Forfatter Emne: Dieselpumpe problemer..  (Læst 1645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline valdres

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
  • T3 model: T3 COACH, 1,6 TD
  • By: 0669 Oslo
Dieselpumpe problemer..
« Dato: 04. Januar 2023 kl: 08:15:03 »

Har en Coach, 1,6 TD 1990.  Har startet med en gang ved gløding, men ved gasspådrag har den ikke klart å øke turtallet noe særlig, bare litt , i 1-2 sekunder, før den har gått tilbake til tomgang.  Mye hvit røyk.  Kjølevæske ser ok ut, nivået synker ikke, men motoren  har bare gått i ett par minutter, så vanskelig å se kanskje.  Ingen diesellekkasje på dieselpumpe, eller noe annet sted. Timing av pumpa skal være ok.  Ganske mye luft i dieselslange fra dieselfilter, og i slange fra dieselpumpe tilbake til dieselfilter.

Tok av dieselslanger på dieselfilter , inn ut på pumpa,  og puttet de over i en kanne med diesel for å sjekke om de trakk luft ved dieselfilter.  Det hjalp ikke, like mye luft i slangene.  Jo mere jeg prøver meg frem, desto mer luft kommer det inn i slangene, har sjekket og dobbeltsjekket alt av koblinger på dieselslangen inn ut på pumpa, og mener bestemt at disse er tett.  Nå klarer jeg ikke å starte heller ved gløding, så nå skjønner jeg ikke mye her..

Noen gode forslag hva dette kan være...

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Dieselpumpe problemer..
« Svar #1 Dato: 08. Januar 2023 kl: 16:02:16 »
Hej Valdres jeg har prøvet samme med min ,jeg var også helt sikker på slanger var tætte , men det var de ikke ,køb nye slanger ,så køre du igen ,hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700