Forfatter Emne: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar  (Læst 5126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline T3.CS.ABH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • T3 model: Allrounder
  • By: 0000
VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Dato: 18. December 2015 kl: 16:27:43 »
http://finans.dk/live/erhverv/ECE8315581/VW-kalder-dieselbiler-p%C3%A5-v%C3%A6rksted-fra-25.-januar/

"Dieselbiler med 1,6 liters motorer skal ud over softwareopdateringen også have installeret et plasticgitter, der regulerer luftindtaget til motoren. Derfor bliver disse biler de sidste, der kaldes på værksted. Det vil først ske i tredje kvartal af 2016."

Min T3 er med 1.6 liter dieselmotor, så desværre en af de sidste der bliver opdateret.

Den trænger virklig til opdatering, kan knap komme over de 100 Km/t

Kan man selv klare den opdatering, når softwaren er frigivet?

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #1 Dato: 18. December 2015 kl: 17:19:50 »
Det kan du sagtens selv...
vores modeller er med den tidlige semi analoge software...

du starter med at sætte bilens gearstang i position R (reset) derefter skal førersædet stå i næst bagerste position, og ryglænet skal helt frem. så sætter du blinker-armen til at pege nedad og sætter radioen på P4 (skal være den lokale frekvens) så skal viskeren sættes i postion 2 (fuld knald) og blæserkontakten på III. så skal der tænding på... tryk 3 gange på stoplyset.. tænding fra og så skulle den være der... ingen grund til at vente til ultimo 2016...

obs.. du kan få problemer, hvis radioen er kablet, så den ikke kan tænde uden tænding på... i det tilfælde skal radioen selvfølgelig først tændes efter at nøglen er drejet.. til gengæld skal der trykkes 5 gange på stoplyset...

du kan evt. optage en instruktionsvideo og linke den op her til siden til info for andre, som står med samme udfordring...

mvh. Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #2 Dato: 18. December 2015 kl: 19:56:48 »
Hold nu K. Jeg får mavekramper  ;D ;D totaliorden værkstedshumor
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #3 Dato: 18. December 2015 kl: 20:11:00 »
For S.... Det er årets tråd jeg kan ikke få luft
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline T3.CS.ABH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • T3 model: Allrounder
  • By: 0000
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #4 Dato: 19. December 2015 kl: 13:17:53 »
Tak Erik!
Så har jeg opdateret nøjagtig efter din anvisning.
Og ja Polle, det er en lidt spøjs procedure men det virker!

Jeg kan allerede nu sige at motoren går betydelig renere, ikke nær så meget røg,  og måske er der også mere optræk, men svært at bedømme før jeg kommer på motorvej.
Jeg har indtil videre kun været nede og tanke og satte triptælleren på 000, så jeg kan se om den kommer til at køre længere på literen.
Mon ikke det plastgitter til indsugningen lige giver den det sidste. Men det har VW vel først klar engang i 2016.

Måske er det også noget man selv kan lave?
Ved du hvordan det ser ud, og præcis hvor det skal sættes ind?

Offline T3.CS.ABH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • T3 model: Allrounder
  • By: 0000
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #5 Dato: 21. December 2015 kl: 12:03:58 »
Så har jeg testet  min opdaterede T3 noget mere. Den køre fantastisk! Jeg vil gerne lige give den det sidste med det plastgitter.

Hvis man viste hvordan det så ud kunne man evt. få nogen lavet med en 3D-printer inden VW får taget sig sammen til at få dem produceret?

Eller er der andre muligheder?


Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #6 Dato: 21. December 2015 kl: 12:51:03 »
Nu tænker jeg det nok mest er til de modeller med motoren foran , det plastic gitter , vores biler har indsugning i gællerne på bagenden af bilen , kunne man lave en stor plastic tragt og monterer over den venstre gælle så luften bliver presset ind i indsugningen som en ekstra turbo ,bare en tanke ,god vind med projektet
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #7 Dato: 22. December 2015 kl: 10:43:02 »
Det er nemt klaret: Du køber en spand spegesild.
Der ligger sådan et pænt plastgitter i toppen og holder sildene i lagen, men du skal alligevel IKKE bruge sildene i denne omgang.
Gitteret anbringes foran luftfilterets indsugning, derefter følger du slavisk Eriks procedure og så kører du en tur.
Hvis bilen mod forventning halter lidt stikker du den en rød Aalborg akvavit, men venter med prøveturen til bilen er HELT ædru.

 ;)

Offline T3.CS.ABH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
  • T3 model: Allrounder
  • By: 0000
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #8 Dato: 25. December 2015 kl: 16:10:22 »
Det er nemt klaret: Du køber en spand spegesild.
Der ligger sådan et pænt plastgitter i toppen og holder sildene i lagen, men du skal alligevel IKKE bruge sildene i denne omgang.
Gitteret anbringes foran luftfilterets indsugning, derefter følger du slavisk Eriks procedure og så kører du en tur.

Tak for den ide. Genialt!
Hvorfor gå over åen efter vand.

Egentlig er det overraskende at de tyskere ikke kan finde på den slags løsninger selv.

Jeg måtte klemme sildegitteret lidt, da hullet til filter-kassen er lidt oval.
Men nu har jeg så prøvekørt, og jeg fornemmer at bilen har fået flere kræfter.

Hvad kan jeg forvente hvis jeg nuldrer stelrosen?




Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Svar #9 Dato: 05. Januar 2016 kl: 14:12:29 »
Jeg havde selvfølgelig også tænkt at få min opgraderet, også mest for garantien og sådan. Men kom lige til at kigge på service sedlen. Kan se at jeg har kørt 7000 km over serviceinterval. Den skulle have været ind ved 88000 og nu har den kørt 95000. Tror i det er et problem med de 7000km over i forhold til garantien?
Hehe se billede
« Senest Redigeret: 05. Januar 2016 kl: 14:14:28 af Milos camperbus »
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!