T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: BOBLE efter 19. Marts 2015 kl: 23:25:13
-
[attachment=19455]20150412_145335.jpg[/attachment]
[attachment=19213]20150121_144143.jpg[/attachment]
Benzin til Diesel spørgsmål.
Jeg er ved at være klar til at lægge motor og gearkasse i min 35år gamle Hitop camper
Hvordan er det lige med tanken, det er noget med at der er en gammel og en ny model tank .
kan man bruge den ny model på min 80er
jeg skal nok have en ny, da den er meget tyk og rusten især i hjørnerne
Den der sidder på nu er der 2 udtag på ,den i højre side suger den af nu
Kan jeg så bruge den studs(er blændet af med en gummi prop) der sidder i venstre side til retur fra TDI motoren,??
mvh Jørgen
-
Du kan sagtens bruge den nye tank, dog skal du også bruge påfyldningsrøret fra den nye model. Normalt på diesel
suger den fra studsen i højre side og venstre studs er til returslangen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Du kan sagtens bruge den nye tank, dog skal du også bruge påfyldningsrøret fra den nye model. Normalt på diesel
suger den fra studsen i højre side og venstre studs er til returslangen.
Mvh Jønne Ukendt
Eller du kan bruge denne for at anvende ny tank og gammel studs..
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_94&products_id=372
-
Tak jønne / Erik
Det var også det jeg synes var mest logisk
At skifte tank studs er nok heller ikke så svær,
Men at skifte tank. Er det nødvendig med alle de slanger t-stykker og beholder på oversiden/inderskærmen
skulle tanken ikke blive fyldt hvis der bare var den 10mm. slange der kunne tømme den for luft i toppen af tanken
Hilsen Jørgen
-
Hej Jørgen , bilen er jo bygget til at køre under alle forhold også Sahara ørken , hvis du tanker den helt fuld og den står i 40 grader så udvider brændstoffet sig , derfor de to beholdere i skærmene , men du kan sagtens køre uden hvis du efter optankning køre lidt så den ikke er helt fuld op i røret , jeg ved der er flere der gør det , det er også nemmere at holde den med rust i skærmene uden de to ekspantionsbeholdere ,der samler sig meget skidt ovenover .
Hilsen Poul
-
[attachment=19681]20150412_145335_2015-05-05.jpg[/attachment]
Så er motor / gearkasse i campereren
Men hvordan kontrollerer man VE pumpen
er det via ECU datakabel eller måleur som på 1,6d/1.6td
hvis det er som på 1.6 så passer mit værktøj ikke og hvor meget skal den så løfte
-
pumpen stilles efter 2værdier aflæst med tester, derefter slår man op i en tabel og ser om værdierne ligger rigtigt på kurven.
jeg har tabel og originalt test udstyr til det, hvis du har tester udtag fra din styreboks til enten 16ben obd eller 2+2
-
Hej Verner.Tak for info
Jeg har ikke en stik i øjeblikket men det burte ikke være så svær .Jeg har en løs data ledning(k-line) fra ECUern ben T68/61 grå/hvid og stel som burte kunne bruges
Men jeg har ikke l-line som sender signal op til speedometer og sender blink fejl koderne
Kan jeg evt ringe på et tidspunkt er lidt letter
-
Først en mekanisk grundindstilling på 0,70mm (+/- 0,02) med måleur og derefter en dynamisk kontrol med tester i gruppe 04 grundindstilling.
[attachment=19682]1Z.pdf[/attachment]
[attachment=19683]1Z2.pdf[/attachment]