Forfatter Emne: Må man mon det i Danmark..  (Læst 1803 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Aabenhus

  • Gæst
Må man mon det i Danmark..
« Dato: 05. December 2005 kl: 16:33:59 »
Jeg faldt lige over nedenstående billede på nettet, og syntes at ideen er totalt fed, MEN er der nogen der ved om det er lovligt i det her "bilfjendske" land??

Mvh. Aabenhus

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Må man mon det i Danmark..
« Svar #1 Dato: 05. December 2005 kl: 17:57:21 »
kan ikke se det skulle være ulovligt så lang tid det ikke er fastmonteret
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

gulf

  • Gæst
Må man mon det i Danmark..
« Svar #2 Dato: 06. December 2005 kl: 11:14:11 »
Hej,

Det er vist desværre noget med, at man her i DK ikke må sove i en gul-pladebil. Hvis man vil sove i den, så har man værsgo at betale afgift for en autocamper eller en alm hvidplade... Politistat!

Så hvis du vil have sådan en pick-up tror jeg den skal indregistreres som autocamper (jeg mener de kører på 60% afgift).

Jeg ved godt at der er mange der har en madras bag i deres kassebil, men jeg tror nu nok reglerne er sådan... Jeg har i hvert fald noget sviger-familie, der har fået påtalt (enten til syn eller af policen) , at deres T3 alrounder var lidt for meget indrettet til at sove i.


Mvh. gUlf

Mads-kaa

  • Gæst
Må man mon det i Danmark..
« Svar #3 Dato: 06. December 2005 kl: 12:00:32 »
der er mange landrovere der kører rundt med en strippet combicamp på taget, de har så lavet et stativ med en stige, så den kan slåes op. Jeg kan da umuligt forstille mig at det er ulovligt at kører rundt med en gammel combicamp på ladet af sin transporter, hvis den kan pilles af er der jo ingen problemer. Sæt igang, vi vil se den til T3f'et!!!

/Mads

gulf

  • Gæst
Må man mon det i Danmark..
« Svar #4 Dato: 07. December 2005 kl: 11:53:55 »
Nå nej, det er da muligvis lovligt, hvis den ikke er fastmonteret. Men hvad kategoriseres som fastmonteret?

Når det nu er en pick-up, så kan man jo også sige, at man faktisk sover uden for bilen!  :wink:  Man må vel gerne læne sin combicamp op af en gulplade bil...

Mvh.