Forfatter Emne: Kileremme  (Læst 1087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gamborg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 108
    • Vis profil
Kileremme
« Dato: 27. August 2012 kl: 11:55:57 »
Hejsa Brothers

Kileremmen er knækket på min T3 JX 1.6TD, så bilen lader ikke og den skal derfor skiftes.

Har i den forbindelse et par spørgsmål:  

1. Det er et dobbeltrem system der didder på bilen. Har hørt at man bør skifte til et et remssystem, da det skulle være lettere selv at skifte hvis man er på tur. Hvad koster det ca. at lave en sådan konvertering?
2. Hvis man beholder dobbeltremssystemmet, hvad skal så skiftes. Selvfølgelig remmene, men er der også en remstrammer?

Håber der er en venlig sjæl der kan svare på mine spørgsmål  :D
Mvh. Peter Gamborg


VW T3 Westfalia `90 1.6td (JX)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kileremme
« Svar #1 Dato: 27. August 2012 kl: 11:58:13 »
Hvad det koster at lave et-rems system kommer an på hvad du kan finde remskiverne til...

Jeg har desværre ikke mit sæt mere, det røg på fynstræffet :)

Mht. at skifte remme på 2-rems systemet så er der ingen remstrammer...
Nederste rem strammes med mellemlægsskiver på vandpumpen, svjh...
Øverste rem strammes med generatoren..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Kileremme
« Svar #2 Dato: 27. August 2012 kl: 12:44:06 »
Mine tre TDère har altid 2 rem ... og de kan købes i www.vw-shoppen.dk . Du finder den ene justering til vandpumpe/generator på monteringsstangen om bagved generatoren (JX) og til det andet monteringsbeslag til servopumpen (JX) er hen under skråt i nærheden af potten, såfremt der ikke sidder skjold på der gemmer det væk.

Der hører en gummipude ind under remskiven, nogle gange er den slidt. Den findes ikke mere så ofte derude på markedet. Det med at skifte til et ET REM system kan jeg ikke bekræfte. Eneste ulempe er, at man ofte skal løse den ene rem for at kunne løse den anden, men hvor ofte sker det ...

Og husk, at man altid skal have en reserverem liggend ei bilen ...

910 mm til vandpumpen/generator
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_81&products_id=585

763 mm til servopumpen:
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_81&products_id=583
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Kileremme
« Svar #3 Dato: 27. August 2012 kl: 13:31:21 »
Du er for hurtig Jens. De fleste JXere i Danmark har ikke servopumpe. Det er som Morten skriver, ved at rykke generatoren
 at man strammer den øverste og ved at fjerne mellemlægsskiver at man strammer den nederste.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline gamborg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 108
    • Vis profil
Kileremme
« Svar #4 Dato: 27. August 2012 kl: 13:41:47 »
Tak for jeres hurtige svar, super dejligt :-)
Mvh. Peter Gamborg


VW T3 Westfalia `90 1.6td (JX)