Som udgangspunkt har der vel været andre motiver end startbesvær for at skifte toppakningen? Den skal vist være særdeles ødelagt på alle 4 cylindre på én gang for at hindre bilen i at starte. Når I har skiftet toppakningen, så har I jo haft fri udsigt til cylindre og stempler. Var der en voldsom slidkant, og kunne stemplerne rokke flere tiendedele fra side til side? Den målte komprssion er den gældende for alle 4 cylindre, og er den målt med en troværdig tester? Normalvis ligger 1,2 og 3 fint, mens 4'eren kan være helt ude i hegnet. Det betyder ikke, at bilen ikke starter, men blot at den prutter, når den er kold, som om den mangler et gløderør. Om så der ligger den tykkeste toppakning i, så har det ikke mærkbar indflydelse på kompression og startforhold. Variationen i toppakningernes tykkelse mellem tyndeste og tykkeste udgør under 1% af det samlede kompressionsrum - i mange tilfælde har folk ikke lige et måleur eller søgerblade til at afgøre tykkelsen, og så klasker man bare en 3'er i for at sikre sig imod stempel-ventil-kollisioner. det kunne være interessant at undersøge årsagerne til de lave værdier - måske er der forklaringer?