Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - porteren

Sider: 1 ... 6 7 [8]
106
Syncro Fora / Tankstørrelse på syncro?
« Dato: 13. Oktober 2010 kl: 19:42:33 »
På vej op og handle begyndte Arnold at hakke i det og tankmåleren viste da også pludselig tom ca 100 km før jeg forventede det.

Jeg klarede den de sidste 200 m til tanken og den tog 61,5 l
Så vidt jeg ved rummer en syncrotank 70 l, så hvordan fremkommer forskellen?

Hvad er jeres erfaringer med rumfang af syncrotanke?

Da jeg fik regnet lidt på km/l, viste det sig at jeg havde kørt 7,15 km pr liter, mod 8,1 på sidste tank. Nåe ja, jeg har da også givet den nogle tæsk de sidste uger, i håb om at få noget mere liv i den, så de 7,15 er vist ikke så mærkeligt :D

107
Diverse / Gearkassetabel søges.
« Dato: 10. Oktober 2010 kl: 08:13:40 »
På Busman´s hjemmeside er der en tabel over gearinger på de forskellige gearkasser til syncro'er.
Er der nogen, der ved hvor der er en tabel over gearkasser til almindelige T3'ere? Til sammenligning.

108
Dine Projekter... / Gulv i campere
« Dato: 15. September 2010 kl: 09:33:22 »
Arnold skal have gulvplade i. Da man formodentlig ikke kan købe en plade i fuld størrelse vil der fremkomme en deling, som jeg umiddelbart vil mene skal være på tværs af ribberne i vognbunden. Jer der selv har lagt gulv i, har I bare lagt pladerne ved siden af hinanden eller har I tappet dem med not og fer?
Hvilken slags finer har I brugt? og hvad har I brugt som underlag/isolering?

109
Generelt / Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Dato: 11. September 2010 kl: 08:35:54 »
Der findes så vidt jeg ved to højder af rock´n roll senge. Et der flugter med motorkassen, og et højere hvor der er bagageplads over motorkassen. Er der nogen der kan give mig den nøjagtige højde fra motorkassens overside til undersiden af sengebunden? Altså den reelle bagageplads højde med hævet beslag?

110
WBX/LBX Fora / Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 07:59:54 »
Jeg har nu kørt et par tanke med Arnold.
I går var jeg på den første langtur(til sydfyn) :D og jeg havde svært ved at følge den almindelige trafik på motorvejen.
På udvejen gik det nogenlunde, men da havde jeg også en rygvind på op til 14 sek/m. På hjemvejen, hvor jeg havde den samme vind imod mig kunne den ikke komme over 90km/t, og op ad motorvejsbakken ved Slagelse, måtte jeg ned i tredie gear.
Jeg husker at have haft lignende problemer med den T3 1,6td, som jeg havde for ti år sinden, men det var med en 1200 kg campingvogn efter mig og et fuldt flyttelæs ombord.
Turen i går var med helt tom kasse.
Allerede fra starten syntes jeg at Arnold manglede trækkraft, og den kunne næsten ikke køre i 4. ud af lige vej. Det viste sig at tændingen, stod forkert og at katten blev rødglødende. Det hjalp lidt med en justering, men det er stadigvæk min fornemmelse at jeg mangler meget trækkraft i forhold til min gamle 1,6td som kun havde 70hk og et betydeligt lavere drejningsmoment.
Det skal nævnes at jeg har hævet gearingen med ca 5% på hjulene og 4. gearet er også blevet hævet, meen alligevel. Arnold har en WBX MV som skulle yde 95hk. Ka det virkeligt passe???

111
Syncro Fora / Spørgsmål til jer der kører med 7\" ET23 fælge.
« Dato: 21. August 2010 kl: 19:05:32 »
Hvordan med plads til 225 dæk på 7" ET 23 ved skydedøren?

Jeg har 6" ET30 med 225/75 dæk og har kun 10 mm plads mellem dæksider og skydedøren.
Hvordan går det med plads til ovennævnte dæk og fælge?

112
Din bil... / Kims syncro: Arnold den Grønne
« Dato: 19. August 2010 kl: 20:21:14 »
Må jeg præsentere: Arnold den Grønne.
Arnold er en T3 Caravelle syncro fra 89. Den har oprindeligt kørt for Landstingsstyrelsen i Skövde, nord for Göteborg, men på det seneste har den ventet på dansk opholdstilladelse hos Sydfyns Autocamper.
Det er nu bevilliget og den har fået dansk statsborgerskab med fine danske papirer.
Da jeg for lidt over to måneder siden, skulle på havkajaktur i det Sydfynske, tog jeg ind til Sydfyns Autocamper for at kigge lidt. På det tidspunkt var jeg vist ikke helt forberedt på, at en investering i en syncro, var så nært forestående, som den skulle vise sig at være.
Men Arnold, som stod godt gemt omme bagved, havde imidlertid tiltrukket sig min opmærksomhed og så var jeg solgt. Det skulle senere vise sig, at det var Arnold også.

Niels Erik og jeg kom i løbet af samtalen frem til, at det jeg skulle have, var en benziner med to spær og han viste mig samtlige muligheder, undtagen den grønne, der stod og gemte sig.
Da jeg selv nævnte den, svarede han lidt undvigende, at den jo kun havde spær på baghjulene, og så kom det frem, at han havde tænkt på at lave den til sig selv.
Enden på det blev, at der blev aftalt en opgradering med spær foran, decoupler, et højere 4. gear og bøjlespejle, samt at den skulle leveres så snart gud, toldvæsenet og Niels Eriks ferier tillod det.

Med hensyn til navnet Arnold, kan nogen måske forledes til at tro at, det er inspireret af ham slapsvansen fra Terminator, som nu er guvernør i Californien, men det er ikke tilfældet.
Arnold er opkaldt efter min morfar, som var landsbyskolelærer i det lille fiskerleje Nr. Lyngby, lidt nord for Løkken.
Han var kendt under navnet Lærer Jensen, og i trediverne og fyrrene, var han efter sigende især kendt blandt de lokale fiskerdrenge, for en meget kontant højre hånd.(Han havde kun den ene arm, så den var vist rimeligt veludviklet) Han var nok faldet lidt af på den på sine gamle dage, for jeg mærkede som barn, heldigvis aldrig noget til den.
 
Som en opfølgning på tråden om, hvad vi kalder vores biler, kan jeg nævne, at i løbet af de måneder vi har gået og ventet på at adoptere Arnold, har vi været rundt om navne som Den grønne, Grønærten, Froggy og Salatfadet. Men da navnet Arnold dukkede op, hang det ved, og vi er nu ikke i tvivl om, at det er det han hedder.
Arnold er nu udstyret med 15 J6 Mefro stålfælge med Cooper ATR 225/75 dæk på. Det skulle give en ca. 5 % forøgelse af gearingen, med hæderlige egenskaber på tør og våd vej samt sne og is. Terræn egenskaberne skulle også være OK, uden at være prangende. Rullemodstanden skulle være forholdsvist lille, men tiden vil vise om alt dette holder.


[attachment=6398]P8191095.JPG[/attachment]

113
Generelt / Hvem tilhører denne syncro?
« Dato: 11. August 2010 kl: 14:40:32 »
Er der nogen der ved hvem der ejer den med det hvide tag. Den var med på Fyns træf 2009.
Jeg er interesseret i tagtypen og vil gerne høre lidt om eventuel isolering, højde mm

114
Syncro Fora / Prisniveau for syncroer??
« Dato: 04. Juli 2010 kl: 11:52:39 »
Jeg sidder og bliver lidt svedt når jeg ser den fine Syncro T1finn har til salg for 75.000.
Jeg har for en måned siden bestilt en Syncro hos Sydfyns Autocamper og har givet håndslag på en pris på 100.000 kr. for en tom bil med to sæder, så jeg selv kan indrette den.
Den er rimelig pæn udvendig og Niels Erik sætter den rustmæssigt og mekanisk i stand. Desuden har jeg bestilt decoupler, spær på forhjul og et forhøjet 4. gear. Bilen er fra 89 og har gået 160.000 i Midtsverige med en 2,1 b, vistnok MV maskine.
Den leveres med standardhjul, og synet på hvide plader, og aftalt er også, at der bliver monteret bøjlespegle.
Når jeg sammenligner med ovennævnte, ser det umiddelbart ud til at jeg har været lidt hurtig, og ikke været godt nok bekendt med prisniveauet for Syncroer, da jeg indgik aftalen, men jeg ved selvfølgelig ikke hvilken stand den blå er i nedenunder.
Jeg står selvfølgelig ved min handel, men er da interesseret i at høre jeres mening. ( Gentle please :? )

115
Generelt / Tråd om tråde
« Dato: 02. Juli 2010 kl: 16:01:42 »
Det er gået op for mig  (endelig) :wink: at mine spørgsmål om Mortens Trap´s tagprojekt nærmest har overtaget hans tråd, og det var bestemt ikke intentionen.

Men hvordan undgår man, at det udvikler sig i den retning, når et spørgsmål fører svar med sig fra flere forskellige?

Jeg er ikke så vant med denne slags fora, så hvad er takt og tone her?

116
Syncro Fora / BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Dato: 25. Juni 2010 kl: 14:05:46 »
Er der nogen der har erfaringer med både BF Goodrich All Terrain og General Grapper AT2.
Hvilke er bedst til almindelig til længere ture på almindelig vej? Hvilke holder bedst og ændrer de hårdhed mærkbart i deres levetid?

117
Syncro Fora / Standard dækstørrelse til syncro.
« Dato: 16. Juni 2010 kl: 09:08:44 »
Jeg er ved at regne lidt på gearinger i forbindelse med forskellige fælgstørrelser og dækbredder/højder. Så jeg vil høre om der er nogen der har en original tabel over vw anbefalede dækbredter til en Syncro 14´´.
På den måde vil jeg ha et godt udgangspunkt til at udregne endelig gearing, da jeg også har fået forhøjet mit 4. gear.

118
Syncro Fora / Fede fælge, men hvilke?
« Dato: 13. Juni 2010 kl: 13:11:31 »
Hej
Jeg er ny her, så det kan være at dette inlæg ligger et andet sted også. Det er sgu ikke helt let at finde ud af, så jeg prøver igen.

Er der nogen som kan identificere fælgene på denne bil. I så fald vil jeg gerne vide hvilket mærke, størrelse, bredte, inpresdybte, hvor de er købt og hvad de koster.
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Kim W

Sider: 1 ... 6 7 [8]