Forfatter Emne: Ind imellem har man lov at være lidt heldig.  (Læst 1789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Dato: 18. September 2013 kl: 22:04:57 »
Nu har jeg jo været på svejsekursus, og så skal man jo have fat i noget ordentligt svejseanlæg.
På mit værksted (et anneks til huset som i tidernes morgen var en grisestald, men af den tidligere ejer bygget om til gæstehus med køkken bad og sovehems, og af den nuværende ejer mig lavet om til, bilroderiplads) er der et antal 220 v stik. Den går jo ikke når der skal noget fornuftigt svejs op at køre.
Så idag sammen med en elektriker, fandt vi ud af, at der faktisk er 3 faser kørt derover, og så skal der bare sættes et par stik op, det var heldigt :)
For et stykke tid siden talte jeg med Andreas om svejseværk, derefter talte jeg med Kim Arnold Den Grønne, om svejseværk, og han var rigtigt glad for sit Esab 240. Min svejselærer indprentede mig at jeg ikke skulle købe noget under 200 Amp.

Jeg var så heldig, at finde et svejseværk, nøjagtigt magen til Kims, som oveni købet aldrig har været brugt, hos et transportfirma. Det fik jeg for 3500,- da de ikke skulle bruge det til nogetsomhelst. Det er dog uden flaske og ventil, men det kan jeg jo få hos Harald Nyborg. :)

Nu skal jeg så have fat i min tømrer, og få fundet ud af, hvordan vi får lavet et hul ind i værkstedet, der er stort nok til, at den Blå Dame kan komme derind, se det er nok mere kompliceret :angry:

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Svar #1 Dato: 18. September 2013 kl: 22:39:07 »
Åkerman altså. Du er da en lykkens pamfilius. Tillykke.

Men hør nu. Slå hul i en væg...... nej vælt en væg!! .... og flyt den så du kan få hele din flåde under samme tag. Indtag så køkkenet, som jeg forestiller mig er i samme rum,  og nyd en kop god kaffe eller en kold fra køleren. imens du ser dine vogne dybt i forlygterne.... Det er livet!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Svar #2 Dato: 19. September 2013 kl: 00:24:02 »
Hæ Dennis

Uanset hvad jeg gør ved mit værksted, så bliver der aldrig plads til mere end een bil. Jeg har altid en køreklar bil på matriklen, resten er i en bondemands maskinhus, hvor de kan "snakke" med en John Deere, Clayson New Holland, Massey Ferguson , eller en Claas i stor og grim udgave, der får en traktor i normaludgave, til at ligne en havetraktor, og hvad har vi haft.
Landmænd har megen plads, de har også svejsere, kompressorer, kraner, lift og gaffeltruck, jeg vil bare være en minilandmand.
"Min landmand" siger, hvorfor laver du ikke bare dine "ting" her, hele "lortet er her jo" ?
Det har jeg ikke noget andet svar på end: "Jeg vil lave det hos mig selv"

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Svar #3 Dato: 19. September 2013 kl: 08:36:25 »
Tillykke med værket. Det fik du sgu billigt. Jeg mener at det normalt i handlen kostede omk. 12.000 kr. for 12 år siden, da jeg fik mit.

Rigtigt lækkert håndtag. IKk?  :cheer:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Svar #4 Dato: 19. September 2013 kl: 22:51:32 »
Hæ Kim, håndtaget er fint som du kan se her på billedet.

[attachment=15656]h201dbd2.jpg[/attachment]


[attachment=15657]hab79f53.jpg[/attachment]


[attachment=15658]h2ff08ac.jpg[/attachment]





Men der er jo nok sket en udvikling "håndtagsmæssigt" over årene. Den Migatronic Sigma som jeg legede med på kursus, havde et kugleled lige efter håndtaget, det gav rigtig god bevægelsesfrihed. Men sådant et anlæg ligger på 50 kilo tusind.

Jeg var jo så også heldig idag, idet den rare Jan W, kunne fortælle mig at han havde en aluflaske stående til mig, og så er den fikset :cheer:

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Svar #5 Dato: 19. September 2013 kl: 23:21:22 »
Skal jeg gi din flaske et lift med til Fyn.

Jeg skal ned til Jan W i morgen.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Ind imellem har man lov at være lidt heldig.
« Svar #6 Dato: 20. September 2013 kl: 00:03:49 »
Nej tak Dennis :cheer:
Jan W bor jo tæt på mig, sådan ca 30 min kørsel :P
Men tak for tilbuddet ;)

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"