Forfatter Emne: tændrørs diagnose  (Læst 2068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline weis

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
    • Vis profil
tændrørs diagnose
« Dato: 18. Februar 2013 kl: 14:25:17 »
Er der nogen der ved hvad det skyldes når tændrøret ser sådan ud (se billed)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
tændrørs diagnose
« Svar #1 Dato: 18. Februar 2013 kl: 15:01:37 »
Så vidt jeg kan se har det da en fin kakao/nødde brun farve...
Og så vidt jeg husker, så er det en indikation på fin forbrænding...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline weis

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
    • Vis profil
tændrørs diagnose
« Svar #2 Dato: 18. Februar 2013 kl: 17:57:07 »
Det er jeg glad for at høre...

Motoren begyndte for et par dage siden at gå ud i tomgang, og hoppe lidt under kørsel. Jeg har sat nye tændings rør i og nu køre den fint igen.. men det er kun ca 7000 km siden jeg skiftede dem sidst.  Jeg havde en ide om at de skulle kunne køre omkring 15000 km før skiftning?

Men dejligt at vide den forbrænder fint!

Tak

MVH Martin Weis

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
tændrørs diagnose
« Svar #3 Dato: 18. Februar 2013 kl: 18:34:38 »
Det kommer så sandelig an på flere ting hvor langt du kører:
Først og fremmest fabrikatet. Jeg har notorisk allergi over for ALT hvad der står Denso / Nippondenso på.
Dernæst skal varmetallet passe til din motor, hvilket det nu også ser ud til.  For "kolde" rør har en tilbøjelighed til, at sode til. De bliver aldrig brændt helt rene...
For " varme " rør kan i yderste konsekvens smelte helt eller delvist omkring elektroderne
( HAR stået med et i hånden en gang, der hverken havde tag eller midterelektrode )
Og ret beset er udgiften i den lave ende for nye tændrør set i forhold til, hvad du sparer af ærgrelser på sigt, når det bare spiller.

Offline weis

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
    • Vis profil
tændrørs diagnose
« Svar #4 Dato: 18. Februar 2013 kl: 18:44:49 »
Hummm  jeg har købt beru ultra fra vw shoppen??   Håber de er i den gode ende?

Hvad kan ellers anbefales til en fin DG'er?

MVH Martin Weis

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
tændrørs diagnose
« Svar #5 Dato: 18. Februar 2013 kl: 20:47:25 »
Hej , når nu det er en DG , så ku en sjat kaburatorsprit også gøre underværker i det her vejr , men det kommer også an på årgang , min DG fra 88 er sidste årgang pierburg 2e4 kaburator med el på choker , den starter bare og køre jævnt , men de tidligere modeller 2e2 feks. de kan godt danne lidt is , og så går den ujævnt .
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
tændrørs diagnose
« Svar #6 Dato: 19. Februar 2013 kl: 08:33:45 »
Hej Martin
Jeg har en DG fra 1987. På et tidspunkt brugte jeg store mængder karburatorsprit for at undgå isning/ujævn tænding. Problemerne var ikke tændrør! alle problemer forsvandt som dug for solen da jeg skiftede strømfordelerdæksel :-)
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
    • Vis profil
  • By: Kastrup
tændrørs diagnose
« Svar #7 Dato: 19. Februar 2013 kl: 09:20:00 »
Uden at vide noget specielt om en DG'er - så havde jeg et lignende problem med min DJ'er.
Jeg skiftede mit brændstoffilter og det ser ud til at have hjulpet.

//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå