Forfatter Emne: Kan en T3 doka bruges til hverdag ?  (Læst 2418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Drastrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
  • By: 9510
Kan en T3 doka bruges til hverdag ?
« Dato: 11. Juli 2019 kl: 23:14:10 »
Hej

Og tak for medlemskab.
Jeg overvejer at købe en doka synkro fra 89’ der står rigtigt flot uden rust.
Den har kørt 200.000 km.
Den er på gule plader og jeg vil høre om det er nogen af jer der ved om den kan holde til at blive brugt hver dag ?

Daniel

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sv: Kan en T3 doka bruges til hverdag ?
« Svar #1 Dato: 12. Juli 2019 kl: 08:15:35 »
Hey

Jeg vil mene at det nok har mest at gøre med hvor mange km du skal køre og om hvor meget du har planlagt at vedligeholde..

Dlene til en t3 er ikke så dyre igen så det er en god ting at få skiftet bøsninger, lejer og rustbehandle, og så evt få sat et sæt inderskærme i.

Og husk at holde øje med om transmissionerne har nok olie i.

Og da det jo er en syncro så skal man få smurt ens spær, samt huske at få aktiveret det med jævne mellemrum da de er kendt for at gro fast.

Dækkene er også vigtige at har den samme diameter så hold øje med om de bliver slidt ens.. det er så træls at skulle reparere begge gearkasser fordi at de har ædt indmaden..

Det jeg nu har nævnt er hvad jeg vil gøre ved min syncro den er dog fra 91 men det skulle ikke ændre på noget.

Der er sikkert flere ting jeg ikke har nævnt.. men vi er jo mange brugere herinde :)

God fredag mvh Rasmus

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Sv: Kan en T3 doka bruges til hverdag ?
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2019 kl: 08:28:30 »
Hej og velkommen i vores forum. Selvfølgelig kan den bruges til hverdagskørsel. Du skal løbende holde den serviceret ligesom alle andre køretøjer. Du vil gang på gang blive udsat for nye udfordringer fordi bilen er 30 år gammel. Det gør bare at du lærer dens simple mekanik at kende.
Spring ud i det.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD