Forfatter Emne: Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger  (Læst 5815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Svar #30 Dato: 21. December 2013 kl: 19:30:30 »
Jeg hiver lige en gammel tråd frem fra støvet.... her i de stille juletimer

Jeg køre med 1.8 multipoint i Karaten og med AAP (med dieselklokke). Det køre rigtig smidigt. Har egentlig længe tænkt at den køre med mange omdrejninger, men nu har jeg ræset jylland tyndt de sidste par uger i fruen Punto. Den køre faktisk med præcis de samme omdrejninger som Karaten. Følelsen er dog anderledes, så noget andet må være "på spil"

Hmmm, tænke undervogn, lyddæmpning...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Svar #31 Dato: 22. December 2013 kl: 07:37:51 »
Hvordan kører din 1,8? Hvad vil du gerne ændre?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Svar #32 Dato: 22. December 2013 kl: 08:08:20 »
I første øjeblik var det omdrejningerne jeg ville have ned, måske mest for at få et mindre "støj-niveau". Jeg ved godt det et selvfedt luksusproblem med en carat indretning, men man bliver jo forvent i en fin slæde. Jeg har støj fra udstødning, så det skal fikses med en potte mere; gearkassen har lidt sporvognslyd; så den skal enten renoveres eller skiftes.

Så retfærdigvis køre motoren fint, rigtig fint endda; måske er det egentlig problemet... der er jo ikke noget at lave på den, så den rastløse mekker går rundt i garagen og "keder sig"  ;)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Svar #33 Dato: 22. December 2013 kl: 09:27:10 »
Citat fra: "Hinze" post=106095
I første øjeblik var det omdrejningerne jeg ville have ned, måske mest for at få et mindre "støj-niveau". Jeg ved godt det et selvfedt luksusproblem med en carat indretning, men man bliver jo forvent i en fin slæde. Jeg har støj fra udstødning, så det skal fikses med en potte mere; gearkassen har lidt sporvognslyd; så den skal enten renoveres eller skiftes.

Så retfærdigvis køre motoren fint, rigtig fint endda; måske er det egentlig problemet... der er jo ikke noget at lave på den, så den rastløse mekker går rundt i garagen og "keder sig"  ;)


hvilket luftfilter koncept kører du med?
luftfilteret er et sted hvor man kan fjerne meget af den støj som motoren afgiver
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Svar #34 Dato: 22. December 2013 kl: 09:34:47 »
Enig med Verner. Luftfilteret er vanvittigt afgørende. En JX-dåse ind bag højre baglygte, og så en stor lyddød slange over til indsprøjtningen. Og så har du helt ret ang. udstødning. Vi skal fremad - tarmslyng fremad med plads til kat og to potter, mon så ikke den er lige så tavs som i en G3?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Svar #35 Dato: 22. December 2013 kl: 10:26:11 »
jeg har et DJ setup, altså sat luftmængdemåleren på et DJ luftfilter toppen og fint nyt DJ filter, MEN jeg har grå plastic 75mm vandrør fra spjæld til luftfilterkassen. Den sidder i højre side. Så det giver sikkert det dybe vræl når jeg giver fuldgas.
Jeg tænker også at køre udstødning fremad i en potte for så at vende tilbage til jx-potten.