T3 Fora.. > Mekanisk

Bagfjedre, der er åbenbart flere typer?

(1/1)

brian:
Jeg har en knækket bagfjeder, og en anden bagfjeder af en anden type, som jeg regner med at bruge som en substitut, men kun midlertidig.

Hvad er de tekniske forskelle mellem disse fjedre?

opelhaj:
den der er knækket er næsten med 99% sikkerhed en T4 bagfjeder

brian:

--- Citat fra: "opelhaj" ---den der er knækket er næsten med 99% sikkerhed en T4 bagfjeder
--- Afslutning på citat ---


OK!

Ja jeg kender ikke fjedrene på en T4, og ved da også at der findes flere typer til T3, sænkning og den slags.

Men nu har jeg monteret T3 fjederen med de 2 gule striber i stedet for den knækkede.

De klemmes ca. lige meget sammen i begge side, selv om det er vidt forskellige fjedre af udseende.

Så nu kører jeg med det indtil jeg evt. skrotter en anden T3.

kh:
Opelhaj, ja jeg mener du har meget ret m.h.t. T4 fjederen.
Den tynde inderste ring brækker altid af på den type.
På den vi solgte for nylig var jeg heldig at få fjedre til den som havde ens godstykkelse !

Mvh. KH.

Jens Flensborg:
her  kommer en kopi fra en tysk side ...

Federn-Farbcodes
Vorne

2x blau        normal
2x braun        Carat, Campingwagen, Krankenwagen
2x grün        verstärkt/erhöhte Nutzlast
1x gelb        tiefergelegtes Fahrwerk (XX-Star, LLE)



Hinten

2x gelb        normal, für erhöhte Nutzlast und für verstärkte Stoßdämpfer
1x braun        Krankenwagen
2x blau        Modelle für Personentransport (auch Carat und Campingausbauten wie Campingwagen, Joker, Dehler)
1x grün        tiefergelegtes Fahrwerk (XX-Star, LLE)


Skal selv lige skifte de grønne på min LLE, har fået 2 med 2 grønne markeringer fra en COACH

Bedste hilsner Jens

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version