Forfatter Emne: Omstilling af dørlås??  (Læst 1306 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Omstilling af dørlås??
« Dato: 11. Januar 2012 kl: 16:46:43 »
Min venstre dørlås er begyndt at gå lidt stramt, især når jeg skal låse den.

Jeg har haft håndtaget af, og problemet stammer dels fra, hvor selve låsecylinderen drejes, og dels fra selve dørlåsemekanismen, som går lidt mere stramt end i højre side.

Jeg har forsøgt at rense og smøre ved returfjederen til låsecylindren, men synes ikke at dengår helt godt endnu.

Så mit spørgsmål er: Hvis jeg investerer i et fint nyt håndtag, kan jeg så omstille låsen til min gamle nøgle, der fungerer fint i alle de andre låse.

På Morris Maskotterne, i gamle dage, stak vi bare nøglen i den nye cylinder og filede alt hvad der stak ud af. Kan man evt. gøre det ved en T3 lås?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Omstilling af dørlås??
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2012 kl: 18:14:06 »
det var da en mulighed det med filen. men ja låse cylinderen kan nemt adskilles og paler flyttes nemt over i den nye dims :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Omstilling af dørlås??
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2012 kl: 21:09:15 »
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Omstilling af dørlås??
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2012 kl: 11:20:01 »
Tak til begge.

Jønne Ukendt kom også med nogle fif og tilbud om hjælp.

Altid godt med lidt forhåndsviden og rygdækning, inden man begiver sig ud i det ukendte. :)

Så nu går jeg glad og fro igang med projektet i weekenden.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen