Forfatter Emne: Pris 100% renoveret t3  (Læst 4344 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Pris 100% renoveret t3
« Dato: 17. Oktober 2013 kl: 10:43:49 »
Hej.

Har lige et opklarende spørgsmål som jeg håber kyndige her inde på T3 nettet kan svare på.

Jeg overvejer at renovere en T3 autocamper 100%, men ved ikke hvad og hvormeget der kan betale sig, hvis den skulle sælges på et senere tidspunkt.

Grundlæggende er jeg ude efter et prisniveau på en komplet 100% renoveret T3 autocamper.

Når camperen er færdig skulle den helst stå med følgende Informationer.
2wd
Årgang 1980
Luftkølet 2.0 motor
Poptop
Født med westfalia indretning (orginal Jocker)
Orginal gasbeholer under bil.
Ny lofts og sidebeklædning
Nye hynder, madrasser og betræk.
Al rust bliver lavet
Bilen bliver slebet ned til bar metal
Bilen bliver lakeret af professionel autolakker
100% renoveret køkken og skabe
200.000 km. dokumenteret

Hvad kan man sælge sådan en vogn for hvis man stod i den situration og alt arbejdet var dokumenteret?

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Pris 100% renoveret t3
« Svar #1 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 16:43:45 »
Det kan på ingen måde betale sig .det er jo en interesse bil og man skal ikke forvente sig og få alle sine penge hjem igen
Meeeen det har jo også noget med kvaliteten af istandsættelsen
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Pris 100% renoveret t3
« Svar #2 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 16:49:14 »
Jeg er helt med på at det er en interesse bil og forventer heller ikke at skulle sælge den, men af ren interesse kunne det være sjovt at vide hvad en istandsat bil kan sælges for.
Kvaliteten skulle helst ikke fejle noget, men er for tidlig at spå om pt.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #3 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 19:09:09 »
Det er umuligt at besvare, når bilen ikke fysisk forefindes i den ønskede stand. Du kan kalde det interesse, liebhaveri eller noget helt tredie, men en masse faktorer spiller ind: Et er, at lave en bil tæt på det optimale rent rustmæssigt og kosmetisk. Men alt det mekaniske spiller jo også en afgørende rolle. Bremser, styretøj, bøsninger i for og bagtøj, bærearme etc.  og alt det elektriske skal jo så også være med.
Motor og gearkasse ikke at forglemme.
Og skal du selv stå helt eller delvist for en sådan renovering ?  Alene tiden med at adskille og samle, kan blive til mange penge hvis vi taler timepris på et værksted.
Og en ordentlig adskillelse for omlakering og efterfølgende montering tager tid. Rigtig meget tid, hvis vi taler ordentlig tilpasning og justering.

Og så den bitre malurt: Forsikringen.
Vil du kunne få dækning for en sådan udgift hvis din bil efterfølgende bliver totalskadet ?
Jeg kender en fyr der lige nu står til et tab på 50.000 gode danske kroner, fordi hans køretøj ( ikke en T3 )  er blevet noget kortere efter
en frontal kollision, og forsikringen siger, at de ikke vil dække.
Surt, men værd at have med i overvejelserne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Pris 100% renoveret t3
« Svar #4 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 21:04:20 »
Super Aran.

Tak for udmeldingen, det er klart jeg ikke skal regne timelønnen med da det så vil være flere hundredetusinde kr sådan en restorering står i, men planen er at alt skal laves, rust, mekanik, el, indretning osv.

Godt du lige nævner det med forsikringen, da det da også lige skal tages med i regnestykket når den skal på plader.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #5 Dato: 18. Oktober 2013 kl: 10:07:33 »
Jeg mener, at skulle være muligt at få bilen forsikret til en højere pris. Jeg mener der er en gammel tråd, hvor "Portneren" fortæller om, hvordan han har fået forsikret "Arnold den grønne".
Derudover vil din bil jo blive veteranbil i løbet af et års tid og det skulle betyde en lavere vægtafgift
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Pris 100% renoveret t3
« Svar #6 Dato: 18. Oktober 2013 kl: 10:13:08 »
Det med veteran er nettop derfor jeg vil tage projektet ind nu. Hvis man total restaurere bilen nu har man forhåbentlig billig camper i mange år.

Så er der bar om man kan vende sig til at køre med en CU motor.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #7 Dato: 18. Oktober 2013 kl: 12:39:16 »
jhelzen

Jeg vil tilråde dig at læse bestemmelserne for "veteranstatus" meget grundigt igennem, inden du bevæger dig den vej.
Der er mange mennesker, der er blevet overrasket over begrænsningerne.
Jeg var f.eks ved at redde mig en bøde for at stoppe på vej hjem fra et træf, og handle ind i et supermarked. At handle ind, er nemlig ikke lejlighedskørsel (blev jeg belært om af en uniformeret herre).

Med venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #8 Dato: 18. Oktober 2013 kl: 12:45:17 »
Bliver vægtafgiften ikke automatisk sat ned til 1/4 ved 35 år ? Mente kun det var mht. de 8 års synsinterval man skulle veteranregistreres og derved underlægges de begrænsninger.

http://www.motorhistorisk.dk/oldweb/35_aars_graense.htm
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #9 Dato: 18. Oktober 2013 kl: 20:55:49 »
Citat fra: "Aakerman" post=104250
jhelzen

Jeg vil tilråde dig at læse bestemmelserne for "veteranstatus" meget grundigt igennem, inden du bevæger dig den vej.
Der er mange mennesker, der er blevet overrasket over begrænsningerne.
Jeg var f.eks ved at redde mig en bøde for at stoppe på vej hjem fra et træf, og handle ind i et supermarked. At handle ind, er nemlig ikke lejlighedskørsel (blev jeg belært om af en uniformeret herre).

Med venlig hilsen
Bent


Det forstår jeg ikke.
Jeg kender en, som har en bil som veteran og kører i den hver dag og også bruger den i ervhervsøjemed. Helt uden problemer.
Desuden så har bilen også fået foretaget en større renovering for en del år siden, således at det er tydeligt for enhver at den stort set er sat sammen af 3 biler (grøn foran, rødt lad fra en brandbil og grå i toppen).
Så jeg forstår ikke at man ikke må køre i veterankøretøjet som dagligdagskøretøj.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #10 Dato: 19. Oktober 2013 kl: 00:09:56 »
Så er den sandsynligvis registreret som klassisk køretøj.
Veteran køretøjer må IKKE benyttes dagligt og slet ikke i erhvervsøjemed.
Der er helt klare retningslinier om bl.a. ildslukker i køretøjet, opbevaring i aflåst lokale hvor kun ejeren har adgang, og køretøjet må kun benyttes ved bestemte lejligheder: Kørsel i forbindelse med bryllup, konfirmation etc. og til og fra træf.

Det er blevet meget skærpet fordi det i en periode var populært, at købe en veteran og lade husstandens unge køre på billig vægtafgift og forsikring., hvilket ALDRIG har været hensigten med de lempelser der blev opnået.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #11 Dato: 19. Oktober 2013 kl: 09:18:44 »
@ Aran
Jeg tror du blander stat og forsikring lidt sammen.
Jeg mener at den eneste betingelse skat stiller er at køretøjet står som ved 1. registrering.
Forsikringsselskaberne derimod plejer at have nogle yderliggående krav.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Pris 100% renoveret t3
« Svar #12 Dato: 19. Oktober 2013 kl: 15:16:39 »
Når en bil er 35år gammel nedskriver Skat automatisk vægtafgiften til det kvarte. Så længe bilen er synet og indregistreret, er der ingen problemer. Skat ser på alder og intet andet.
 
Vil man have de lækre veteranforsikringer til 800kr/år incl kasko, er der krav om originalitet, lejlighedsvis kørsel og bla bla.

Har man en 35år gammel bil, man vil bruge dagligt, skal man bare forsikre den normalt og glæde sig over den lave vægtafgift.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Pris 100% renoveret t3
« Svar #13 Dato: 19. Oktober 2013 kl: 17:34:19 »
Tak Jørgen.

Mente også at det var sådan det hang sammen.