Forfatter Emne: Info om hævet Rock´n roll seng søges.  (Læst 2471 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Dato: 11. September 2010 kl: 08:35:54 »
Der findes så vidt jeg ved to højder af rock´n roll senge. Et der flugter med motorkassen, og et højere hvor der er bagageplads over motorkassen. Er der nogen der kan give mig den nøjagtige højde fra motorkassens overside til undersiden af sengebunden? Altså den reelle bagageplads højde med hævet beslag?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Bo

  • Gæst
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #1 Dato: 11. September 2010 kl: 10:05:16 »
120mm på min

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #2 Dato: 11. September 2010 kl: 10:16:37 »
Citér

120mm på min

_________________
Hilsen
Bo Abrahamsson


Hej Bo
Mange tak for oplysningen. Er det en Reimo indretning du har?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #3 Dato: 11. September 2010 kl: 11:14:08 »
Hej Kim.

Jeg er jo selv midt i den stræbsomme proces, at bygge indretning i Røde Mor og jeg vil foreslå dig, at du simpelthen køber et par billige spånplader og øver dig med dem.
Det gjorde jeg - og det giver god mulighed for, at prøve nogle idéer af i det praktiske, inden man går amok med lækkert krydsfiner.

Når du monterer Rock'n'Roll beslagene, skal du - udover den ønskede højde - også tage hensyn til ryglænets vinkel, så siddekomforten bliver bedst mulig.

Det er en herlig proces at selv-bygge - især hvis man er klar til lave nogle bommere indimellem. Til gengæld finder man også nogle løsninger, som ikke er standard Westy, Reimo eller...

God arbejdslyst...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #4 Dato: 11. September 2010 kl: 13:13:12 »
Tak Jeppe.
Jeg har fundet nogle filer fra Reimo med alle mål på en klapsitz, så det vil nok være mit udgangspunkt, og så bruge pap skabeloner efterfuldt af spånplade inden det rigtige krydsfiner. Ved du hvad der normalt bruges som isolation under gulvet? jeg kan se på Reimo tegningerne at der er et lag af isolation.
Jeg vil også gerne have lidt mere end de 12 cm bagageplads over motoren så det skal også lige indregnes i ligningen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #5 Dato: 11. September 2010 kl: 13:30:23 »
Hmm... Isolering i en bil er i mit verdensbillede lig med mulighed for opsamling af kondens og dermed en rustmulighed. Jeg har ikke isoleret nogen steder og har udelukkende lagt en 18mm krydsfiner tilskåret rummet indenfor skydedøren på noget 3mm gummi, så den ikke klaprer for meget. Husk på, at når du laver stillestående luft i bilen, forhindrer du ventilation og dermed er rusten på vej. Se feks de stakler (migselv inklusive), der finder rockwool eller lignende bag sidepanelerne. Surt show og rustangreb igang...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #6 Dato: 11. September 2010 kl: 13:36:19 »
Jeg havde tænkt på noget i retning af et 8 mm liggeunderlag af lukket celleskum. På den måde ville der stadig kunne være luft under gulvet i rillerne og samtidig vil det have den samme effekt som dit gummi.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Bo

  • Gæst
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #7 Dato: 11. September 2010 kl: 13:57:11 »
Det er ikke Reimo jeg har, måske noget Westrfalia?? Jeg købte det af den Ukendte i Vejen. Jeg har ikke bygget en decideret kasse bagi, men blot en plade med 2 "fødder" på, så ryglænet kom op i niveau når det er slået ned.
PS: [size=9]Det er faktisk ikke et ryglæn, men en polstret gipspladeogdelikatrødvinstransportanordning Hr. Betjent  [/size]:wink:

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #8 Dato: 12. September 2010 kl: 19:50:19 »
Jeg satser på at hæve bagsædet en 3 til 5 cm, så der bliver et reelt rum over motoren til tungere udstyr som værktøj, campingbord, stole eller hvad der nu bedst kan være der. Det vil stadig give plads til at sidde uden at hovedet rører loftet, når sengen er klappet væk.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #9 Dato: 12. September 2010 kl: 21:50:25 »
Hej Kim , lige en ting du skal tænke på : hvor lange ben har dem der skal sidde på det sæde , ellers er du nødt til at at lave en fodskammel , ellers lukker det for blodtilførelsen og man bliver træt af at sidde på sædet .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #10 Dato: 12. September 2010 kl: 22:30:33 »
Hej Poul.
Det er klart at der skal måles og afprøves lidt. Det har f.eks også noget med hyndetykkelse og hårdhed at gøre. Hårdere og tyndere hynde= mere plads til bagage nedenunder :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Info om hævet Rock´n roll seng søges.
« Svar #11 Dato: 15. Juli 2011 kl: 23:58:28 »
Olala - tegninger over klapsitz?

Kandu pdf og emaile til jayjay@zorck.dk?

Med gode hilsner

Jens Jakob

P.s. Tak for handelen med gasfjedrene, de   holdt bagklappen med 7 campingstole på.
p.p.s har du kvitteringen på dem - den ene tabte pusten - jeg vil gerne spørge den oprindelige forhandler om der er garanti? (PÅ ingen måde kræve garanti af dig, men hvis du har kvittering, kan jeg kontakte der hvor købte dem?)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."