Forfatter Emne: Rust  (Læst 3123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Rust
« Dato: 17. Marts 2016 kl: 22:08:09 »
Jeg synes mit rust i samlingerne bliver ved med at komme.

Jeg har sandblæst samlingerne, lagt tin i, spartlet med hempel tokomponent spartel som er vandtæt, grundet med epoxy grunder, og givet den tokomponent skibsmaling som er beregnet til skibe der sejler i saltvand. Og 4 måneder efter presser rusten sig igennem.

Hvad gør i andre?
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Rust
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2016 kl: 07:54:27 »
Du mangler tilsyneladende behandling med penetrerende rustbeskyttelse i samlingen inden maling, men snak med vwmadsen om det. Der er han eksperten :)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Retrolasse

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 75
    • Vis profil
Sv: Rust
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2016 kl: 08:29:16 »
Jeg bruger dette efter mekanisk fjernelse af rusten, men jeg kan ikke sige noget om langtidseffekten endnu.

http://www.korrosionsschutz-depot.de/rostschutz-und-lacke/roststopper/kovermi-rostkonverter/
Tusindårsfalken: Westfaliaforvandlet bus fra 1986. WBX 1.9.

Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Sv: Rust
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2016 kl: 20:51:23 »
Tak for svar.

Jeg har undladt rustbeskyttelse da man ikke kan ligge tin ovenpå. Det var måske dumt. Jeg troede jeg kunne give den penetrerene rustbekyttelse/hulrumsbehandling bagefter indefra...

Jeg synes det er som om, at det man skal smøre på for at få tinet til at hænge fast, flux tror jeg det hedder, får det til at ruste.

Det er i hvert fald ikke tinet der ruster.
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Rust
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2016 kl: 22:02:17 »
Nogle typer flux er så vidt jeg ved syrebaserede, så de kan fremme rusten i mellem lagene.

Det "vwmadsen" herindefra anbefaler, er at rense rillen mekanisk. Derefter penetrerende oliebaseret rustbeskyttelse forfra adskillige gange med timers mellemrum.

Aftørring med fortynner- Tokomponent epoxy og derefter dækmaling. Til sidst evt fuge af rudelim.

Men tag kontakt til vwmadsen og få en udførlig beskrivelse.
« Senest Redigeret: 18. Marts 2016 kl: 22:19:11 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Sv: Rust
« Svar #5 Dato: 19. Marts 2016 kl: 22:45:43 »
Kim du beskriver det helt fint
Det skal have penetrerende så mange gange at man kan se det på bagsiden
Milo jeg ville ikke råde til og lukke samlingerne med tin da dine samlinger skal kunne arbejde
Milo hvor kommer du fra du velkommen til og komme forbi til et kursus eller ringe for en snak
Mvh Madsen
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Sv: Rust
« Svar #6 Dato: 23. Marts 2016 kl: 21:49:26 »
Tak for svarene.

I dag tog jeg konsekvensen og lavede et hul i mit skab, der var så stort at jeg kunne få hele hånden der ind, så jeg kunne styre sprøjten. Det var en dejlig overraskelse at det ikke var meget rust der inde, men også lidt overraskende at den stadig var jomfru mht hulrumsbehandling. Den har både fået pava og suvo behandling, men ingen har sprøjtet i hulrummet inde bag skabene før. Den var helt tør. :o

[attachment id=1 msg=125291]

Det er ærgeligt med det tin...
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!