Forfatter Emne: BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??  (Læst 3948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Dato: 25. Juni 2010 kl: 14:05:46 »
Er der nogen der har erfaringer med både BF Goodrich All Terrain og General Grapper AT2.
Hvilke er bedst til almindelig til længere ture på almindelig vej? Hvilke holder bedst og ændrer de hårdhed mærkbart i deres levetid?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2010 kl: 17:41:46 »
Jeg kører Grabber AT2 og har nok snart rundet noget der ligner 25000-30000 km og kan ikke se noget nævneværdigt slid...
De synger lidt ved højere hastigheder men ikke noget af betydning...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #2 Dato: 26. Juni 2010 kl: 07:13:25 »
Citat fra: "BlackChart"
Jeg kører Grabber AT2 og har nok snart rundet noget der ligner 25000-30000 km og kan ikke se noget nævneværdigt slid...
De synger lidt ved højere hastigheder men ikke noget af betydning...
Det lyder godt, så når de nok at blive for gamle før de bliver slidt op, da jeg skal bruge syncroen som 2. bil.
Hvordan er de i øvrigt på is og i sne?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #3 Dato: 26. Juni 2010 kl: 08:56:21 »
Jeg var MEGET glad for dem i vinters...Til trods for at jeg bor på landet, har en elendig indkørsel når der er sne samt bor i en kommune der ikke er for god til det der med snerydning, så sad jeg kun fast en enkelt gang og det var helt og holdet min egen skyld...
Fejl vurderede en snedrive, den var dybere en jeg anslog og så var "skorpen" tilmed frossen så bilen lagde sig på maven ovenpå...

Men i det store hele er jeg meget glad for dem, de hiver sig stort set igennem det som du kan finde og udsætte dem for...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #4 Dato: 26. Juni 2010 kl: 10:29:54 »
hvad str kan man få dem
jeg går og kigger efter nogle dæk som dem i snakker om men i str 205R14 altså standard på en syncro
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Bo

  • Gæst
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2010 kl: 10:31:03 »
Har kørt med begge modeller, og vil helt klart anbefale General Grabber. De er lige gode i terrænnet, men bedre på landevej og må som Morten sige, at umiddelbart tror jeg de holder bedre mht. slid.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #6 Dato: 26. Juni 2010 kl: 11:39:35 »
Mine er 225/75-R15, men er lige et nummer for store...
Tror 225/70-R15 er max. på mine fælge hvis ikke de skal skrabe skærmkanterne...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #7 Dato: 26. Juni 2010 kl: 11:52:29 »
Tak, det lyder altsammen rigtigt godt, og så er der yderligere den fordel ved General Grapper at de er 300 kr billigere pr stk end BF Goodrich AT.
Grunden til, at jeg spurgte til om hvorvidt de blev hårde med alderen, er at jeg engang havde nogle Goodyear helårsdæk på en T4, som blev hårde på kun 2 år.
De begyndte at føles som om jeg kørte i sæbe, når det havde regnet, og de blev rent ud sagt livsfarlige, selvom de langtfra var slidt op.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #8 Dato: 26. Juni 2010 kl: 11:54:19 »
Nu har jeg kun kørt med mine et års tid, men de er på ingen måde blevet hårde endnu...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #9 Dato: 26. Juni 2010 kl: 12:19:34 »
Citér

Jeg var MEGET glad for dem i vinters...Til trods for at jeg bor på landet, har en elendig indkørsel når der er sne samt bor i en kommune der ikke er for god til det der med snerydning, så sad jeg kun fast en enkelt gang og det var helt og holdet min egen skyld...
Fejl vurderede en snedrive, den var dybere en jeg anslog og så var "skorpen" tilmed frossen så bilen lagde sig på maven ovenpå...

Men i det store hele er jeg meget glad for dem, de hiver sig stort set igennem det som du kan finde og udsætte dem for...


Tjae, der kan godt være lidt vildt på de kanter om vinteren.
Da jeg for nogle år siden havde et nedlagt landbrug i dit nabolag ( Dørupvej, Hørning) kunne jeg godt engang imellem have brugt en syncro, men min normale T3 klarede det nu meget godt med vinterdæk, på trods af at vores 400 m lange markvej startede med en kraftig stigning....
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Herr_Jensen

  • Gæst
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #10 Dato: 27. Juni 2010 kl: 20:37:07 »
Jeg har 5 BFG til salg, billigt, hvis du skulle være interesseret. Str. er 225/75-R16

Det er pisse gode dæk, og jeg vil påstå BFG er mere slidstærke end Grabber's. BFG har et problem i mudder, men hvis du bare skal køre vej, og nogle gange forvilder dig ud på en grus sti, er BFG super dæk.

Jeg kører med helt andre dæk, lige for tiden, og kan nu virkelig se hvor slidstærke BFG'erne er...

: )

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #11 Dato: 28. Juni 2010 kl: 13:12:11 »
Citér

Jeg har 5 BFG til salg, billigt, hvis du skulle være interesseret. Str. er 225/75-R16

Det er pisse gode dæk, og jeg vil påstå BFG er mere slidstærke end Grabber's. BFG har et problem i mudder, men hvis du bare skal køre vej, og nogle gange forvilder dig ud på en grus sti, er BFG super dæk.

Jeg kører med helt andre dæk, lige for tiden, og kan nu virkelig se hvor slidstærke BFG'erne er...

: )

Har lige bestilt 15" fælge hos Bussschmeide såååå..
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #12 Dato: 28. Juni 2010 kl: 14:39:17 »
billeder!
stål eller alu :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Herr_Jensen

  • Gæst
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #13 Dato: 28. Juni 2010 kl: 15:59:33 »
Citat fra: "porteren"

Har lige bestilt 15" fælge hos Bussschmeide såååå..


Du sender bare en PM når du vil have ordenlige dæk str.

 ; )

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
BF Goodrich AT eller General Grapper AT2 ??
« Svar #14 Dato: 28. Juni 2010 kl: 16:25:43 »
Jeg endte op med at bestille Mefro stålfælge. De alufælge jeg kunne lide var tilsyneladende ikke til at få (AZEV A og Ronal Projekt zwo).

Og Verner, du ved, det er ikke størrelsen der........:-)

Ok, lidt større er dine godtnok, men jeg har fået et større 4. gear i, så den kan vel også blive for højt gearet..
Jeg har lavet en lille tabel over dækomkredse og gearing i % med udgangspunkt i et standard Syncrodæk på 205/14

Dækomkreds v. forskellige dia og bredder.
205/80 x 14   = 2144mm = 100,0 %
205/75 x 15   = 2161mm = 100,75 %
225/70 x 15   = 2185mm = 101,9 %
225/75 x 15   = 2256mm = 105,0 %
225/70 x 16   = 2265mm = 105,6 %
225/75 x 16   = 2333mm = 108,8 %
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen