Forfatter Emne: Startproblem  (Læst 21762 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #60 Dato: 21. Juni 2007 kl: 16:56:22 »
Nu har jeg været rundt i hele den store by uden at kunne finde en 6 kvadrat ledning  :shock:   Sgu da godt nok besynderligt at dét ska være så svært.

Nå, men i VW i Ballerup var jeg så inde og få en kobber klemmesko og 1 meter 2,5 kvadrat og 1 meter 10 kvadrat for det var hvad de havde, og så stod vi lidt og sludrede gløderør og så sagde gutten at jeg ku sgu bare ta de par småting med gratis
 :D

Hmmm...  kan jeg bruge noget af det som en nødløsning?
Har overvejet at tage til Biltema i Næstved på lørdag - de må vel for huen ha noget 6 kvadrat.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #61 Dato: 21. Juni 2007 kl: 17:10:51 »
Du kan altid - og sågar ind imellem med fordel - gå op i størrelse, så kast du bare 10 mm2 på.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #62 Dato: 21. Juni 2007 kl: 17:13:44 »
Cool! Så vil jeg gå ned og se om jeg kan hitte den anden ende af kablet og skifte det ud med en 10'er  :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #63 Dato: 21. Juni 2007 kl: 18:04:22 »
Den finder du inde i soklen til gløderelæet, og du skal bruge en urmagerskruetrækker eller lignende for at få den ud. Har du loddeudstyr? Eller krympeflex? Så kunne du evt. nøjes med at skifte den dårlige del fremfor at klippe hele kabelstrømpen op.

Men - øh - VED vi, at kablet er dårligt, eller skifter vi bare på mistanken? Kan det visuelt kontrolleres, om der faktisk er knækkede og irede tråde? Kunne det f.eks. være en ide at lave en midlertidig lus fra gløderelæet til rørene for at få af-/bekræftet mistanken?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #64 Dato: 21. Juni 2007 kl: 18:42:38 »
Vi skifter i første omgang på mistanken, men noget ku tyde på at den er bekræftet...   ahem..   host..   :oops:  


Desværre ser det osse ud til at det fortsætter med at være brændt længere ind.



Men flå og flække mig om jeg ka få den .... dims ud af soklen. Det kræver sin urmager!


Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #65 Dato: 21. Juni 2007 kl: 19:50:36 »
Så kom den ud...
Der sidder en lille "slip" på, og det er jo så den man skal presse ind med urmagersættet.



Problemet er at den ikke kan nå rundt om en 10 kvadrat og min loddekolbe (100 kr i et supermarked for fire år siden) bliver sgu ikke varm...

Nå, det må jo bare løses!
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #66 Dato: 21. Juni 2007 kl: 20:34:52 »
Nå, det virkede ikke. Jeg har ikke mulighed for at måle om der kommer strøm, for naboerne er flygtet til en bilfri zone, men jeg kan da konstatere at den ikke starter som den skal.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #67 Dato: 21. Juni 2007 kl: 20:56:31 »
Jeg kan for så vidt godt køre. Jeg har jo den der påmonterede forvarmer (dypkoger) så den får en god halv times tid om morgenen. Problemet er så når jeg skal hjem, hvor starteren skal banke det hele igang alene. Af grunde som jeg ikke forstår er der ikke en 220v stikkontakt på P-pladsen på mit arbejde.
 :roll:
Virkelig ubetænksomt syns jeg!
 :wink:

Anyhue, så er jeg stadig ikke sikker på om der kommer strøm igennem. Jeg har bestilt et nyt gløderelæ, for at tjekke om det skulle være dét som er stået af.

OG så har Poot og jeg netop bestilt nye dyser hos Dieselsend.
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #68 Dato: 21. Juni 2007 kl: 21:51:17 »
:lol:
Jeg er tilbøjelig til at gi dig ret!
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #69 Dato: 22. Juni 2007 kl: 08:56:15 »
Nu er jeg ikke klog på strøm. men der går vel også en ledning fra batteri til laderelæ. kan du finde den. den kan vel også være itu/svag.

alternativ kan man vel holde en ledning direkte på batteri +, og hen på den kobberbro der er på gløderørene i 10 sek. fjerne den og prøve at starte, eller få en anden til at starte medens man holder den.  starter bilen fint, så er der ihvertfald ikke noget med dysser og det.

hilsen poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #70 Dato: 22. Juni 2007 kl: 09:26:39 »
Citat fra: "poot"
Nu er jeg ikke klog på strøm. men der går vel også en ledning fra batteri til laderelæ. kan du finde den. den kan vel også være itu/svag.


Der er jo en seks syv ledninger (i runde tal) i relæet, og ihvertfald én af dem var sortsveden på et stykke, men jeg ku ikk lige overskue hvor den gik hen. Det må undersøges! Og så har jeg altså en lumsk mistanke til det relæ. Jeg mener, hvordan sku kablet ellers blive sortsvedent hvis ikk det var fordi der havde været noget overspænding!?

Citat fra: "poot"
alternativ kan man vel holde en ledning direkte på batteri +, og hen på den kobberbro der er på gløderørene i 10 sek. fjerne den og prøve at starte, eller få en anden til at starte medens man holder den.  starter bilen fint, så er der ihvertfald ikke noget med dysser og det.


Det lyder sgu som en frisk idé! Måske vil jeg teste den til fyraften. Men dyserne ska skiftes - hvorfor? -  om ikk andet fordi vi kan!  :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #71 Dato: 22. Juni 2007 kl: 10:23:29 »
Citat fra: "lagoni"


Der er jo en seks syv ledninger (i runde tal) i relæet, og ihvertfald én af dem var sortsveden på et stykke, men jeg ku ikk lige overskue hvor den gik hen. Det må undersøges! Og så har jeg altså en lumsk mistanke til det relæ. Jeg mener, hvordan sku kablet ellers blive sortsvedent hvis ikk det var fordi der havde været noget overspænding!?


Det lignede nu mere kobberoxid(kobberudgaven af rust), så jeg tror ikke du skal se på det som "sortsvedent ", hvor skulle den sortefarve komme fra hvis den virkeligt var svedet af ?
Mvh. Casper

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #72 Dato: 22. Juni 2007 kl: 10:33:43 »
Du har nok ret, det håber jeg du har  :wink:  men der var et sortsvedent område på et lille rødt kabel ved siden af brokablet oppe ved relæet (hvis du kan følge mig). Det ku, sådan umiddelbart godt ligne at der havde været en gnist.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 954
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Startproblem
« Svar #73 Dato: 22. Juni 2007 kl: 11:16:14 »
Hej

1: Med hensyn til det svedne kabel. Der løber mange amp. i det kabel og det vil med tiden bliver mere eller mindre sort inde i.

2: Du er nød til at få målt om der er spænding på dine gløderør.

3: Lyser forvarmerlampe stadig kun i 5 sek ?

4: Du skal nok også kigge lidt mere omkring de 2 temperatur givere.

Vh
Carsten
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #74 Dato: 22. Juni 2007 kl: 12:00:16 »
du kan da bare ryke kable til forvarmerføleren af, så tror den stakkels jx´er at den pludselig bor i Sibiren, og gløder nu det bedste den har lært.

Jeg har ikke kørt med kablet på i snart et år nu.
Mvh. Casper