Off topic > Gode rejsesteder/Rejsetips

Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet

<< < (2/2)

gungho:
[attachment=17919]h055a9c3.jpg[/attachment]

gungho:
[attachment=17920]h35f5d93.jpg[/attachment]

gungho:
mærkeligt billederne lægges ned

Alp:
Det virker som et spændende, måske fordi der er totalt ukendt område..
Hvordan med sprog, jeg kunne ikke forstille mig man skulle prøve at kommunikere på tysk  :evil:
Kan de bare en smule engelsk ?

gungho:
Det går fint med engelsk - der er dog en del, som ikke kan engelsk. Sjovt nok, så var der mange tyske turister og flere gange svarede ekspedienter tilbage på tysk. Jeg gætter på, at det skyldes tysk turisme, hvor der er nogle, som skal se deres historisk rødder.

Hvis man lærer det kyrilliske alfabet inden sådanne en tur, så kommer man ret langt da man så kan læse hvad de forskellige butikker sælger, det er faktisk overkommeligt med deres alfabet.

Hvis jeg skal derover igen, så vil jeg ikke rejse over Karlshamn til Kleipeda og retur, men hellere tage turen gennem det nordlige Polen og så op den vej til Kaliningrad.

Hvis man drømmer om at se gamle 3 cylinder Volga og mange russiske motorcykler (Ural og Dnepr) - så bliver man skuffet, den tid er forbi, hvor de køretøjer prægede bybilledet - også mht udenfor byerne.

Storke skal nævnes, det var rigtig mange - til sidst bliver dog man træt af at stoppe op på vejen for at se storkerede med unger på telefonpælene.

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version