careten
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2011 kl: 00:13:50 »
Tillykke med vognen, det ser absolut ud til at være en overkommelig opgave at få den gjort fin igen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Careten
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2011 kl: 06:52:30 »
Stort tillykke Borre, det er fedt med Carat. wbx'en skal nok komme til at køre, du er jo i gang  :wink:

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Careten
« Svar #3 Dato: 24. Marts 2011 kl: 17:52:24 »
køre den så eller hva?

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #4 Dato: 24. Marts 2011 kl: 20:45:54 »
Citat fra: "Hinze"
køre den så eller hva?


Nej ikke endnu.
Jeg fægter lidt i blinde, men jeg er ved at stave mig igennem "Reperaturleitfaden" og Bentley for ligesom at danne mig et billede af, hvordan sådan en WBX'er fungerer.
Det hjælper jo ikke så meget, at venlige mennesker, dig selv inklusiv, står parat for at råde og vejlede. Når idioten (læs mig), i den anden ende af kommunikationen, ikke har den fjerneste ide om hvad der snakkes om.
Der begynder dog at danne sig et billede af, hvad der skal til i første omgang.
Men bilen har jo stået stille så længe og der er "makket" eller mekket, om man vil, så meget med den, at det kræver lidt at komme tilbage til udgangspunktet.
Jeg er også lidt arbejdsramt for tiden, men nu bliver det jo weekend og mon ikke der bliver lidt tid til at lege med bil  :wink:
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

handydevil

  • Gæst
Careten
« Svar #5 Dato: 25. Marts 2011 kl: 14:25:30 »
Fed bus... Held og lykke med den. Der skal jo ik meget til at få den i tip top stand. :mrgreen:

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #6 Dato: 28. Marts 2011 kl: 13:29:39 »
Et fortolknings spørgsmål: "Flackern" på tysk i forbindelse med at sætte en prøvelampe på stikket til indsprøjtningsdysen.

Er det
              1.  Når glødetråden punktvis lyser op, eller

              2.  Når den lyser og punktvis bliver svagere?

Har bøvlet det meste af weekenden men kan ikke få lortet til at sprøjte.

Hmmmm. altså indsprøjtningsdyserne :!:  :!:  :wink:
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #7 Dato: 05. April 2011 kl: 18:25:02 »
Ja, så kom der liv i "dyret"

Der er tilsyneladende ingen mislyde fra motorer, men den kan ikke holde sig i gang.

Den kan holde ca 3000 omdrejninger for fuld gas og under 2000 går den ud.

Jeg er lidt i tvivl om brændstofpumpen leverer tryk nok. jeg kan måle mellem 1,5 og 2 bar. Er det nok?   :?:
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Careten
« Svar #8 Dato: 05. April 2011 kl: 21:22:54 »
Lyder godt, hvor lå udfordringen?

trykregulatoren skal give 2 bar i tomgang og 2½ bar ved fuldlast til dysebroerne, så det lyder lidt "fesent". Jeg mener pumpen levere 3 bar, når den køre.

Hinze

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #9 Dato: 05. April 2011 kl: 21:57:25 »
Citat fra: "Hinze"
Lyder godt, hvor lå udfordringen?

trykregulatoren skal give 2 bar i tomgang og 2½ bar ved fuldlast til dysebroerne, så det lyder lidt "fesent". Jeg mener pumpen levere 3 bar, når den køre.

Hinze


Jeg ved det faktisk ikke helt
Men stelforbindelserne på motorblokken var ikke for kønne og en af den var brækket af, ikke en af de to der går til styreboksen men det er vel også galt nok uanset.
Jeg har villet starte motoren "fra en dunk", for at undgå slam fra tanken, og det har overrasket mig hvor hurtigt den suger 5 l. benzin så dunken har vel også været tom en del af de gange hvor jeg ikke havde heldet med mig.
Nu har jeg så til gengæld benzin i tanken så jeg kan få renset den ud :D

Jeg prøver at sætte manometeret på igen når jeg har renset tank og samlet det hele igen og frisk benzin på tanken.
Hvis dr har været luftbobler i benzinslangen får jeg vel misvisning på manometeret, ik?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #10 Dato: 05. April 2011 kl: 22:09:01 »
Med hensyn til den ujævne motorgang:
Mærket på min strømfoldelerkantens position stemmer ikke overens med leitfaden. Min har mere retning som den røde streg på billedet.
Selve strømfordeleren sidder MEGET fast og jeg er lidt bange for at bruge vold. Jeg formoder, at det nok er meningen, at den skal "bo" der.
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Careten
« Svar #11 Dato: 06. April 2011 kl: 08:12:47 »
hvordan står rotoren så i forhold til din røde streg. Fordeleren skal køre lækkert let rundt når "klemmen" er løsnet med en 10' top. Hvis rotoren står ligeså "skævt" betyder det ikke det store, andet end at der måske ikke rigtig er plads til vakuumdåsen til at "svinge" med rundt.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #12 Dato: 06. April 2011 kl: 09:52:28 »
Citat fra: "Hinze"
hvordan står rotoren så i forhold til din røde streg. Fordeleren skal køre lækkert let rundt når "klemmen" er løsnet med en 10' top. Hvis rotoren står ligeså "skævt" betyder det ikke det store, andet end at der måske ikke rigtig er plads til vakuumdåsen til at "svinge" med rundt.


Rotoren passer egentlig meget godt med centerlinie og mærke.
Rotoren kan dog drejes lidt, ligesom den er fjederbelastet.
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Careten
« Svar #13 Dato: 06. April 2011 kl: 09:59:06 »
Kan utætheder omkring dyserne give problemer?
Jeg ved ikke om det faktisk er en realitet, men "O"-ringene er selvfølgeligt lidt maste og frønnede.
Jeg tænker lidt tilbage til en gammel 2-gears Puch, der trak falsk luft. Den var fame ikke til at få til at køre. Om det er det samme forhold ved en 4-takter er jeg ikke rigtig klar over?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Mølle

  • Gæst
Careten
« Svar #14 Dato: 06. April 2011 kl: 10:22:03 »
Citat fra: "Borre"
Kan utætheder omkring dyserne give problemer?
Jeg ved ikke om det faktisk er en realitet, men "O"-ringene er selvfølgeligt lidt maste og frønnede.
Jeg tænker lidt tilbage til en gammel 2-gears Puch, der trak falsk luft. Den var fame ikke til at få til at køre. Om det er det samme forhold ved en 4-takter er jeg ikke rigtig klar over?


Jo. Det er det samme som med Puchen. Falsk luft giver for høj tomgang og for mager blanding. Men der skal noget til, før det betyder at den slet ikke kan køre.

Hvis du vil teste, så sprøjt lidt dieselstart på stedet hvor du tror at den suger mens motoren kører... Er den utæt, så er du ikke i tvivl.. Husk at dieselstart godt kan brænde lidt... :wink: