Forfatter Emne: Solgt; '88 Westfalia 2.1 benzin m. højt tag, prisoverslag?  (Læst 4636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
Solgt; '88 Westfalia 2.1 benzin m. højt tag, prisoverslag?
« Dato: 20. September 2020 kl: 14:23:29 »
Hej T3-godtfolk,

jeg har fundet ud af, jeg vil have en bredere seng og et toilet i min camper, og det passer jo ikke så godt med den nuværende bil, så derfor kommer min T3'er til salg, så jeg kan komme til at bygge min egen, sandsynligvis på VW Crafter / MAN TGE basis. Så kan jeg sætte mit eget præg på den uden at ødelægge en klassiker...

Men nu er spørgsmålet så, hvad kan sådan en koste? Der vil jeg godt lige høre Jeres mening.

Data: '88 Westfalia Joker, 2.1 DJ, 5 gear, 208.000km. Original motor og lak. Interiør originalt med undtagelse af køleskabet, som er fjernet, da vi bruger en kompressor køleboks. Bilen står på 15" Mefro med vinterdæk. Døre og skydedør er støjdæmpet og isoleret.

Ekstraudstyr: Fiamma F45 markise med solsejl og Thule bagageboks til cykelholder. Waeco MS50 fartpilot, der virker det meste af tiden (den virkede på vores ferie, men ikke på turen efter :( Det må være en løs forbindelse et sted). 50 Ah LiFePo4 forbrugsbatteri med Votronic 30A ladebooster istedet for laderen under bagsædet (Den medfølger også).

Desuden medfølger en masse sager, jeg har samlet sammen: 4stk 16" Mercedes CLK fælge, opboret til VW bolte med forhøjede centerkapsler, 4 chrom hjulkapsler i god stand til 14" stålfælge, tågelyger til montage, silent kit til skydedøren, blæsermotor, tromler og bremsebakker til baghjulene. Diverse relæer, kontakter og andre smådele.

Det gode: starter hver gang, kører godt, seneste længere tur til Tjekkiet i juli. Bruger ikke olie eller vand i nævneværdig grad. De fleste samlinger ser stadig fine ud.

Det mindre gode: højre bagbremse lyder ikke for godt, nye bremser medfølger. Den drypper en lille smule kølervæske. Skærmkanterne kunne trænge til lidt kærlighed. Bunden i venstre batterikasse bør nok skiftes indenfor de næste par år.

Jeg regner med at lægge billeder op i løbet af ugen, så er det nok lidt lettere...

Baseret på diverse søgninger tænker jeg ca. 145.000 alt inklusive. Er det ude i hampen?[attachment id=1 msg=133552][attachment id=2 msg=133552]

mvh Lars
« Senest Redigeret: 10. November 2020 kl: 12:58:27 af hjulmand »
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline swissboy

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
  • første T1 i 1969 og så derudaf
    • Vis profil
Sv: '88 Westfalia 2.1 benzin m. højt tag, prisoverslag?
« Svar #1 Dato: 28. Oktober 2020 kl: 21:32:12 »
Hej, det lyder som en god pris - jeg har i sommers købt en 1987 model med samme motor med 188.000, samme udstyr, dog uden markise, men i fint stand for 148.000.
Du har ikke tilfældig en ekstra afdækning som ses på billede under eltilslutning - jeg har ledt overalt for at finde denne lille plasticafdækning for køleskabsudluftningen - selv i Tyskland kender de ikke denne model - har henvendt mig til div. forhandler der.
Today is life. Tomorrow never comes!

Nuværende bilpark:
Westfalia Club Joker 1987 (2,1 wbx 112 hk DJ )
Caravelle Coach 1990, (2,1 wbx 95 hk MV)
Doka 1988, (2,1 wbx, 112 hk DJ)
Volvo P1800 S 1965
Touareg 3,0 V6 2006

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
Sv: Solgt; '88 Westfalia 2.1 benzin m. højt tag, prisoverslag?
« Svar #2 Dato: 10. November 2020 kl: 13:00:29 »
Hej T3-nørder,

Kort opdatering. Jeg har solgt bilen til Aske, som bor på Vesterbro, så den blev i nærområdet  :).

jeg håber, han får glæde af den, og at I ser den rundt omkring. den har allerede været udenlands, så det starter godt.

mvh. Lars
Westfalia Joker fra 1988 med DJ