Forfatter Emne: Min T3 1.6TD  (Læst 8602 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Dato: 21. Marts 2007 kl: 12:28:43 »
jeg har nogen problemer med den.

den hold med lys på i nogen timer .... ( bruger fejl)  :cry:
efter det køret jeg en tur på 45 min for at få ladet den. kom hjem slukkede den og startede fint der efter ingen, næste morgen vil den ikke starte ?

jeg fik at vide da jeg købte den at at den ene gløderøret ikke virkede, så valgt at skifet dem alle i går.

men den vil stadig ikke starte.

så kom jeg i tanke om det Jarl hade skrvet til mig ang. den drypper olie, så skiftede den pakning og ja den var utæt :D

Da jeg var i gang skiftede jeg oliefilteret og luftfliteret i samme tur
og gav hende 5 liter olie, og kølevæske :D

men den vil stadig ikke starte.

jeg kan høre prøvet at starte og der kommer et lille pop en gang i mellen ? som om den liiiiiige er ved at starte :(

jeg kan se at pæren glødelampen lyser i de ca. 30 sek men jeg kan se at den lille pære der blinker rød bare temp viseren over uret.

hvorfor gør den det ?

jeg er ved at få ondt i maven.... over at tænke på det :(

håber at i kan hjælpe .....

hilsen

Christian

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min T3 1.6TD
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2007 kl: 12:48:22 »
taget fra et andet indlæg:
----------------------------------------------
Er der meget luft i dine slanger fra diesel filtret? Hvis din bil er fra efter 88 vil der vaere et t-stykke i filteret der er sat fast med en split. Hvis det t-stykke er blevet traet af at have varet oppe og nede kan det vare let knaekket og der for suger det falsk luft!

Jeg havde de problemer og min bil loed som om den var helt staaet af, men hvis jeg trykkede paa T-stykket fik den en normal motorgang.

det kunne også tyde paa at dieselen loeber tilbage i tanken og toemmer pumpen. Det kan du tjekke ved at tage det lange returroer fra overloebsroerne fra dyserne og suge med munden - hvis du ikke faar diesel i munden ved det foerste sug skal du suge til der goer. Du kan se i dine gennemsigtige diesel slanger at der kommer diesel til pumpen

Tjek ogsaa om der kommer diesel til dysserne ved at loesne en af gangen mens den starter, her skal du vaere to til den operation.

haaber det kan hjaelpe lidt!
-------------------------------------------------------------------
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2007 kl: 12:58:31 »
jeg har set der en luft bobbel i den gennemsigtige slange du snakke om og den fosdiner ikke den bliver liggende i slangen mens jeg prøvat at starte den ?

og mange tak for det hurtige svar :D
må hjem og sutte lidt diesel nam nam :P

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min T3 1.6TD
« Svar #3 Dato: 21. Marts 2007 kl: 13:06:29 »
Dur ventilen på pumpen, den med ledningen på! du kan sætte tænding på og gå om til motoren og tage ledningen af og prøve at sætte den af og på og hør efter om den klikker.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Min T3 1.6TD
« Svar #4 Dato: 21. Marts 2007 kl: 13:25:50 »
30 sekunder er ALT for lang tid og det ender med at futte gløderørene af. 5-12 sek. max bør den lyse er min erfaring. Temperaturføleren til gløderørene kan være defekt (eller med dårlig forbindelse) tjek også stelforbindelser når du nu alligevel er i gang.

Du skiftede alle gløderørene til nye? Det er ellers en småbøvlet operation for folk med lange fingre. Havde du nogle dyser ude? Kom der nye flammeskiver i så? Lækker den diesel omkring dyserne?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #5 Dato: 21. Marts 2007 kl: 13:42:28 »
hehe har en ven med lange finger tynde finger  :P ( ligner kvinde finger )

vi pille de små rør af dyserne og den klos "pumpen?"  de sad fast på også kunne vi  løsne/pille/løsne  "pumpen?" også kunne vi pille dem ud :D

så ingen  af dyserne var ude :D

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #6 Dato: 21. Marts 2007 kl: 19:43:30 »
Nå jeg har lige suget lidt diesel  :evil:

Smager kanon med noget øl

jeg kunne suge og suge i overloebsroerne men der kom ikke så meget. der kom en lille smule og så kom der ikke mere???

temperaturføleren til gløderørene ser umiddelbart ud til at være defekt, hvordan tjekker jeg det?

der kommer diesel ud af dyserne når vi forsøger at tænde motoren.

motoren skal have hjælp på batteriet, (der er kun 11,3 V, grundet stilstand) så hvor mange V skal starteren bruge for at starte??

hvordan tjekker jeg om starterrelæet er defekt, og vil motoren overhovedet forsøge at starte hvis det er defekt??

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Min T3 1.6TD
« Svar #7 Dato: 21. Marts 2007 kl: 20:06:59 »
Mht batteriet, er det meget vigtigt at der er masser af spænding (og effekt) på batteriet. Jeg har ofte stået og døjet med at få liv i en gammel diesel (uden nævneværdig kompression) på et batteri der tilsyneladende er ok, efter batteriskift er maskinen sprunget i gang. Man skal ikke kimse af den sidste halve volt.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #8 Dato: 22. Marts 2007 kl: 09:15:38 »
Vi brugen en gamel Ford med startkabler på til at prøve at starte hende men no luck  :cry:

nå jeg sætter tænding på hende så blinker den lampe som på billedet neden for.


hvad betyder den kan ikke rigtigt læse det ud af de bøger jeg har købt  :?:

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min T3 1.6TD
« Svar #9 Dato: 22. Marts 2007 kl: 10:08:00 »
Det er vandstand kontrollampen - den lyser når det er tænding på og stopper igen når motoren går igang.

Kører starteren overhovedet?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #10 Dato: 22. Marts 2007 kl: 10:44:34 »
ja starteren prøver og prøver, men der kommer sku ikke rigtigt noget liv i hende  :cry:

Der kommer diesel igemmen pumpen men det tænder bare ikke ? kan det være rigtigt ?

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Min T3 1.6TD
« Svar #11 Dato: 22. Marts 2007 kl: 12:48:26 »
Skift til en friskt batteri (lån et fra en anden bil)
Montér batteriet det er ikke nok med startkabler, forbindelsen er for dårlig
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Min T3 1.6TD
« Svar #12 Dato: 22. Marts 2007 kl: 13:32:14 »
Det lyder som min syncro før jeg skiftede gløderør, det kunne den kun startes med startgas. Er du sikker på den gløder rigtigt? Har du tjekket forbindelserne til starteren og til stel fra batteriet hele vejen? Det kan godt betale sig er min erfaring.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #13 Dato: 23. Marts 2007 kl: 11:01:53 »
suk den er stadig død.

er der nogen på Sjælland (Ballerup) som har løst til at give mig en hånd til at få liv i hende så er meget velkommen


Christian Johannesen
27873249    
crapz@bigballs.dk

jeg har fået ladet batteri i nat men hun vil stadig ikke starte, hun prøver og prøver...

hvordan lyder den når der ikke komme diesel ind som den kan antænde ?

så køre starteren der kommer bare ikke det der lille ½ puf når vi prøver at starte hende

Crapz

  • Gæst
Min T3 1.6TD
« Svar #14 Dato: 23. Marts 2007 kl: 13:50:22 »
nogen som har en ide til hvordan jeg kan fejl finde mere på den ?

hvad kan der være i vejen ? alt "lyder" som det skal men den starter bare ikke :( `?

hvor meget diesel skal der kommer ned til de dyser når man prøver at starte en strøm eller små skyd ?

der kommer små skud lige nu ...