Forfatter Emne: Købes T3\'r - hvide plader og under 1500 kg + synet  (Læst 5043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Købes T3\'r - hvide plader og under 1500 kg + synet
« Svar #15 Dato: 01. Juni 2013 kl: 18:04:47 »
Opdatering og tak for jeres input og kommentarer - og tak til dem, som har peget på T3´r til salg, så feltet af muligheder blev udvidet.

Der er handlet, bussen blev hentet, og jeg kørte med nattens lastbiler gennem den mørke nat fra Ålborgområdet og med et par timers søvn på en resteplads.

Jeg er nu ejer at 2 stk T3'r, ok den ene kun kort tid indtil den store skrothandler/ophugger omfavner den og gør ting og sager .....  intet bliver som før.

Den nye blev en benziner med rødder i T3nettet, to-farvet i retning af "pimp my ride" og hele to soltag, fold-ud sæde til 3 personer - fin mekanisk og rustmæssig stand. Trods manglende "hat", hvor børnene har haft soveplads og legested, så er den accepteret af dem.

Et par overvejelser: mod nedslag i erstatning pga totalskade, må jeg tage køkken, skabe  og "2 personers" fold-ud sædet/seng og dobbeltsæder (foran) fra den "gamle" bus - men jeg må indrømme, at tre sæder bagi lige pludselig er ret attraktivt - passagerkapacitet .... dog kan jeg mærke, at de "ekstra" to vinduer bagi (den gamle camper havde ikke vinduer bag skydedøren)  og vel den "manglende" kasket som skygge, giver en noget højere temperatur i bussen, når man holder i solen. Så måske skabe kan også skygge lidt ... og behovet for camping ... så sjældent det behov er der, så skal fokus måske forblive på bussen som daglig transportmiddel fremfor primært i retning af camper .... og det er nu rart med "mellemgang" foran fremfor dobbeltsædet selvom jeg så misser en sidderplads og kunne have begge de store terrorister foran, når de skal afleveres i skole ... omvendt uden skabe, så er det lidt mere omstændigt ifb pakke ting og sager væk i bussen.

Ak - så mange overvejelser .... det bliver vist dobbeltsæde foran i bussen fra den gamle ... og så sætte øvrige ting i spil for andre, hvis nogen har brug for det ...

Nogen som har behov for køkken eller skabe eller "fold ud seng"?

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Købes T3\'r - hvide plader og under 1500 kg + synet
« Svar #16 Dato: 02. Juni 2013 kl: 09:58:35 »
Hvad med at købe dette hævetag? Så får i førstesal igen.

http://www.t3nettet.dk/forum/dele-alt-andet/91283-reimo-haevetag-saelges-vil-gerne-af-med-det-sa-1000.html#99693

Reimo hævetagene er så solide at man sagtens kan sidde en hel familie deroppe og nyde udsigten.
http://dennisbager.dk/
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Købes T3\'r - hvide plader og under 1500 kg + synet
« Svar #17 Dato: 03. Juni 2013 kl: 01:20:02 »
Ja, det kunne være en mulighed - når jeg tænker nærmere over det, så vil soltaget også kunne bruges til "at komme op" under himlen ved indstigning indefra.

Men - det har mig fået til at tænke en anden løsning, så jeg både beholder soltag (er ca 110 cm langt) og får mulighed for at "bo" ovenpå bussen. Den er måske ikke som produkt ... men man ved jo aldrig ....

Jeg forestiller mig en opbevaringsdel som er placeret bagerst på bussens tag og op mod soltaget (ligesom pop up, men blot mindre). Når der så skal laves et par sovepladser, så folder man den ud - ligesom harmonika, hen over soltaget og - med akse lige ved soltaget. Dermed får man en form som halvcirkel - og så skal der være en form for bund, som trækkes hen over noget af soltaget, så det kan fungere som bund.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Købes T3\'r - hvide plader og under 1500 kg + synet
« Svar #18 Dato: 03. Juni 2013 kl: 08:54:05 »
Var det ikke nemmere med et hævetag og så en stor tagboks på bagerste del af taget?
Sengen får du jo alligevel deroppe med sakse-folde-ud-systemet.

Se evt. http://familienrejser.dk/ og kig under "bilen"
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Købes T3\'r - hvide plader og under 1500 kg + synet
« Svar #19 Dato: 14. Juni 2013 kl: 14:34:52 »
Jo, det er nok nemmere, og jeg har som sådan heller ikke kunnet finde noget indtil nu. Mht "folde op" løsningen- der er bare det lille "men", at jeg har elektrisk soltag "mandskabshullet"  på den nye bus, og jeg vil gerne bibeholde det - forstået på den måde, at der ikke skal være noget ovenpå, bortset fra når man sover og så "trækker et eller andet hen over".

Det til nu tætteste jeg er kommet på er noget i retning af:

http://www.youtube.com/watch?v=omU1A_p192E

Det skal så lige drejes 90 grader, så den foldes ud over "mandskabshullet" ved soltaget, og så er der en detalje at der skal laves "hul" i bunden af folde op løsningen (og når det er foldet sammen, så er bundet pludselige toppen - så det ikke er beskyttet når man kører)

Der findes nok en løsning med tiden - eller jeg må ændre kravet til "mandskabshullet"