Forfatter Emne: ny bil = Flammen  (Læst 2202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
ny bil = Flammen
« Dato: 05. August 2011 kl: 14:20:27 »
Så er Dokaen 1,9  jeg købte af Pradsgaard kommet til det Nordjyske, den måtte transporteres pga. manglende evne til selv at sutte brændstof.

Inden jeg forsøgte, at starte bilen op kontrollerede jeg vand og olie  - vand var der nok af, men ak og ve ingen olie

Bilen blev startet op efter der var monteret en højt monteret Puch tank og påfyldt olie. den klævre en del i vippetøjet og jeg er usikker på om det kan det være årsagen til den manglende sutteevne?

Det er lidt synd, den har kun kørt km. 130.000 og kunne blive en ganske fin bil med lidt rustarbejde.




M.v.h.
Brutus
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
ny bil = Flammen
« Svar #1 Dato: 08. November 2011 kl: 21:19:54 »
Flammen har fået renset og pakket karburatoren, skifte olie, indstillet tænding og spinner nu rigtigt fint.

I går aftes, fik jeg afmonteret bilen udvendig nu kan plade og slibearbejdet begynde.

Jeg har købet en donor bil hos KHS og der bliver en del i overskud bla. 2 fine runde forlygtet, rustfri døre i fin milifarve, sider til ladet næste uden buler, bremseforstærker, starter (diesel), bæreame, m.m

Der kommer billeder senere.

M.v.h.
Brutus
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
ny bil = Flammen
« Svar #2 Dato: 04. December 2011 kl: 22:16:14 »
I dag er motoren pillet ud af dokaen, der er bestilt komplet pakningssæt og diverse dele hos vw-shoppen. Motor renoveringen kan begynde :-)
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
ny bil = Flammen
« Svar #3 Dato: 05. December 2011 kl: 09:26:54 »
Hvis det er en wbx er det nærmere pumpen der ikke suger ? Det er ikke et helt ukendt fænomen, at membranen i pumpen ikke er hvad den var, da bilen forlod fabrikken. Klapren fra hydroløfterne er heller ikke ualmindeligt, hvis motoren har stået stille længe. Nogle gange forsvinder det med en gang frisk olie og lidt omdrejninger, andre gange skal der nye hydroløftere i.
Og så ved du jo godt: Billeder...... Billeder!

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
ny bil = Flammen
« Svar #4 Dato: 05. December 2011 kl: 18:36:43 »
Motoren kører fint efter karburatoren blev renset og den fik frisk olie. Jeg har alligevel valgt, at pille den ud så den kan få den store tur med rensevæske, blive pakket om og motorrummet kan blive frisket op.

Der kommer billeder af projektet sidst på ugen.
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962